یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
0 : 19
19 / 5 / 2024
سیاسی  >  لُمپن ها از خود هنر و دانشی ندارند.
سه شنبه 12 مرداد 1400 15 : 23 تعداد بازدید ها : 2096 کد خبر : 8991
به اشتراک گذاری
یادداشت سیاسی
0

لُمپن ها از خود هنر و دانشی ندارند.

لمپن ها پیاده نظام سیاسیون منزوی شده ای هستند، که مهارت و تخصصی نداشته و ندارند و بیشتر هوچی گر و شورشی هستند

لُمپن ها از خود هنر و دانشی ندارند.

بی ریشه ها و یا لُمپن ها افرادی از لایه های ضعیف و از خرده‌ طبقات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه هستند که هیچ نقشی در کارهای بنیادین سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور ندارند.

یکی از ویژه گی های لُمپن‌ها این است که در جامعه، فاقد ریشه طبقاتی بوده و به اصطلاح بی‌ریشه هستند و چون بی‌ریشه هستند به صورت سیّال عمل کرده و به دنبال جریان‌های سیاسی مختلف حرکت می‌کنند، چرا که مهم برای آنها منافع مادی است، پس به همین علت رهبران و جریان‌های سیاسی می‌توانند به راحتی آنها را به دنبال خود بکشانند.

دیگر ویژه گی اینکه لُمپن ها نمی توانند امور زندگی خود را همراه با ادب و نزاکت به انجام رسانده و مسئولیت پذیر باشند.

در این برهه از زمان* فضای مجازی شرایطی را پیش آورد که شعبان بی مخ ها از کوچه پس کوچه ها بیرون آمده و در این محیط از فضای سخت چماقداری و خوش رقصی در محیطی با ابزار نرم و با انتشار خواسته های ناصواب اربان خود فعالیت کرده و در حوزه های متفاوت، خاصه در حوزه سیاسی و فرهنگی ابراز وجود کنند.

لُمپن‌ها از خود هنر و دانشی ندارند و بیشتر، جریانات پوپولیستی آنها را در اختیار می گیرند، این افراد به شدت مورد توجه احزاب سیاسی هستند تا از آنها برای مقاصد سیاسی خود استفاده کنند.

لمپن ها بر خلاف سمپات های سیاسی که دارای هدف، انگیزه‌ و مقاصد سیاسی هستند، صرفا" بدنبال منافع مادی برای خود هستند و به اعتقادات سیاسی و اجتماعی چندان تعلق خاطری ندارند.

الگوهای خشونت، پرخاشگری، تهمت، دروغگویی، بی ادبی و..... از ویژه گی های لُمپن ها در جامعه است که با رفتارهای پرخاشگرانه ای که دارند در زمره شخصیت های ضد اجتماعی قرار می گیرند.

لمپن ها از راه‌هایی همچون کلاهبرداری ( سیاسی – فرهنگی، مذهبی )، ریزه خواری و بذله گویی، گذران زندگی کرده و در اصطلاح به ضدیت با آرمان ها و ارزش های حاکمیت می پردازند.

لمپن ها پیاده نظام سیاسیون منزوی شده ای هستند، که مهارت و تخصصی نداشته و ندارند و بیشتر هوچی گر و شورشی هستند.

لمپن ها افرادی هستند که از جريان زندگي عادي دور و در شرايط نامطلوب و سخت بسر مي برند، اينان با انگیزه مادی براي امرار معاش و گذران زندگي، دریافت پناهندگی، گرفتن امتیاز، پوشش دادن به حقارت خود و ... در داخل و خارج از کشور بر علیه نظام های قانونی حاکم بر کشور خود به هرگونه کار ناشایستی از قبیل وطن فروشی، بستن عهد و پیمان با دشمنان کشور خود، شورش، غارت، تخریب اموال عمومی، تبلیغات بر علیه نظام، ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت، ایجاد انشقاق در بین جامعه از قبیل ایجاد شکاف در بین مرم و اجزای حاکمیت، و شکاف در بین مردم با همدیگر و.... تن می‌دهند. 1400.05.12

برچسب ها
ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :