شنبه 29 اردیبهشت 1403
22 : 20
18 / 5 / 2024
سیاسی  >  روز قدس چیست و چرا آن را گرامی میداریم؟
جمعه 17 خرداد 1398 29 : 11 تعداد بازدید ها : 2909 کد خبر : 8809
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان
0

روز قدس چیست و چرا آن را گرامی میداریم؟

فرمانده سابق انتظامی استان فارس گفت: روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی است

سردار سجادیان:

فرمانده سابق انتظامی استان فارس گفت: روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی است

روز قدس چیست و چرا آن را گرامی میداریم؟

سردار سیروس سجادیان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته سیُدان گفت: در 72 سال پیش، پس از جنگ جهانی دوم با پیشنهاد آمریکا و انگلیس قسمتی از سرزمینهای فلسطین به آوارگان یهودی جنگ جهانی دوم بعد از وقایع هولوکاست واگذار  و با پشتیبانی غرب خاصه آمریگا و انگلیس اشغال سرزمین های فلسطین توسط یهودیان صورت می پذیرد.

وی گفت: اشغال فلسطین آغاز طرح بزرگی با هدف ایجاد حس خواری و ذلت در میان امت اسلامی و در نتیجه، اجرای پروژه بزرگ صهیونیسم علیه توانایی‌های مسلمانان بود. اما مقاومت فلسطین و موضع‌گیری ملت‌های مسلمان، از اجرای این طرح جلوگیری کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران صاعقه‌ای بر سر صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها فرود آمد. آن‌گاه مقاومت اسلامی در فلسطین و جنوب لبنان به وجود آمد تا در شریان جهان اسلام خونی جوشان را به جریان اندازد که بازگرداندن جایگاه کریمانه امت اسلامی در روی زمین را بشارت دهد.

سردار سیروس سجادیان با اشاره به اینکه در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸، پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای اسرائیل، امام خمینی از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان«روز قدس» انتخاب کنند، افزود: بر این اساس از مسلمانان خواسته شد در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه بفرموده امام خمینی«روز قدس فقط روز فلسطین نیست، بلکه روز اسلام است؛ ادامه داد: این روز، روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید پرچم اسلام در سراسر دنیا در حمایت از مستضعفین جهان برافراشته شود.

جانشین سابق مرکز مطالعات راهبردی ناجا با تاکید بر اینکه روز قدس روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر  نمی‌توانند در کشورهای اسلامی پیشروی کنند، بیان کرد: این روز ، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روزمقابله ملتهای اسلامی است که در زیر فشار ظلم مستکبرین هستند.

وی با بیان اینکه روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی است، تاکید کرد:. کشورهای اسلامی اگر با حفظ اتحاد و همبستگی خواهان رهایی فلسطین از انقیاد اسرئیل باشند و در برابر آن بایستند، امیدی برای آزادی وجود دارد .

وعده الهی، وظیفه مسلمانان و همراهان با استکبار ؟

سردار سجادیان با اشاره به آیه شریفه وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِين.

« ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم» گفت: روز قدس، روزی  است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود و مبارزه با مستکبرین جهانی «آمریکا و انگلیس و پایگاه نظامی آنان یعنی رژیم اشغالگر قدس» و نوکران آن‌ها در منطقه و جهان باید وظیفه هر مسلمان انقلابی و آزاده جهان با هر عقیده یا مذهبی باشد.

همراهان با استکبار؛

فرمانده سابق انتظامی استان فارس گفت: امروزه کسانی هستند که با عقب نشینی در مبارزه با استکبار جهانی، صف خود را از صف مجاهدان در راه خدا جدا کرده و به اسلام و احیای اسلامی فکر نمی‌کنند، آنان آرزو دارند روزی شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسرائیل غاصب از زبان ملت ایران و ملت‌های منطقه و جهان حذف شود، اینها عملا در صف مستکبرین عالم عمل می‌کنند و اعتقادی به وعده الهی که میفرماید « ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم» و راهبرد امام (ره) در مقابله با کفر و استبداد جهانی ندارند. اینها کسانی هستندکه مرزبندی با مستکبرین و خاصه آمریکا ندارند و به صلح و سازش و مذاکره با او می‌اندیشند و اسلام را در سیطره قدرت‌های جهانی می‌خواهند. این‌ها همان کسانی هستند که وزیر خارجه آمریکا می‌گوید؛ قرار است در ایران با آمریکا همکاری کنند و مسیر حرکت نظام جمهوری اسلامی را به نفع منافع آمریکا تغییر دهند.

سند 2030 و استراتژی مقابله با حکومت جهانی امام زمان

سردار سجادیان به مقابله آشکار دشمنان اسلام با اسلام اشاره ای کرد و گفت: اکنون که جهان در آستانه ظهور است مستکبران عالم متوجه این امر شده اند و برای مقابله با حکومت جهانی امام زمان (عج) خودشان را آماده می‌کنند و متاسفانه برای توسعه روزافزون استکبار  و قدرت‌های جهانی بر ملت‌های مستضف بویژه جهان اسلام آمریکا با همکاری سازمن ملل در مسیری بر خلاف مسیر مستضعفان عالم و مسلمانان حرکت می‌کند و برای سلطه طلبی، سندی را تهیه و اهداف خود را در این سند که به سند۲۰۳۰ معروف است گنجانده اند و نامش را «دگرگون ساختن جهان ما» گذاشته اند.

فرمانده سابق انتظامی فارس با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام گفته اند می خواهند یک حکومت جهانی ایجاد کنند، افزود: این حکومت درست نقطه مقابل حکومت جهانی مهدی موعود (عج) است. قانون حاکم بر حکومت جهانی آنان، آنچنان که در اسناد سازمان ملل آمده، قانون کفر، الحاد و شرک جهانی است که توسط آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی تبلیغ و ترویج می‌شود.

سازمان یونسکو در بومی سازی سند ۲۰۳۰ به ایران آمده ، اسناد بالادستی را گرفته تا با حذف کلید واژه‌های اصلی این اسناد، اهداف خود را زیر پرچم استکباری غرب عملیاتی کند.

مثلا کلمه «اسلامی» را از عبارت فرهنگ و تمدن اسلامی - ایرانی، کلمه «مهدوی» را از عبارت «قوام بخش و زمینه‌ساز جامعه جهانی عدل مهدوی» و عبارت «در تراز جمهوری اسلامی ایران» و «الهام بخش» را در سند 203 حذف کرده است. واژگانی، چون«توانمندی‌های تربیتی ممتاز»،«تربیت انسان موحد»، «مؤمن»، «معتقد به معاد»، «آَشنا و متعهد و مسئول در برابر خدا»، خود و دیگران و طبیعت و «جهادگر» و «وطن دوست» را از متن سند تحول حذف کرده‌اند.  هر چیزی که مربوط به هویت ملی و اسلامیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد توسط کمیسیون ملی یونسکو حذف شده است.

سردار سجادیان گفت : ننگ است برای عده ای غربگرا که با یک حرکت ضد ملی در اسناد بالادستی نظام طوری اختلال و دستکاری ‌کنند که قطار جمهوری اسلامی را به طور طبیعی روی خط ریل کسانی حرکت دهند که جهان را به سمت و سوی نابودی اخلاق و اضمحلال انسانیت هدایت می‌کند که آمریکا هم امروز در حال تهیه مقدمات حکومت جهانی خود با بسترسازی اسناد و سازمان ملل بویژه سند ۲۰۳۰ باشد!!

وی ادامه داد : اجرای سند ۲۰۳۰ در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی ابطال و تصریح شده هر سند بین‌المللی‌ که با اسناد بالادستی نظام مغایر باشد ملغی اثر است  و دولتمردان باید سند و گارگروهی را که برای اجرای آن تشکیل شده، لغو و اعلام کنند اما متاسفانه تاکنون اقدامی از سوی دولت نشده بلکه تاکید بر اجرا دارند.

معامله قرن و اهداف آن ؟

جانشین سابق مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: آقای ترامپ با هدف حرکت به سمت طرح یک دولت یهودی در فلسطین و جایگزینی ایران هراسی به جای مبارزه با رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا و مقابله با نفوذ ایران در منطقه و ...... طرحی با عنوان طرح معامله قرن را مطرح کرده است .

سردار سجادیان همچنین به برخی دیگر از اهداف دشمنان نیز اشاره ای کرد و افزود: آمریکا باید بداند که طرح تبلیغاتی و سیاسی معامله قرن، انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، به رسمیت شناختن جولان و تروریستی اعلام نمودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش‌های مزبوحانه است، طرح آمریکا به عنوان معامله قرن بدون آنکه نتیجه‌ای برای فلسطین داشته باشد از فلسطین ابزاری برای مقابله ی آمریکا با نفوذ ایران می‌سازد.

وی ادامه داد: آقای ترامپ اتفاقی را که بیش از 22 سال به تعویق افتاده بود در جریان تبلیغات انتخاباتی خود به صهیونیست ها وعده انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را داده بود و پس از 22 یک اقدام به تعویق افتاده را اجرا کرد و در ادامه آن طرحی تحت عنوان معامله قرن با محورهای اصلی آن از قبیل آنکه: ائتلاف با کشورهای عربی مقدمه حل مسئله فلسطین است. طرح معامله قرن تمرکز بر طرح یک دولت در منطقه اشغالی است .  مذاکره بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی پس از تشکیل ائتلاف کشورهای عربی آغاز خواهد شد. عربستان به عنوان میانجی جایگزین مصر می شود. مسئله قدس، مرزها و آوارگان جزء مسائل مورد مذاکره نخواهد بود. مجموعه ساختمان‌های شهرک‌ها که اکثر شهرک‌نشینان اسرائیلی در آنها زندگی می‌کنند؛ این بخش، جزو فلسطین اشغالی خواهد بود. شهرک‌های پراکنده تخلیه نخواهند شد، اما اجازه توسعه آنها هم داده نمی‌شود. مناطق خارج از محدوده که طبق قانون رژیم صهیونیستی غیرقانونی هستند از بین برده خواهند شد. بیت‌المقدس به عنوان پایتخت مشترک رژیم صهیونیستی و فلسطین در نظر گرفته شده است. پایتخت رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس غربی و بخش‌هایی از بیت‌المقدس شرقی خواهد بود و پایتخت فلسطین بخش‌هایی از بیت‌المقدس شرقی را تشکیل می‌دهد . شهرک قدیم قدس و نواحی مجاور آن تحت حاکمیت صهیونیست‌ها خواهد بود. وضعیت موجود این مناطق حفظ خواهد شد و برای فلسطینی‌ها، اردنی‌ها و احتمالاً طرف‌های دیگر در اداره این اماکن مقدس نقش در نظر گرفته خواهد شد . مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود. دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود. در گام آخر مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

سردار سجادیان در پایان گفت: طرح آمریکا به عنوان معامله قرن بدون آنکه نتیجه‌ای برای فلسطین داشته باشد از فلسطین ابزاری برای مقابله ی آمریکا با نفوذ ایران می‌سازد. و آمریکا باید بداند که طرح تبلیغاتی و سیاسی معامله قرن، انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، به رسمیت شناختن جولان و تروریستی اعلام نمودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش‌های مزبوحانه است. مقاومت فلسطین و موضع‌گیری ملت‌های مسلمان، از اجرای این طرح جلوگیری خواهد کرد.امروز جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام خامنه‌ای تمام توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آنها را نقش بر آب نموده است و رژیم صهیونیستی باید بداند شمارش معکوس عمرش آغاز شده و نابودی سرنوشت محکوم این رژیم پوشالی است و به زودی کسانی که ظلم کردند خواهند دانست که به چه جایگاه بدی بازگردانده خواهند شد ، این وعده الهی است و وعده الهی خلل ناپذیر است.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :