شنبه 8 اردیبهشت 1403
7 : 10
27 / 4 / 2024
سیاسی  >  کاری کنید که چرخ سانتریفیوژها و چرخ زندگی مردم بچرخد
شنبه 22 دی 1397 52 : 20 تعداد بازدید ها : 2985 کد خبر : 7783
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان:
0

کاری کنید که چرخ سانتریفیوژها و چرخ زندگی مردم بچرخد

از طلا بودن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده ما را مِس کنید.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز جمعه ( 1397.10.21 ) از ایران خواسته تا بلافاصله تمام فعالیت‌های مرتبط با برنامه موشک‌های بالستیک که امکان حمل کلاهک هسته‌ای دارند را متوقف کند. او میگوید برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مطابقت ندارد. فرانسه در آذرماه نیز در پی آزمایش موشک میان‌بردی که قابلیت حمل کلاهک داشته، گفته این اقدام، تحریک‌آمیز و برهم زننده ثبات میباشد.
آقای روحانی یادمان نمی رود روزی که کلاه برجام را بر سرمان گذاشتند، گفته میشد اگر شرایط فراهم شود برجام های 2 و 3 و.... هم انجام خواهد شد.

برجامی که از نظر آمریکاییها صرفا یک توافق هسته ای با آن همه محدویت ها بود. برجامی که در قالب لغو تمام تحریم ها به مردم غالب و چندین بار این لغو تحریم ها تکرار شد. طوری که شما قبل از اجرای برجام گفتید؛ همه تحریم‌ها در روز اجرای برجام لغو خواهد شد. تکرار در شرایطی که در قطعنامه ۲۲۳۱ ، بیست و پنج تعهد داده اید، تعهدی که هر ایرانی آنها را مطالعه کند بحال خود و آینده کشورش گریه و زاری و ناامیدتراز سال 92 میشود. تعهدهایی از جمله اینکه؛ تمامی سوخت هسته‌ای مصرف شده از کشور ایران خارج خواهد شد. تمامی آب سنگین مازاد نیازگریزانه تازه طراحی شده، برای فروش دربازارهای جهانی آماده خواهدشد. ایران به مدت۱۵سال اجازه نخواهدداشت درزمینه بازیافت هسته‌ای ‏(en)‏ به تحقیق وتوسعه بپردازد. در طول این مدت ( 15 سال ) ایران اجازه نخواهد داشت هیچ‌گونه گریزانه آب سنگین تازه‌ای ایجاد نموده و یا درزمینه متراکم‌سازی آب سنگین فعالیتی داشته باشد. ذخیره فعلی اورانیوم غنی شده با غلظت پایین در اختیار ایران، با یک کاهش ۹۸ درصدی از ۱۰٬۰۰۰کیلوگرم به ۳۰۰ کیلوگرم کاهش می‌باید. این کاهش به مدت ۱۵ سال پابرجا باقی خواهد ماند. ایران می‌بایست از به‌کارگیری گریزانه‌های نوع MIR2 پیشرفته خود صرف نظر کند. حق مالکیت گریزانه‌های پیشرفته نوعMIR2 برای ایران محفوظ خواهد بود اما این گریزانه‌ها به انباری تحت نظارت آژانس میان‌کشوری انرژی هسته‌ای فرستاده شده و در آنجا نگه‌داری خواهند شد. ایران اجازه نخواهدداشت هیچ‌گونه ماده شکافت‌پذیری را در فوردو نگه‌داری نماید. ایران به مدت ۱۵ سال اجازه ساخت هیچ گونه تأسیسات غنی سازی اورانیوم را نخواهد داشت. ایران به مدت ۱۵ سال اجازه نخواهد داشت هیچ گونه تأسیسات و گریزانه‌های آب سنگین تازه‌ای را ایجادکرده و یا درصدد ذخیره‌سازی آب سنگین باشد و ......


آقای روحانی خوب میدانید که در توافقنامه ۲۲۳۱ در ادامه تعهدات ایران که به وضعیت تحریم‌ها در حال و آینده می پردازد گفته شده؛ تحریم‌های مربوط به فناوری موشک‌های بالستیک به مدت ۸ سال پابرجا خواهندماند. برخی تحریم‌های مشابه علیه فروش جنگ‌افزارهای متعارف به ایران به مدت ۵ سال باقی خواهندماند. با این وجود تمامی تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران که مربوط به نقض حقوق بشر، فناوری‌های ساخت موشک وحمایت از وحشت‌افکنی می‌شوند، برداشته نخواهندشد. چنانجه ایران به توافق خود عمل ننماید، یک راهکار مقابله سریع به صورت خودکار مقرر که توسط آن، تحریم‌ها دوباره و به سرعت اعمال خواهند شد. راه‌کارهایی که ؛ چنانچه یکی از اعضای برجام اعتقاد داشته باشد که عضو دیگر متعهد این توافق‌نامه به وظایف خود عمل نمی‌کند، در آن صورت عضو شاکی می‌تواند شکایت خود را به کمیسیون برجام ارائه نماید. اگرعضو شاکی، کشوری غیر از ایران باشد و به شکایتش تا ۳۵ روز پس از ارائه رسیدگی نشد و رضایتش جلب نگردد، در آن صورت آن کشور مجاز است از این مسئله حل نشده به عنوان بهانه‌ای برای امتناع از ادامه تعهد به توافق‌نامه با دیگر اعضای برجام بهره ببرد. عضو شاکی باید شورای امنیت را در جریان قرار دهد و سپس شورای امنیت ۳۰ روز فرصت دارد راه حلی بیابد تا روند برداشت تحریم‌ها ادامه یابد. درغیر این صورت، تمامی تحریم‌های مربوط به انرژی هسته‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد که پیش از انعقاد برجام تصویب شده بودند به صورت خودکار دوباره برقرار خواهند شد، تأثیر چنین قانونی آن خواهد بود که اعضای دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد ( ایالات متحده آمریکا، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه) مجاز خواهندبود هرگونه لغو تحریم که درآن زمان درجریان باشد را وتو کنند، اما هیچ عضوی اجازه نخواهد داشت برقراری خودکار تحریم‌ها را وتو کرده و مانع آن شود و نتیجه آن می‌شود که راه فرار ایران از برقراری دوباره و خودکار تحریم‌ها در حالی که به تعهدات خود نسبت به برجام عمل نکند، به طور کلی بسته شود و این موارد در شرایطی است که هیچ حق اعتراض و یا شکایتی برای ایران وجود ندارد .
آقای روحانی همین موضوعات سبب خروج آمریکا از برجام ، تهدید فرانسه برای تحمیل برجام 2 و شکایت بلاثر شما به دادگاه لاهه میباشد. ...
اخیرا" هم آقای ظریف گفته هدف برجاماقتصاد نبوده است؟!
اروپایی ها هم از فرصت فورس ماژور چند هفته ای که شما به آنها دادید و بیش از شش ماه از آن میگذرد و کاری نکرده اند ، اعمال تحریم ها هم که به سال 92 یرگشته و شدیدتر از گذشته شده و قیمت کالاهای مورد نیاز و ضروری روزمره مردم هم که 300 درصد افزایش یافته است.
لذا از طلا بودن پشیمان گشته ایم ، مرحمت فرموده ما را مِس کنید و اگر مغلوب سابوتاژهای لیبرال نمی شوید. بیایید به قدرت عظیم داخلی کشورمان اعتماد کنید و با بکارگیری مدیران انقلابی کاری کنید که چرخ سانتریقوژها و چرخ زندگی مردم بچرخد.
سیروس سجادیان 97.10.22

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :