دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
0 : 56
20 / 5 / 2024
سیاسی  >  قاجاق سوخت و پولشویی
پنج شنبه 1 آذر 1397 41 : 21 تعداد بازدید ها : 3164 کد خبر : 7773
به اشتراک گذاری
یادداشت امنیتی سردار سجادیان:
0

قاجاق سوخت و پولشویی

قاچاق سوخت و پولشویی با یک تدبیر نادرست موضوعی است که سردار سیروس سجادیان در یادداشتی به تحلیل آن پرداخته است.

گفته شده راه‌اندازی مجدد کارت سوخت ربطی به قیمت و سهمیه‌بندی ندارد فقط می‌خواهیم جلوی قاچاق را بگیریم.!!!

بر این باورم که با خارج کردن کارتهای سوخت از چرخه کنترل در چند سال گذشته، مجوز غیر رسمی قاچاق و به تبع آن پولشویی داده شده است.

متأسفانه بعضی افراد به دلیل مقابله و نادرست جلوه دادن اقدامات رقبای خود ، کارتهای سوختی که سالها برای کنترل مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت مورد استفاده قرار گرفته بود را باطل و از دور خارج کردند و با گرفتن این تصمیم میخواستند به جامعه القا کنند که تصمیمات دولت قبل غلط بوده است، غافل از اینکه نتیجه تصمیم نادرستشان سبب قاچاق سوخت، پولشویی و سایر موارد در ۵ سال گذشته در کشور گردید.

و حالا پس از وارد کردن این همه ضرر در چند سال گذشته، همان افراد تصمیم گرفتند مجددا" کارتهای سوخت‌ برای جلوگیری از قاچاق سوخت فعال شود.

لذا برای تنویر افکار عمومی بد نیست بدانیم در دولتهای ما قبل هم افرادی با همین تفکر لیبرالی قراردادهای گازی و نفتی را منعقد کردند که سالها بعد در یک قرارداد مبلغ 18میلیارد دلار و در پرونده صادرات گاز نیز 9 میلیارد دلار ضرر به کشور وارد کردند.

کارشناسان مبارزه با جرائم سازمان یافته و پولشویی خوب میدانند که در فعل و انفعالات این قراردادها هر جرمی که صورت گرفته و فایده ای نصیب طرفین شده باشد برابر مصوبات کنوانسیونهای بین المللی مرتکب جرم پولشویی و برابر قوانین جمهوری اسلامی ایران هم مرتکب جرائمی از قبیل رشوه، پورسانت و.... گردیده اند.

 لذا توصیه میکنم افرادی که دم از مبارزه با قاچاق و پولشویی میزنند و مسئول نیز هستند توجه داشته باشند که بخاطر منافع حزبی، خصومتهای شخصی و برای تحکیم مبانی لیبرالیسم در کشورمان با سرمایه های مادی و معنوی کشور و این مردم که زخم خورده از استعمار و تفکر لیبرالیستی هستند بازی نکنند و در فرصتهای باقی‌مانده ای که دارند سعی و تلاششان خدمت به مردم باشد نه بیگانگان. سیروس سجادیان۹۷.۰۹.۰۱

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :