پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
1 : 22
9 / 5 / 2024
سیاسی  >  اتهام پولشویی به منتقدان FATF
چهار شنبه 23 آبان 1397 49 : 21 تعداد بازدید ها : 3166 کد خبر : 7765
به اشتراک گذاری
یادداشت سیاسی سردار سجادیان:
0

اتهام پولشویی به منتقدان FATF

یاداشت سیاسی؛ دل نوشته و نقدی بر اظهارات اخیر آقای ظریف پیرامون پولشویی در کشور که در یادداشتی به شرح ذیل آمده است:

آقای ظریف، همه دلسوختگان در کشور خواستار مبارزه با پولشویی هستند

آقای ظریف در اظهارنظری مخالفین FATF را به پولشویی چند هزار میلیاردی متهم و گفته اینها مخالف FATF هستند.
یاداشت زیر را براساس ماده 28 حقوق شهروندی ابلاغی از سوی رئیس جمهور محترم آقای روحانی مینویسم.

آقای ظریف، همه دلسوختگان کشور خواستار مبارزه با پولشویی هستند. اینکه وزیری یا وکیلی و یا مسئولی و یا هر فرد و سازمانی خارج از قوانین و مقررات ثروت های بادآورده داشته و داشتن ماشین چند میلیاردی و یا ویلای چند میلیاردی و یا داشتن سرمایه های میلیاردی را حق خود بدانند و داشتن این ثروتهای بادآورده را به رخ مردم بکشند برای فرزندان امام خمینی تازگی ندارند ، ما این زالو صفتان را بخوبی میشناسیم که چگونه بنام انقلاب و اسلام و روشنفکری و ژن خوب و هزار زهرمار دیگری، از صدقه سر شهدا و قلبهای پاک مردم مستضعف کشورمان کیسه های زر را با تزویر برای خود و نسل های آینده اشان پر کرده اند اما بد نیست بدانیدکه اینان سرنوشتی همچون محمدرضا پهلوی و بنی صدر و دیگر جاسوسان و خائنین در انتظار شان میباشد.

آقای ظریف ، من به شما حق میدهم که چنین اظهار نظرهایی در مورد مخالفین واقعی FATF و یا دلواپسان کشور داشته باشید، زیرا آن روزهایی که این کشور و مردمش زیر ظالمانه ترین ظلم های محمدرضا شاه و بعد از آن دنیای غرب و خاصه آمریکا و 1+5 بودند، جنابعالی در کشور آمریکا حال و هوای این مردم و تحمل از دست دادن دوستان و رفقا و برادران و خواهران و هموطنان خود بدست گاردهای پهلوی ، منافقین و گروهکهای ضدانقلاب که سر بچه های پاسدار و نیروهای انقلابی را در مراسمات عروسی می بریدند و یا پاسداران کمیته انقلاب اسلامی را زنده زنده پوست از سرشان میکندند و زنده بگور میکردند و یا آتش میزدند و یا همین پاسداران در شرق توسط اشرار و قاچاقچیان چشم هایشان را با تیغه های کلنگ از حدقه بیرون می آورند و یا مردم عادی را در کوچه و بازار و خیابان و اتوبوس ترور میکردند و در آتش قهر خود میسوزاندند و پس از آن و همزمان با ادامه فعالیتشان در جنگ، با صدام و....... همدست و جوانان این مرزو بوم را مانند خزان پرپر میکردند را از نزدیک حس نکردید و مشکلات را لمس ننمودید ، شما در کشورِ خصمِ ملت، مشغول تحصیل و اشتغال و کسب علم و آموزش برای چنین روزهایی بودید.

آیا واقعا" هر فرد دلسوخته ای که با نظر و عقاید دیگری در خصوص لوایح استعماریFATF مخالف باشد متهم به پولشویی است؟!! یا اینکه با این اظهارات میخواهید بگویید هرکه با ما نیست با ما دشمن است و خود را کل کشور بدانید؟! حداقل به گفته آقای خاتمی تحمل شنیدن حرف مخالف را داشته باشید و تهمت نزنید.

جناب آقای ظریف بهتر است واضح بگویید با اعلام چنین اتهامی از تریبون رسانه ای، چه اهدافی را دنبال میکنید؟ اگر نمیدانید بدانید بعد از اینکه از مسئولیت خود در جغرافیای آمریکا عزل شدید قانون مبارزه با پولشویی در سال 1386 در این کشور تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ شده است. اگر از پولشویی چند هزار میلیاردی در کشور اطلاع دارید بجای اینکه از تریبون رسانه ای موضوع را عنوان کنید، بهتر بود ضمن مطالعه قانون مبارزه با پولشویی موضوع را به مبادی ذیربط در دولت اعلام و پیگیری میکردید. آیا با وجود قانون مبارزه با پولشویی ، با این اظهارات میخواهید ناکارآمدی دولت در امر مبارزه با پولشویی را اعلام کنید که بداخلاقی سیاسی است و شایسته بود مسئله را حداقل به رئیس محترم دولت اعلام میکردید.

اگر اطلاعاتی از پولشویی توسط افراد و یا هر نهادی در کشور دارید یا بدست آورده اید و این اطلاعات را براساس ماده 8 قانون مبارزه با پولشویی مصوب سال 1386 که اشعار میدارد (( اطلاعات و اسناد گردآوری شده در اجرای این قانون، صرفاً در جهت اهداف تعیین شده در قانون مبارزه با پولشویی و جرائم منشا آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افشاء اطلاعات یا استفاده از آن به نفع خود یا دیگری به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط ماموران دولتی یا سایر اشخاص مقرر در این قانون ممنوع بوده و متخلف به مجازات مندرج در قانون مجازات انتشار و افشاء اسناد محرمانه و سری دولتی مصوب ۲۹/۱۱/۱۳۵۳، محكوم خواهد شد. )) افشا کنید خود متهم و میبایست تحت پیگرد قانونی قرار گیرید؟ که این انتظار را از قوه محترم قضائیه و یا قوه مقننه داریم.

اگر واقعا با قانون آشنایی ندارید چه بهتر که از پست مهم و کلیدی وزارت امورخارجه استعفا تا فردی شایسته و مدیر و مدبر جایگزین گردد ، زیرا کسی که با حداقل مسائل حقوقی آشنایی ندارد شایسته نیست که وزیر باشد و اقدامات خلاف قانون مرتکب شود. اگر با قانون آشنایی دارید اما احیانا" ترس و یا واهمه ای در معرفی افراد و سازمانها و نهادهای پولشویی کننده دارید، مستحضرید که خدا انسان را آزاد آفریده و ما هم باید آزاد مرد باشیم و از هیچ فرد و یا سازمانی واهمه نداشته باشیم، لذا اگر واهمه ای ندارید رسما" و حداقل به عنوان یک شهروند اطلاعات خود را در اختیار دولت و یا مرجع قضایی قرار دهید و اگر واهمه دارید شایسته است که تصدی مسئولیت به دیگری واگذار گردد، زیرا محتمل است که این امر در بعضی موارد اجبار به تامین خواسته آمریکا و یا دیگر دشمنان انقلاب اسلامی و بر ضد منافع ملی گردد.

جناب آقای ظریف، آیا با این اظهارات میخواستید به چه کسی اعلام کنید که در کشور پولشویی چند هزار میلیاردی انجام میشود، خود و ما همه خوب میدانیم که پولشویی توسط باندهای قاچاق مواد مخدر ، کالا و ارز و اخلال کنندگان بازار مصرف و سوء استفاده کنندگان از مقام ها و منصب ها در کشور وجود دارد، اگر منظورتان اینها هست که صراحتا اعلام کنید، اگربقول شما در مصاحبه ای که داشته اید سازمان و نهادهای قدرت در کشور پولشویی میکنند، ما سه قوه قدرتمند مقننه ، مجریه و قضائیه و سازمانها و نهادهای وابسته به رهبری را داریم ، منظورتان کدام است شفاف باشید!!

اگر خدای ناکرده هدفتان این بوده که به جی 20 و خاصه آمریکا اعلام کنید که نهادها و افرادی وابسته به حکومت در کشور هستند که پولشویی میکنند و با لوایح استعماری 4 گانه FATF مخالفند، واقعا"وقتی که در کشور قانون مبارزه با پولشویی داریم و مسئولیت مبارزه هم با دولت و قوه مجریه ای است که جنابعالی هم از ارکان آن هستید، اینگونه اظهارات چه معنا و مفهومی میتواند داشته باشد؟! آیا فکر نکردید با این حرفها عملیات روانی دشمن تقویت و مقدمات برجام تحمیلی دیگری بنام برجام بانکی را فراهم و بر مردم و کشور تحمیل می کنید؟

جناب آقای ظریف، اظهارات اخیر شما در مورد انجام پولشویی چند هزار میلیاردی در ذهن چنین متبادر میگردد که اقدامات شما زمینه سازی برای انحراف افکار عمومی از؛ پیامدهای برجام نافرجام هسته ای، نارضایتی مردم از بازگشت به تحریم های سال1392 و حتی بیشتر از آن ، ناامید شدن از همکاری اروپائیان با ایران در مسائل اقتصادی پس از تحریم های اخیر، به بن بست رسیدن خروج از برجام که خوب میدانید چه عواقب ناگواری برای کشور دارد و یا تحمیل برجام بانکی بر این کشور را در پی دارد میباشد؟!

لذا به جنابعالی توصیه میگردد که با مردم رو راست و شفاف باشید ، در پرده های پر از ابهام حرف نزنید. همیشه منافع ملی را بر منافع حزبی ترجیح دهید. افتخار و سر بلندی ایران برای همه ایرانیان است بخاطر دوستی با چند همکلاسی و دوست غیر هموطن در زمان دوری از کشور اوضاع کشور را ملتهب و از این بدتر نکنید. با افزایش قیمت 5برابری دلار نسبت به سال 92 و بیش از 300 درصدی قیمت اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم که در بدترین شرایط اقتصادی بسر میبرند زخم های دیگری را بر پیکر بی رمق این مردم با اعمال فشارهای بیشتر از سوی آمریکای خبیث وارد نکنید.

سیروس سجادیان 97.08.23

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :