یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
6 : 19
19 / 5 / 2024
امنیت اجتماعی  >  کارگاه آموزشی مسئولان بازرسی و یگان حفاظت زندانهای فارس
چهار شنبه 2 خرداد 1397 18 : 13 تعداد بازدید ها : 4332 کد خبر : 7713
به اشتراک گذاری
با حضور سردار سجادیان برگزار شد
4

کارگاه آموزشی مسئولان بازرسی و یگان حفاظت زندانهای فارس

شیراز- کارگاه آموزشی بازرسین، حفاظت و اطلاعات و یگان حفاظت زندان های فارس با حضور سردار سجادیان فرمانده سابق انتظامی فارس، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان ها بر گزار شد.

کارگاه آموزشی مسئولان بازرسی و یگان حفاظت زندانهای فارس

شیراز- کارگاه آموزشی بازرسین، حفاظت و اطلاعات و یگان حفاظت زندان های فارس با حضور سردار سجادیان فرمانده سابق انتظامی فارس، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان ها بر گزار شد.

 معاون معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان ها در این کارگاه آموزشی تاکید کرد: افراد ناظر باید تلاش کنند عیوب را نزد هر کسی نگویند و اخبار را از فاسق کسب نکنند همان گونه که قرآن در این رابطه می فرماید: درباره اخباری که کسب می کنید حتماً تحقیق کنید. دیگر اینکه با موج حرکت نکنید خیلی از خبر ها موج است و واقعیت ندارد. یک ناظر بازرس عمومی است و همه مردم حق دارند گزارش دهند و از آن به بلغنی یاد می شود و یک گزارش را نیز کسانی می دهند که حقوق می گیرند و از امیر المومنین (ع) درباره اینها می فرماید ((وابعث العیون)). و ناظر یا بازرس دیگری که در نهج البلاغه یاد شده ((عینی بالمغرب))که بازرس ویژه و مخصوص هستند. همچنین تاکید شد نظارت در مدیریت و زندان ها سه مرحله دارد و مدیران باید سه مرحله نظارت قبل از انجام فعالیت، حین نظارت و بعد نظارت را با اشرافیت کامل انجام دهند. پرسنل حوزه نظارتی باید یک الگوی منظم از رفتارهای علمی و عملی را برای تحقق اهداف سازمان داشته باشند و در حوزه های نظارتی باید به دنبال ارتقاء و رفع موانع احتمالی باشند.

در این مراسم سردار سجادیان پیرامون صیانت و نقش و جایگاه ناظران و بازرسان موضوعاتی را مطرح کرد.

سردار سجادیان گفت: صیانت کارآمدترین راه مقابله با تهدیدات و آسیبهای درون و برون سازمانی است.

 وی گفت: از روزی که آدم با وسوسه شیطان عصیان کرد و میوه ممنوعه را خورد و به کیفر این گناه از بهشت رانده شد و در زمین جای گرفت باب گناه و جرم و خیانت گشوده شد و در همان آغاز پسر آدم، قابیل، برادرش هابیل را کشت و بزرگ‌ترین جرم را در روی زمین مرتکب شد و دیر زمانی نیست که اندیشه حقوقی مبتنی بر صیانت، در میان جوامع علمی و حقوقی رواج یافته و در این مسیر، پیشرفت هایی نیز داشته اند.

وی خطاب به حاضرین در جلسه گفت: همانطور که مستحضرید صیانت، کارآمدترین راه مقابله با تهدیدات و آسیب های درون و برون سازمانی است و از سویی دیگر مبانی، نظریه ها و تعاریف برای جرایم، ما را به راهکارهایی برای صیانت از کارکنان در برابر تهدیدهای پیش روی، رهنمون میسازد و صاحب نظران و بزرگان بر این مساله اذعان دارند که بیشترین توان، همت و اراده را قبل از بروز تهدیدها و وقوع جرایم و وارد شدن آسیب ها باید به کار برد.

سردار سجادیان در ادمه بیان داشت: سرمایه های عظیم سازمان زندانها از جمله کارکنان، تجهیزات، اماکن و اسناد در معرض تهدید میباشند، در بعضی موارد بروز تهدیدها منجر به آسیب هایی به سازمان میگردد و تهدیدهایی وجود دارد که برای حفظ و صیانت از سازمان و سرمایه های سازمان، شناخت ابعاد ومؤلفه های صیانت، از جمله صیانت کارکنان امری ضروری است.

وی اشاره کرد: توجه به بُعد انسانی - تربیتیِ کارکنان، ایجاب می نماید، مطالبی در حوزه صیانت کارکنان تبیین و تدوین و ارائه شود تا با توجه به علوم روز بتوان از ترکیب آنها برای صیانت کارکنان راهکارهایی ارائه نمود.

سردار سجادیان گفت: کارکنان سازمان زندانها به سبب وظایفی که دارند، در معرض تهدیدها و آسیب قرار دارند، با درك اين واقعيت كه کارکنان در محيطي از تهديد و عوامل تهدید قرار گرفته اند، برای صیانت از کارکنان اقدامات زیادی انجام شده که با وجود تلاش های صورت گرفته، شاهد وارد شدن آسیب هایی به سازمان و کارکنان هستیم.

سردار سجادیان در این جلسه ضمن اعلام ابعاد و مؤلفه های صیانت کارکنان، راهکارهای پیش بینی، پیشگیری، واپایش، مراقبت از کارکنان، شناسایی و خنثی سازی تهدیدات را  برای کاهش یا از بین بردن آثار سوء ناشی از فعالیت های مضره اعلام داشتند.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :