یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
5 : 44
19 / 5 / 2024
فرهنگی  >  هیچ عقل سلیمی در اولویت داشتن امنیت تردید ندارد
شنبه 21 بهمن 1396 53 : 17 تعداد بازدید ها : 6405 کد خبر : 7680
به اشتراک گذاری
فرهنگی
0

هیچ عقل سلیمی در اولویت داشتن امنیت تردید ندارد

رسانه ها با تقویت روحیه پرسشگری در ارتقای شاخص احساس امنیت نقش به سزایی دارند

سردار سیروس سجادیان به همراه چند نفر از همکاران سابق در حاشیه بازدید از ساختمان روزنامه «خبرجنوب» با اشاره به این که امنیت بسترساز تمام فعالیت ‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه به شمار می ‌رود و اگر وجود نداشته باشد، تدبیر امور تقریباً غیر ممکن به نظر می‌ رسد، گفت: هیچ عقل سلیمی در اولویت داشتن امنیت، تردیدی ندارد و دلیل این موضوع این است که میل آدمی به امنیت، امری غریزی است و از بدیهیات به شمار می ‌رود.

وی ادامه داد: طبعاً بدیهیات هم نیاز به اثبات و استدلال ندارند همانند این که بخواهیم اثبات کنیم الان روز است؛ با در نظر داشتن این پیش ‌فرض، شناسایی و واکاوی مؤلفه ‌های مختلف مربوط به امنیت، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

جانشین سابق مرکز مطالعات راهبردی ناجا با اشاره به این که در این میان «احساس امنیت» در جامعه از «امنیت»  مهم‌ تر و والاتر است، تاکید کرد: آنچه افکار عمومی را نسبت به وجود امنیت، اقناع می‌کند، ارتقای سطح احساس امنیت است. با اطمینان می ‌توان گفت احساس امنیت است که به جامعه آرامش می ‌دهد و پیشرفت را محقق می ‌کند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به این که مهم تر از  امنیت می توان گفت احساس امنیت است که باید در جامعه دیده شود، اظهار کرد: در این عرصه نیز رسانه ها تعیین کننده و نقش آفرین هستند و می توانند با قلم خود و تهیه گزارش های مناسب این حس را به جامعه القا کنند.

سردار سجادیان ادامه داد: ایجاد امنیت و بالاتر از آن ایجاد حس امنیت موضوعی نیست که فقط توسط پلیس یا سازمان های امنیتی در جامعه حاکم شود، این مهم با مشارکت همه سازمان ها و نهادها به ویژه همراهی مردم جامعه امکان پذیر است. در این بین رسانه ها نقش بسیار مهمی در جلب و جذب مشارکت های مردم ایفا کرده و به عنوان پل ارتباطی بین نهادهای امنیتی و مردم نقش آفرینی می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم انتظامی امین با بیان این که امنيت رواني مردم يكي از مهم‌ ترين اهداف نيروي انتظامي بوده و هست و رسانه هاي گروهي در شكل ‌گيري آن نقش بسيار مهمي دارند، بیان کرد: اگر ملزومات امنیت در جامعه فراهم باشد و پیش بینی‌ های لازم را به انجام رسانده باشیم  اما مردم از آن بی ‌اطلاع باشند احساس امنیت و آرامش از جامعه رخت برخواهد بست؛ هرچند گذشت زمان نشان دهد که امنیت به صورت کامل برقرار بوده و عملاً هیچ بهانه ‌ای امنیت را به خطر نینداخته باشد؛ پس «احساس امنیت»، «امنیت آور» و برای جامعه «نشاط آور» و «امید آفرین» است.

سردار سجادیان افزود: در این راستا رسانه ها با تقویت روحیه پرسشگری در ارتقای شاخص احساس امنیت مشارکت دارند. رسانه های این استان به عنوان امینان مردم باید با تقویت روحیه پرسشگری، در تقویت شاخص های امنیت در جامعه از جمله شاخص احساس امنیت مشارکتی فعال و سازنده داشته باشند. همچنان که رهبر معظم انقلاب فرموده اند «رسانه ها نبض جامعه اند»، خبرنگاران بزرگ ترین سهم را در احساس امنیت و تقویت آن در جامعه دارند.

وی گفت: امروز، عصر فناوری و اطلاعات و تضارب اخبار است و سازمان هایی می توانند در نیل به اهداف خود و بیان و تشریح سیاست های اجرایی و جلب مشارکت های مردمی برای انجام ماموریت هایشان به نتیجه و موفقیت برسند که از این ظرفیت به نحو شایسته ای استفاده ببرند.

فرمانده سابق انتظامی استان فارس با بیان این که رسانه ها نقش مهمی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشته و دارند، گفت: روزنامه «خبرجنوب» همواره به عنوان یک رسانه تاثیر گذار در سطح استان مطرح بوده و هست.
وی با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار روزنامه «خبرجنوب» در ارتقای امنیت در سطح جامعه بیان کرد: این روزنامه طی چند سال گذشته با انعکاس به موقع اخبار به عنوان بازوی توانمند پلیس نقش مهمی در افزایش امنیت در بین مردم داشت.

گفتنی است، در این بازدید سرهنگ کاظم جوانمردی معاون اموزش دانشگاه علمی کاربردی فرماندهی انتظامی فارس، سرهنگ اسد ا... اسدی رییس پلیس اسبق اطلاعات و امنیت عمومی استان فارس و پاسدار اکبر رییسی معاون اسبق اجرایی شهرداری شیراز حضور داشتند.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :