شنبه 8 اردیبهشت 1403
0 : 26
27 / 4 / 2024
اقتصادی  >  اصناف امین‌ترین همراهان پلیس هستند
سه شنبه 3 تیر 1393 43 : 23 تعداد بازدید ها : 8002 کد خبر : 4574
به اشتراک گذاری
فرمانده انتظامی فارس:
0

اصناف امین‌ترین همراهان پلیس هستند

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: امروز اصناف امین‌ترین همراهان پلیس هستند و ما هر فعال در هر صنفی را یک فرد انتظامی می‌‌دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سردار سرتیپ سیروس سجادیان شامگاه دوشنبه 2 تیرماه در مراسم بزرگداشت روز اصناف در شیراز گفت: اصناف که شهدای بزرگ و زیادی را تقدیم این نظام و انقلاب اسلامی کرده است، راه رسم و منش خود را خوب می‌داند.

وی با تصریح اینکه آمار جرایم و بزهکاری‌ها بین کسبه کمتر از یک دهم درصد کل وقوع است، گفت: اصناف حامیان بی‌نام و نشان انقلاب اسلامی بوده و هستند.

سجادیان با بیان اینکه خدمات اصناف از خدوم‌ترین افراد اجتماع محسوب می‌شوند، گفت: باید از معدود افراد انگشت‌شماری که ممکن است تخلفی کنند و عمدتا هم تخلفشان از سرغفلت است، باید گذشت.

فرمانده انتظامی فارس اقدام برخی افراد به دستفروشی را نیز اقدامی از سرناچاری دانست و گفت: ما باید به‌جای حذف به‌دنبال راهکاری برای ساماندهی این افراد باشیم، هنر ما ساماندهی کسبه فاقد پروانه کسب است نه حذف آنان.

وی اصناف را نیروی محرکه فرهنگ اصیل مردم فارس و شیراز دانست و تاکید کرد: هر زمان که نیاز به وجود اصناف بوده، نهایت همکاری را شاهد بوده‌ایم و اگر مشکلی هم بروز کرده است، با همراهی و تعامل خودشان حل و فصل کرده‌ایم.

سجادیان تصریح کرد: مشکلات را می‌توان با صعه صدر و حوصله و البته با برنامه‌ریزی دقیق و اقدام کارشناسی، شناسایی و برطرف کرد.

فرمانده انتظامی فارس گفت: در هرکجا بخواهد قدمی در راستای منافع مردم،‌ حاکمیت و نظام اسلامی برداشته شود به یقین نیروی انتظامی آماده هرگونه همکاری بوده و هست.

استاندار فارس: اصناف همیشه یار روحانیت و کنار انقلاب بوده است

 استاندار فارس گفت: بازار و اصناف همواره یار روحانیت و در کنار انقلاب بوده است و دشمنان اسلام و نظام اسلامی نیز همیشه به این قشر صدمه زده‌‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، دکترسیدمحمد احمدی شامگاه دوشنبه 2 تیرماه در مراسم بزرگداشت روز اصناف در شیراز گفت: نظم و نسق اقتصادی کشور و نبض بازار همیشه در دست اصناف بوده و این گروه از قدیم تاکنون مورد احترام و اعتماد بوده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدا تاکنون بازار و مسجد و حوزه در کنار هم دیده شده و قرار داشته است، گفت: نقش اصناف در اقتصاد کشور و تنظیم بازار و کسب رضایت عمومی مردم بی‌بدیل بوده و هست، حاصل کار تمام تولید کنندگان از طریق بازار به مصرف کننده عرضه شده و همواره بهترین شیوه عرضه نیز همین بوده و است.

استاندار فارس گفت: بازار و اصناف همواره یار روحانیت و در کنار انقلاب بوده است و دشمنان اسلام و نظام اسلامی نیز همیشه به این قشر صدمه زده‌‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، دکترسیدمحمد احمدی شامگاه دوشنبه 2 تیرماه در مراسم بزرگداشت روز اصناف در شیراز گفت: نظم و نسق اقتصادی کشور و نبض بازار همیشه در دست اصناف بوده و این گروه از قدیم تاکنون مورد احترام و اعتماد بوده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدا تاکنون بازار و مسجد و حوزه در کنار هم دیده شده و قرار داشته است، گفت: نقش اصناف در اقتصاد کشور و تنظیم بازار و کسب رضایت عمومی مردم بی‌بدیل بوده و هست، حاصل کار تمام تولید کنندگان از طریق بازار به مصرف کننده عرضه شده و همواره بهترین شیوه عرضه نیز همین بوده و است.

استاندار فارس با اشاره به شکل بازار در تاریخ و فرهنگ ایرانی و اسلامی، گفت: امروز مجتمع‌های تجاری الزاما باید پیوست فرهنگی داشته باشند و مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که در کنار هر مجتمع تجاری و پاساژ باید مسجد هم دیده شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ بازار قدیمی را در بازار امروزی نمی‌توان دید، گفت: رفتار کسبه قدیمی می‌تواند الگویی بسیار مناسب برای کسبه جوان و امروزی باشد.

استاندار فارس با یادآوری اینکه بازار و فعالان بازار همواره در مسیر تحولات کشور نقش‌آفرین بوده‌اند، گفت: بازار و بازاریان همیشه در پیوند با روحانیت بودند و امروز هم همین گونه است.

احمدی با تاکید بر اینکه بازار با عملکرد منصفانه خود عملا دست رد به سینه دشمنان نظام و اسلام زده و می‌زند، خاطرنشان کرد: البته دولت هم در قبال بازار وظایفی دارد که باید انجام دهد.

استاندار فارس در بخشی از سخنان خود به نقش پلیس در حفظ نظم، امنیت و آرامش بازار اشاره و اضافه کرد: پلیس حافظ امنیت کسب و کار و آبروی کسبه است و این وظیفه را نیز تاکنون به‌خوبی عمل کرده است.

وی کار نظارت و تشخیص صلاحیت افراد متقاضی پروانه کسب را بسیار دشوار و در عین‌حال مهم دانست و گفت: این مهم برعهده پلیس اماکن قرار دارد و تا امروز هم خوب از عهده کار برآمده است.

استاندار فارس با اشاره به احادیث و روایات ائمه و بزرگان در خصوص کسب و پیشه،‌تاکید کرد: وای به‌حال کسانیکه در زمان‌هایی که جامعه تحت فشار قرار دارد،‌با هدف سود بیشتر دست به احتکار و گرانفروشی بزنند.

وی با بیان اینکه امروز داشتن مسکن و برخی کالاها برای بعضی شهروندان در ایران به یک آرزو تبدیل شده است، گفت: متاسفانه هستند افرادی که حتی توان خرید میوه و بسیاری از اقلام را ندارند و با حسرت از کنار میوه فروشی‌ها و دیگر مغازه‌ها عبور می‌کنند.

استاندار فارس با یادآوری اینکه کسبه و بازاریان همواره پیشتاز امور خیر بوده‌اند، گفت: براساس آنچه به ما وعده داده شده، حکومت زمین متعلق به صالحان است و اصناف همیشه از پیشتازان جامعه صالحین بوده‌اند و در جامعه صالحین هم نباید کسی مرتکب گناه بشود.

در ادامه این آیین نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: درحالی‌که اصناف ایجاد شغل و کارآفرینی می‌کنند اما هیچ توقعی ندارند و باید به این نکته توجه کنیم که اگر اصناف از وظیفه اصلی خودشان نسبت به مردم کوتاه بیایند چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد.

سیدمحمود هاشمی افزود: با توجه به هشت برابر شدن جمعیت، قانون اجازه نمی‌دهد که ما پروانه جدید صادر نکنیم و این مسئله باعث شده که درآمدها کاهش یابد.

وی ادامه داد: غرفه‌های مکان‌های تاریخی صنایع دستی بی‌کیفیت را جای صنایع‌ دستی شیراز به فروش می‌رسانند که سازمان میراث فرهنگی فارس باید در این زمینه چاره‌ای بیندیشد.

این مسئول بیان کرد: خواهش دارم که این غرفه‌ها را برچینید و کار اصناف را به خود و تشکل‌های مربوطه بسپارید چراکه رقابت صنفی می‌تواند به‌تنهایی مسائل را حل کند و نیازی به نگرانی دیگران نیست.

وی تصریح کرد: مسئولان فراموش کرده‌اند که 3 میلیون بازار صنفی وجود دارد و لازم است که به کسبه و بازاریان اعتماد شود چراکه این افراد امنیت را در شهر ایجاد می‌کنند.

کاش کارمان را به خودمان واگذار کنند

 

نایب رئیس اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: متاسفانه اقدامات موازی دستگاه‌های مختلف در ایجاد مراکز تجاری و راه‌اندازی غرفه‌ها و دیگر مسائل، جگرمان را خون کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سید... هاشمی شامگاه دوشنبه 2 تیرماه در مراسم بزرگداشت روز اصناف، در شیراز گفت: ایجاد بعضی درآمدها نه تنها به نفع مردم نیست، بلکه به ضرر هم هست، این نیست که هر حرکتی که انجام می‌شود، منفعتی را برای شهر و مردم در پی داشته باشد.

هاشمی با ابراز گلایه از ایجاد غرفه‌ها  وبازارهای مختلف توسط شهرداری، میراث و سایر دستگاه‌ها در نقاط مختلف شهر، گفت: میراث فرهنگی اعلام کرده است که می‌خواهد غرفه‌های عرضه صنایع‌دستی بومی راه‌بیندازد، کدام صنایع‌دستی بومی، اکثر صنایع‌دستی موجود یا وارداتی از سایر کشورها است یا از نوع ارزان‌قیمت دیگر استان‌ها.

وی با بیان اینکه کسبه و اعضای اتاق اصناف، از مظلوم‌ترین گروه‌ها هستند، گفت: بی‌تردید اگر صبوری می‌کنند به واسطه تعهدی است که نسبت به نظام و ارزش‌های نظام اسلامی و مردم دارند، هست.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: مسائلی را به‌وجود می‌آورند که کنترل بازار را از ما گرفته است، به‌گونه‌ای شده که مردم گمان می‌کنند کسبه امین نیست، اما کسبه ما معتقد به دین است، به ارزش‌ها، پایبند به اصول نظام و معتقد به قرآن و آنچه در قرآن گفته شده است.

هاشمی با تصریح اینکه اصناف و کسبه بیش از همه افراد لطمات گرانی را متحمل می‌شود، گفت: کسبه بهتر از هر کس می‌داند که گرانی چه صدماتی به آنان و به جامعه وارد می‌کند. غرفه‌ها و بازارچه‌ها ایجاد شد تا عرضه کالا 15 درصد زیر قیمت باشد و ابزاری بشود برای کنترل قیمت‌ها، اما باید دید که قیمت‌های کالا در این بازارچه‌ها چگونه است.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: امیدواریم کار اصناف براساس آنچه نظر رئیس جمهور و وزیر صنعت است، به اصناف سپرده شود

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :