دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
0 : 2
6 / 5 / 2024
سیاسی  >  مرکز علمی و کاربردی انتظامی فارس در هفت رشته جدید دانشجو می پذیرد
چهار شنبه 31 تیر 1394 01 : 0 تعداد بازدید ها : 3333 کد خبر : 3548
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان:
0

مرکز علمی و کاربردی انتظامی فارس در هفت رشته جدید دانشجو می پذیرد

رئیس مرکز علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: از اول مهرماه این مرکز در هفت رشته جدید دانشجو می‌پذیرد.

سردار سیروس سجادیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری آخرین فعالیت‌های مرکز علمی و کاربردی فرماندهی انتظامی فارس افزود: این مرکز در مهرماه سال گذشته در دو مقطع کاردانی و کارشناسی راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: این مرکز در سال تحصیلی گذشته ۱۹۸ دانشجو داشت و ثبت‌نام دانشجویان برای مهرماه به‌زودی در دو مقطع کارشناسی و کاردانی در نیم سال اول سال تحصیلی آغاز می‌شود.

رئیس مرکز علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان فارس بیان کرد: در سال تحصیلی جدید این مرکز با هفت رشته جدید کاردانی حقوق با گرایش خدمات قضایی، کاردانی حقوق با گرایش امور ضابطین، کاردانی حقوق دستیاری قضایی، کاردانی فنی عمران با گرایش ترافیک شهری، آسیب‌شناسی اجتماعی با گرایش پیشگیری از اعتیاد و کارشناسی حقوق با گرایش امور کیفری دانشجو می‌پذیرد.

فرمانده سابق انتظامی استان فارس ادامه داد: در حال حاضر ۴۳ نفر از اساتید موردنظر استان با مرکز علمی کاربردی در پایه علمی دکترا، دانشجوی دکترا و کارشناسی ارشد و خبرگان نیروی انتظامی همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه برای نیم سال اول برای جذب ۴۰ نفر از اساتید جدید در سطح دانشیار، استادیار و مربی برنامه‌ریزی‌شده، گفت: تمام دانشجویان این مرکز مرد هستند که با توجه به رسته‌های امور انتظامی مشخص می‌شود اما به‌زودی کارکنان زن فرماندهی انتظامی فارس پذیرش می‌شوند.

عضو مرکز مطالعات راهبردی ناجا افزود: به دنبال آن هستیم تا شرایطی فراهم شود که در بهمن‌ماه از بیرون نیز دانشجو جذب شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌افزایی پلیس به‌عنوان یک اولویت برای ناجا در نظر گرفته‌شده، گفت: در این خصوص کارکنان با مباحث علم حقوق، دانش خانواده و جمعیت، متون فقه اسلامی یک‌دو سه و  آیین دادرسی مدنی آشنا شده تا در اجرای مأموریت‌های خود با رعایت حقوق شهروندی از علم فراگرفته استفاده کنند.

سردار سجادیان ادامه داد: به‌عنوان نمونه دانشجویان خدمات قضایی با نحوه نگارش قضایی، اخلاق حرفه‌ای آیین نگارش قضایی و آشنا شده و در مأموریت‌های خود از آن استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز دانشگاه علمی کاربردی فرماندهی انتظامی فارس تأکید کرد: دانشجویان رشته کاردانی فنی ترافیک شهری با مبانی برنامه‌ریزی شهری، قوانین حمل‌ونقل و ترافیک آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: در رشته حمل و نقل ترافيك نقشه كشي و رسم فنی با مبانی مهندسی ترافیک، مهارت‌ها و قوانین کسب‌وکار در امور ترافیک، حمل‌ونقل ترافیک شهری، کارگاه طرح هندسی راه‌ها، کارگاه‌های روسازی راه و با محیط‌زیست شهری آشنا می‌شوند.

سردار سجادیان بابیان اینکه جذب دانشجو از جنوب کشور نیز برای این مرکز پیگیری می‌شود، اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا بتوانیم  سطح علمی همکاران را برای خدمات‌رسانی به مردم افزایش بدهیم زیرا افزایش سطح علمی بزرگ‌ترین سرمایه است.

رئیس مرکز دانشگاه علمی کاربردی فرماندهی انتظامی فارس از تشکیل کارگروه هشت‌نفره برای بررسی سطح علمی دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: این کارگروه متشکل از معاون پژوهش مرکز، معاون آموزش فرماندهی انتظامی، جانشین مرکز و  استادیاری از دانشگاه شیراز هستند تا با بررسي  نقاط  قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیداتی  که متوجه مركز  بوده را  شناسایی تا بر آن  اساس نسبت به تدوين و تبيين رسالت ، چشم إنداز و راهبردهاي آموزشي مركز اقدام كنند.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :