یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
16 : 5
19 / 5 / 2024
امنیت اجتماعی  >  سارقان مسلح سرقتهاي بوشهر و فارس دستگير شدند
پنج شنبه 12 بهمن 1391 01 : 0 تعداد بازدید ها : 1890 کد خبر : 3428
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان:
0

سارقان مسلح سرقتهاي بوشهر و فارس دستگير شدند

فرمانده انتظامي فارس گفت: با هوشياري و تلاش ماموران آگاهي شهرستان‌هاي لار و فيروزآباد،‌سارقان مسلحي كه طي 45 روز گذشته ده‌ها فقره سرقت مسلحانه را در فارس و بوشهر مرتكب شده بودند، دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، سردار سيروس سجاديان امروز در جمع خبرنگاران افزود: اين گروه شش نفره كه بين 19 تا 21 سال سن دارند،‌با تشكيل يك باند، سرقت‌هاي مسلحانه سازمان يافته‌اي را طي 45 روز اخير در كنگان، لامرد، لار، خنج، مهر، اوز، جهرم و قيرو كارزين مرتكب شده‌اند.

وي با بيان اينكه آخرين سرقت مسلحانه اين گروه 28 ديماه امسال در اوز به وقوع پيوسته بود، خاطرنشان كرد: سارقان با استفاده از يك دستگاه خودروي زانتيا كه در كنگان ربوده بودند و همچنين دو دستگاه خودروي پژو 405 مسروقه ديگر، سرقت‌هاي خود را شبانه و با ايجاد رعب و وحشت نزد مردم انجام مي‌دادند.

سجاديان با قدرداني از رييس پليس آگاهي فارس و روساي آگاهي شهرستانهاي فيروزآباد و لارستان،‌خاطرنشان كرد: پليس از زمان وقوع اولين سرقت‌ها در استان كار خود را براي شناسايي سارقان آغاز كرد و وقوع سرقت دو طلافروشي در اوز، ما را به ردهايي از سارقان رساند كه در نهايت منجر به شناسايي و دستگيري عوامل آن شد.

او گفت: سه تن از اين سارقان سابقه سرقت و آدم‌ربايي را در پرونده دارند و دو نفر آنان متاهل و بقيه مجرد هستند.

سجاديان ادامه داد: اين سارقان به 10 فقره سرقت مسلحانه در استان بوشهر نيز اعتراف كرده‌اند كه موضوع از طريق پليس آن استان در حال پيگيري است.

وي خاطرنشان كرد: از اين گروه چهارقبضه سلاح شامل كلت كمري، اسلحه شكاري و كلاش، مقدار يك كيلوگرم طلا و 18 ميليون تومان پول نقد به همراه چنددستگاه تلفن همراه و خودروي زانتيا مسروقه كشف شده است.

سجاديان همچنين گفت: پلس آگاهي فارس اكنون با اثبات توان علمي و تخصصي خود، به درجه‌اي از توان تخصصي و عملياتي رسيده است كه مي‌تواند هر سرقتي را كشف كند.

او اعلام آمادگي كرد كه نيروي انتظامي فارس با استفاده از نيروهاي متخصص آگاهي فارس حاضر به كمك در كشف هر پرونده سرقتي در كشور است.

سجاديان گفت: سارقان در شهرهاي فيروزآباد و شيراز شناسايي و ظرف مدت چند ساعت همگي دستگير شده‌اند.

به گزارش ايسنا، سارقان دستگير شده علت روي آوردن به سرقت را نيازمالي عنوان كرده و مدعي شدند كه براي تامين پول مورد نياز خود دست به اين اقدامات زده‌اند.

سارقان كه بين 19 تا 24 سال سن داشتند، معترف بودند كه با علم و آگاهي به احتمال دستگيري، مرتكب خلاف شده‌اند و اكنون به شدت پشيمان هستند.

سارق 19 ساله و يكي از سارقان كه 21 سال سن داشته و مدعي بود دانشجوي رشته معماري است، نيز معترف بودند كه توجه به حساسيت‌هاي پدر و مادر، حرف شنوي و پرهيز از معاشرت با همنشينان بد، مانع از سقوط افراد به اين ورطه خطرناك مي‌شود.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :