شنبه 29 اردیبهشت 1403
20 : 26
18 / 5 / 2024
امنیت اجتماعی  >  قتل‌عام 6 عضو خانواده به خاطر اختلاف حساب
شنبه 24 اردیبهشت 1390 01 : 0 تعداد بازدید ها : 1445 کد خبر : 3427
به اشتراک گذاری
0

قتل‌عام 6 عضو خانواده به خاطر اختلاف حساب

آمار قربانیان شلیک‌های مرد جنایتکار که به‌دنبال اختلافات مالی با برادرش، اعضای خانواده‌اش را به رگبار بسته بود به 6 نفر رسید.

دو نفر از قربانیان زن جوان و دختر خردسالی بودند که به‌علت شدت جراحات روی تخت بیمارستان جان‌باختند.ظهر چهارشنبه گذشته، ماموران پلیس شیراز در جریان تیراندازی مرگباری در خانه‌ای در منطقه میانرود قرار گرفته و راهی محل حادثه شدند. آنها به محض ورود به داخل خانه، با اجساد غرق خون زن و مردی میانسال و 2 پسربچه روبه‌رو شدند که هدف شلیک گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست داده بودند.

چند متر آنطرف‌تر، پیکر نیمه جان مردی جوان به همراه همسر و دختربچه‌اش روی زمین افتاده و خون زیادی از آنها رفته بود.
ماموران وقتی دیدند این سه نفر هنوز نفس می‌کشند، با کمک امدادگران اورژانس، آنها را به بیمارستان منتقل کردند و همزمان، تحقیقات برای کشف راز این جنایت هولناک شروع شد.

قتل‌عام خانوادگی

از بین مجروحان حادثه تنها یک نفر از آنها که مرد جوانی بود قادر به حرف زدن بود. او در تشریح ماجرا به ماموران گفت: قاتل کسی نیست جز برادرم.او چند دقیقه قبل با یک قبضه اسلحه کلاشینکف وارد خانه ما شد و مرا به همراه پدر و مادرم و همچنین همسر و 3 فرزندم به رگبار بست. بعد هم از خانه خارج شد و پا به فرار گذاشت.

با این اطلاعات، دستور بازداشت مرد جنایتکار صادر و تحقیقات برای دستگیری او شروع شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که متهم یک مجرم سابقه‌دار است که پیش از این نیز چند بار به اتهام قاچاق کالا دستگیر و راهی زندان شده بود. درحالی‌که جست‌وجو برای دستگیری این مرد ادامه داشت، ماموران متوجه شدند وی بعد از جنایت به خانه یکی از اقوامش گریخته و در آنجا مخفی شده‌است. بنابراین تیم‌های عملیاتی پلیس آگاهی شیراز، راهی این محل شدند و خانه مورد نظر را محاصره کردند.

از آنجا که مرد جنایتکار مسلح به کلاشینکف بود و هر لحظه احتمال داشت به سوی ماموران تیراندازی کند، تیم‌های ویژه پلیس در اطراف خانه و روی پشت‌بام‌خانه‌های اطراف مستقر شدند و لحظاتی بعد از متهم درخواست شد خود را تسلیم کند.
مرد جنایتکار وقتی خود را در محاصره پلیس دید، خواست در برابر ماموران مقاومت کند اما بعد از شلیک گاز اشک‌آور به داخل خانه، چاره‌ای جز تسلیم شدن ندید و لحظاتی بعد درحالی‌که سلاحش را زمین گذاشته بود، از خانه خارج و توسط ماموران دستگیر شد.

انتقام خونین

با انتقال جوان جنایتکار به اداره آگاهی، وی تحت بازجویی قرار گرفت و در همان ابتدا به قتل‌عام اعضای خانواده‌اش اعتراف کرد. او گفت: من و برادرم از مدتی قبل بر سر مسائل مالی با هم اختلاف داشتیم. وی ادامه داد: من به خاطر اجناسی که مدتی قبل در اختیار برادرم گذاشته بودم، مقداری پول از وی طلبکار بودم اما او حاضر نبود اختلافات مالی‌مان را حل کند.

برای همین چندین بار بین ما درگیری به‌وجود آمد و روز حادثه تصمیم گرفتم از وی و بقیه اعضای خانواده‌ام انتقام بگیرم. آن روز سلاحی را که مدتی قبل برادرم در اختیارم گذاشته بود برداشتم و راهی خانه آنها شدم. چون به غیر از او، از پدر و مادرم هم کینه به دل داشتم، همه آنها و حتی 3برادر‌زاده کم سن و سالم را هم به رگبار بستم و پس از جنایت خانه را ترک کردم و پا به فرار گذاشتم.

مرگ در بیمارستان

سردار سجادیان، جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس، روز گذشته با بیان این خبر گفت: اعترافات مرد جنایتکار در حالی بیان می‌شد که از بیمارستان خبر رسید 2 نفر از 3 مجروح حادثه به‌علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب تعداد قربانیان این تیراندازی مرگبار به 6 نفر رسید. وی افزود: تنها بازمانده این جنایت، برادر متهم است که مدتی قبل سلاح به کار رفته در جنایت را در اختیار برادرش قرار داده بود تا از آن نگهداری کند.

سردار سجادیان ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم، مدتی پیش نیز به خاطر اختلافاتی که با پدرش داشت با چاقو به او حمله کرده و به تهدید وی پرداخته بود.به گفته وی، بعد از اعترافات مرد جنایتکار، وی با قرار قانونی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :