شنبه 29 اردیبهشت 1403
18 : 12
18 / 5 / 2024
امنیت اجتماعی  >  ناکامی باند آدم ربا در شیراز
چهار شنبه 4 دی 1392 01 : 0 تعداد بازدید ها : 1792 کد خبر : 3410
به اشتراک گذاری
0

ناکامی باند آدم ربا در شیراز

فرمانده انتظامی فارس از فرار ناکام باند آدم ربا در شیراز خبر داد.

سردار سیروس سجادیان فرمانده انتظامی فارس با بیان این خبر گفت: یک باند آدم ربا در 26 خرداد ماه سال جاری در فرهنگ شهر شیراز کودک 8 ساله­ای را ربودند و به زاهدان منتقل کردند. پلیس بعد از در جریان قرار گرفتن این آدم ربایی توانست این باند را دستگیر کند.

وی ادامه داد: 30 آذر ماه این باند 3 نفره آدم ربا که ده نفر از آنها سیستانی و یک نفر شیرازی بود برای رسیدگی به پرونده و حکم قضایی به دادگاه انتقال داده شدند که در حین انتقال از یک دستگاه خودرو پژو به سوی ماشین حمل مجرمان تیراندازی شد و آنها سعی داشتند این آدم ربا را فراری دهند.

در درگیری که بین پلیس و همدستان آدم ربا رخ داد، متأسفانه دو خانم در اتوبوس خط واحد مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که یکی از آنها فوت کرده است و حال دیگری مساعد است.

دستگیری باند کلاهبردار پیامکی

فرمانده انتظامی فارس از دستگیری باند دیگری که از طریق پیامک و تلفن اقدام به کلاهبرداری از مردم می­کرد خبر داد.

سردار سجادیان در این باره گفت: افراد این باند با ارسال پیامک و یا تماس تلفنی با این محتوا که شما برنده جایزه قرعه کشی شده­اید و جوایزی برنده شده­اید به باجه­های بانک­ها می­کشاندند و با گرفتن شماره حساب و رمز آنها، با شیوه خاص مبادرت به تخلیه حساب افراد می­کردند.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی 40 شماره سیم کارت که به همین شیوه از مردم کلاهبرداری می­کردند گفت: با همکاری شرکت مخابرات و یکی از بانکهای کشور، هویت این افراد معلوم شد و 15 نفر از زندانیان قزل حصار از داخل زندان و از کارتهای بانکی مددجویان اقدام به ارسال پیامک به افراد می­کردند.

سردار سجادیان از انتقال این افراد به شیراز خبر داد و گفت: این افراد تاکنون به 70 فقره کلاهبرداری از شهروندان استان فارس اعتراف کرده­اند.

وی در ادامه از شهروندان تقاضا کرد به اینگونه پیامک­ها هیچ گونه توجهی نداشته باشند ودر صورت دریافت چنین پیامکهایی با شماره 110 تماس بگیرند تا آنها را پیگیری کنیم.

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشته شدن دو نفر از نیروهای پلیس راهور در گردنه باجگاه شیراز گفت: در این گردنه به علت بارندگی و مسایل دیگری راننده کامیون نتوانست وسیله خود را کنترل کند و کامیون بعد از رد کردن حفاظ کنار جاده وارد باند دیگر شده و با سه دستگاه ماشین برخورد کرد که اولین ماشین گشت پلیس بوده و از 3 سرنشین، 2 نفر جان باخته­اند و نفر سوم در کماست.

وی اضافه کرد: در این محور، سالانه حدود 30 تا 40 تصادف وجود دارد و نزدیک به 5، 6 نفر فوت می­کنند و باید نسبت به ایمن سازی آن اقدام شود یا حداقل تابلوهای هشدار و میزان سرعت نصب شود تا بخشی از مشکلات حل شود.

 

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :