شنبه 29 اردیبهشت 1403
17 : 51
18 / 5 / 2024
امنیت اجتماعی  >  طی سالجاری کشف جرائم در استان فارس 16 درصد افزایش داشته است
چهار شنبه 1 شهریور 1391 01 : 0 تعداد بازدید ها : 2671 کد خبر : 3405
به اشتراک گذاری
0

طی سالجاری کشف جرائم در استان فارس 16 درصد افزایش داشته است

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بررسی ها در این استان حکایت از این دارد که کشف جرائم مختلف بیش از 16 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم سیروس سجادیان چهارشنبه در نشست هم اندیشی مسئولان انتظامی و دادگستری استان فارس افزود: از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در وقوع برخی از جرائم بین 9 تا 37 درصد کاهش داشته ایم و در وقوع سرقتهای مختلف در سطح استان، شاهد کاهش 15 درصدی هستیم.

فرمانده انتظامی فارس همچنین از کاهش 13 درصدی تلفات جاده ای منجر به جرح خبر داد و افزود: در سال جاری 18 درصد کاهش تصادفات منجر به فوت و 49 درصد تصادفات خسارتی را شاهد بوده ایم.

فرمانده انتظامی فارس عملکرد مثبت پلیس در این مدت زمان را نتیجه تعامل خوب مردم با پلیس استان خواند و خواستار تداوم این ارتباط دوسویه در راستای تحکیم امنیت استان شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این نشست ضمن برشمردن اهمیت ارتباط دو سویه و هماهنگی و تعامل دو مجموعه قضایی و انتظامی ماحصل این ارتباط نزدیک را افزایش ضریب امنیت در استان و کاهش جرایم خاص عنوان کرد.

ذبیح اله خدائیان افزود: این همکاری و تعامل در یک سال گذشته باعث انهدام و دستگیری و به هلاکت رسیدن تعدادی از اشرار خطرناک استان شده که آخرین نمونه آن دستگیری و به هلاکت رسیدن باند خطرناکی بود که در منظقه کوار باعث سلب آرامش و امنیت مردم شده بودند.

وی تاکید کرد: باید برای حذف ریشه ای عوامل معدودی که امنیت استان را خدشه دار می کنند نیز برنامه مدون و دقیق داشته باشیم چرا که با برخورد سریع و قاطع با همین عوامل اندک بخش عمده ای از امنیت استان تأمین می شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین دستوراتی در خصوص افزایش شعب شورای حل اختلاف در پلیس امنیت اخلاقی شیراز صادر و مسئولان دو دستگاه بر برخورد با جرائم مهم در استان با تدوین و ارائه برنامه علمی و راهکارهای عملیاتی تاکید کردند.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :