شنبه 29 اردیبهشت 1403
11 : 43
18 / 5 / 2024
فرهنگی  >  امر به معروف نباید تحکمی باشد
پنج شنبه 3 بهمن 1392 32 : 18 تعداد بازدید ها : 2835 کد خبر : 3401
به اشتراک گذاری
فرمانده انتظامی فارس:
0

امر به معروف نباید تحکمی باشد

فرمانده انتظامی فارس گفت : اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در گفتار و رفتار باید به ‌گونه‌ای باشد که حالت تحکمی نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، سیروس سجادیان عصر امروز در مراسم یادواره 23 شهید نیروی انتظامی بخش خشت کازرون که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، امام جمعه خشت، فرماندار و جمعی از فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدای بخش خشت و فرمانده انتظامی لارستان فارس در مسجد جامع این شهر برگزار شد، طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان کازرون به ویژه شهدای نیروی انتظامی این دیار، اظهار داشت: شهدای گرانقدر سراسر ایران اسلامی با نثار خون پاکشان امنیت و آسایش را در کشور به ارمغان آوردند و امروز در هر لباس و پستی وظیفه داریم که پاسدار انقلاب و خون شهدا باشیم.

وی ادامه داد: امروزه نیروی انتظامی مانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هم‌چنان در خط مقدم جبهه در مقابل دشمنان فعالیت دارد.

فرمانده انتظامی استان فارس، جنگ امروزه را داخلی و با موضوعات مواد مخدر، انحرافات اخلاقی، ادیان کاذب، فرقه‌گرایی وهابیت و بهائیت و از هم‌پاشیدگی خانواده‌ها با استفاده از ابزار مختلف دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر منطقه عملیاتی در خانه‌ها قرار دارد و با پول و امکانات خودمان قلب یکدیگر را نشانه رفته‌ایم.

سجادیان، تنها ابزار مبارزه با دشمنی با یکدیگر و رواج بی‌بندوباری و فساد و منکرات و مواد مخدر را عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر با لحنی آرام و به روش غیرمستقیم عنوان و تصریح کرد: در انجام این فریضه الهی ابتدا باید از خودمان شروع کنیم.

وی اضافه کرد: چنانچه بخواهیم همیشه پایدار و سرافراز بمانیم و جلو دشمنان هیچ‌گاه سرخم نکنیم باید دست خود را از ولایت جدا نکنیم و همواره در هر پست و مقامی پاسدار انقلاب و ولایت باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه لباس‌ها و آرم‌ها فقط بیانگر پست اداری یک نیرو است، ابراز داشت: آنچه را که ماهیت و ارزش هر لباس و پست و مقامی را نشان می‌دهد پاسداری از انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش‌ها است.

سجادیان یادآور شد: هیچ‌کدام از شهدا برای مادیات و گرفتن پست و مقام شهید نشده‌اند بلکه آن‌ها با خلوص نیت در پاسداری از انقلاب اسلامی و دفاع از ولایت و ارزش‌ها به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و خون مبارکشان را نثار کردند.

وی متذکر شد: امروزه نیروهایی که در خط مقدم آشکار و پنهان جبهه امر به معروف قرار دارند متفاوت بوده اما نیروی جان‌برکف انتظامی در خط مقدم این فریضه به طور آشکار قرار دارد.

این مسئول، چگونگی برخورد به دور از حالت تحکمی و داشتن لحنی آرام و غیرمستقیم را از نکات مهم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و خاطرنشان کرد: در مرحله نخست با زبان و بعد با دل و در مرحله آخر در صورت نافرمانی باید برخورد شود.

فرمانده نیروی انتظامی فارس در پایان گفت: بخش خشت 11 شهید انتظامی را در دوران جنگ و 12 شهید در طول سال‌های بعد از جنگ در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش فارس، این مراسم با اهدای لوح سپاس و جوایز به خانواده‌های معظم شهدای نیروی انتظامی بخش خشت و مداحی دو تن از مداحان اهل بیت به پایان رسید.

سردار سجادیان همچنین عصر امروز در مراسم چهلمین روز شهادت ستوان یکم حسن گودرزی که در راه انجام وظیفه توسط اشرار منطقه لارستان فارس، به درجه رفیع شهادت رسید، شرکت کرد.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :