جمعه 7 اردیبهشت 1403
17 : 8
26 / 4 / 2024
امنیت اجتماعی  >  ده باند سرقت در شیراز متلاشی شد
چهار شنبه 14 اسفند 1392 48 : 23 تعداد بازدید ها : 2039 کد خبر : 3391
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان:
0

ده باند سرقت در شیراز متلاشی شد

اعضای 10باند سرقت در شیراز و چند شهرستان استان فارس شناسایی و دستگیر شدند.

 

سردار سجادیان فرمانده انتظامی فارس در نشستی خبری در این باره گفت:  باندی که چک  پول 50 هزارتومانی جعلی  تهیه و در  شیراز در توزیع   می­کرد را شناسایی و منهدم کردیم. این باند هفت نفره که دو نفر از انها زن هستند  با استفاده از دستگاه های پیشرفته مبادرت به تهیه چک پول می کردند و در سطح شیراز توزیع می کردند. این باند توسط کلانتری صدرا شناسایی و دستگیر شده اند.

سردار سجادیان افزود:از این باند 100قطعه چک پول جعلی، همچنین دستگاه های مهر ساز و چاپ و سه قبضه اسلحه کمری کشف شده است.

وی با هشدار به همشهریان  درباره کلاهبرداری با استفاده از پولهای تقلبی نیز گفت: سعی کنید تا جایی که امکان دارد از کارتهای اعتباری استفاده کنید، به مولفه های امنیتی از جمله کاغذ پول که با دست کشیدن بر روی ان تفاوت ان با کاغذ معمولی قابل تشخیص است توجه داشته باشید و در جاهای مجاز و قانونی معامله را انجام دهید.

*باند دوم: ادم ربایی خانوادگی

دومین باند دستگیر شده، ادم ربایانی بودند که کودک هفت ساله ای  را در اکبر اباد کوار به گروگان گرفته بودند .

سردار سیروس سجادیان  در این باره نیز گفت:فردی پسر خاله خودش را با همکاری پنچ نفر دیگر  می رباید و تقاضای 100میلیون تومان از خانواده کودک می­کند. اعضای این باند در چهارنقطه اکبر اباد کوار، خرامه، مرودشت و ارسنجان در این ادم ربایی با هم همکاری می­کردند. با کارهای اطلاعاتی که پلیس انجام داد توانست انها را دستگیر وکودک گروگان گرفته شده را  ازاد کند و هیچ گونه پولی برای ازادی وی پرداخت نشده است. تمام افراد این باند شناسایی و دستگیر شده اند و  هیچ کدام دارای سابقه کیفری نبودند.

*باند سوم:سرقت با پوشش مسافرکش

این باند سه نفری در قالب مسافر کش  با استفاده با خودروی شخصی افراد را شناسایی و انها را به جاهای خلوت می بردند و اموال انها را می گرفتند و مورد ازار و اذیت قرار می دادند.

قربانیان این باند خانم های جوان و کسانی بودند که انها احساس می کردند طلا و پول نقد زیادی به همراه دارند.

فرمانده انتظامی فارس از همشهریان خواست به این موضوعات توجه بیشتری کنند و از مسافرکش شخصی استفاده نکنند وبه جای ان از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده شود.

سردار سیروس سجادیان در ادامه با اشاره به 12هزار تاکسی ثبت در سازمان اتوبوس رانی و تاکسیرانی گفت:با این تعداد امار تاکسی در شهر شیراز دیگر نباید خودروی شخصی در سیستم حمل و نقل  شهری ما جایی داشته باشد و این سوال پیش می اید که ایا واقعا این تعداد خودرو در شهر فعال هستند؟

وی اضافه کرد: ما برای این که احساس امنیت روانی را در این رابطه افزایش دهیم  باید نظارت و کنترل بیشتری بر روی تاکسی ها و مسافربرهای  شهری انجام شود، مسیر های تاکسی مشخص شود و اایستگاه های استانداردی ساخته شود و مردم در این ایستگاه ها سوار تاکسی شوند و پلیس در این محل ها نظارت بیشتری انجام دهد. وظیفه پلیس در امور ترافیکی کاملا مشخص است

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :