شنبه 29 اردیبهشت 1403
23 : 31
18 / 5 / 2024
امنیت اجتماعی  >  سرکیسه كردن مردم به بهانه پرداخت وام در فارس
پنج شنبه 1 خرداد 1393 11 : 18 تعداد بازدید ها : 1855 کد خبر : 3389
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان:
0

سرکیسه كردن مردم به بهانه پرداخت وام در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از فعالیت یک كلاهبردار كه با تاسیس یک شرکت به بهانه پرداخت وام و خرید کارخانه، از مردم کلاهبرداری کرده بود خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیروس سجادیان در این خصوص توضیح داد: این فرد کلاهبردار به بهانه جور کردن وام از تعدادی در استان فارس و همچنین قم، اصفهان، شهررضا و... مبالغ هنگفتی گرفته و دست به کلاهبرداری زده بود.

وی اظهار كرد: راز این کلاهبرداری بزرگ زمانی فاش شد که یکی از مالباختگان به پلیس آگاهی شهرستان "اقلید" فارس مراجعه کرد و مدعی شد که در دام یک کلاهبردار گرفتار شده است.

وی ادامه داد: با اعلام این گزارش تحقیقات از سوی ماموران برای مشخص شدن موضوع آغاز شد و ماموران دریافتند که فردی با تاسیس یک شرکت به بهانه پرداخت وام، تعدادی از مردم را فریب داده و از آنها مبالغی از دو میلیون تومان تا 70 میلیون تومان گرفته است.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با توجه به حساسیت موضوع ماموران پلیس آگاهی شهرستان "اقلید" تحقیقات گسترده را آغاز کرده و پی بردند که صاحب شرکت پس از فریب مردم قصد ترک شهرستان "اقلید" را دارد از این رو در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سردار سجادیان با اشاره به اینکه این کلاهبردار دارای چندین فقره سابقه کلاهبرداری در استان های قم و اصفهان است، گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این فرد به مدت چهار ماه در یکی از روستاهای "آباده" و "اقلید" به کارگری و چوپانی مشغول بوده و سپس با همدستی برادر خود یک شرکت تاسیس کرده از این طریق به بهانه پرداخت وام مردم را سرکیسه کرده است.

وی افزود: در ادامه تحقیقات فاش شد که این کلاهبردار خود را قاضی بازنشسته، مامور ناجا و... معرفی کرده و مدعی شده که هدفش از انجام این کارها رونق وضعیت اقتصادی است.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه این کلاهبردار از مردم بیش از 300 میلیون تومان کلاهبرداری کرده، گفت: این پرونده هم اکنون در دست بررسی است و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

رئيس پليس فارس به شهروندان توصيه كرد؛ در اين گونه موراد فريب افراد كلاهبردار را نخورند و در هرزمان و هر مكان با پليس مشورت كنند.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :