یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
15 : 28
19 / 5 / 2024
امنیت اجتماعی  >  انهدام دو باند بزرگ سرقت در فارس
جمعه 30 خرداد 1393 01 : 0 تعداد بازدید ها : 2315 کد خبر : 3373
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان خبرداد:
0

انهدام دو باند بزرگ سرقت در فارس

فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و انهدام دو باند سارقان منزل که از استان همجوار به فارس آمده و در این استان سرقت می کردند، خبر داد.

فرمانده انتظامی فارس در تشریح فعالیت یکی از باندها که در سطح شهر شیراز فعالیت می کردند گفت: در پی سرقت از منزل یکی از شهروندان در شهرک بهشتی شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی فارس قرار گرفت.

سردار سجادیان ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مأموران متوجه شدند سارقان اهل استان لرستان هستند و برای انجام سرقت به شیراز آمده و در یکی از محله های جنوبی شیراز ساکن شده اند.

وی بیان کرد: پس از شناسایی یکی از سارقان به نام ح-س مأموران موفق شدند متهم را دستگیر و در تحقیقات اولیه پنج فقره سرقت منزل در سطح شهرستان شیراز از وی کشف کردند.

عضو شورای تامین استان فارس افزود: در ادامه تحقیقات شش نفر از همدستان این سارق که همگی از همشهریانش بودند شناسایی و در یک عملیات منسجم هر چهار نفر به نام های م-ق و ک-ن، ن-ک و م-ل در شیراز دستگیر شدند.

سردار سجادیان گفت: پس از دستگیر اعضاء این باند مقادیری اموال مسروقه از آنان کشف و در تحقیقات بعمل آمده نیز 22 فقره سرقت منزل از این سارقان کشف ، 18 نفر از مالباختگان شناسایی، صحنه های سرقت بازسازی و در این رابطه 2 نفر مالخر طلا فروش به نام های ر-ه و ه-تدر شهرستان های شیراز و درود لرستان شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی فارس در ادامه به تشریح فعالیت باند دیگری که در شهرستان فسا سرقت می کردند پرداخت و گفت: مأموران کلانتری 12 شهرستان فسا هنگام گشت زنی به یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 که دارای چهار نفر سرنشین بود مظنون شدند.

وی ادامه داد:هنگامی که مأموران قصد متوقف کردن خودرو را داشتند، راننده بدون توجه به فرمانپلیس اقدام به فرار کرد که پس از مسافتی تعقیب و گریز خودرو متوقف و چهار نفر سرنشین آن به نام های م-الف، م-س ،الف-قوو-کدستگیر شدند.

سردار سجادیان اظهار کرد:در بازرسی از این افراد که همگی از استان لرستان آمده بودند مقادیری طلاجات مسروقه کشف و در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد افراد دستگیر شده اعضای یک باند سرقت هستند که از استان لرستان برای انجام سرقت به استان فارس آمده و محلی را در شیراز برای اسکان خود اجاره و به منظور سرقت از منازل خالی از سکنه در شهرستان فسا به این شهر آمده اند.

فرمانده انتظامی فارس اضافه کرد:اعضای این باند از پنج روز قبل، شب ها از شیراز به فسا می آمدند و پس از شناسایی منازل خالی از سکنه، با شکستن قفل درب، ‌اقدام به سرقت اموال کم حجم، مانند پول و طلا می کردند.

وی گفت: تا کنون 10 فقره سرقت منزل طی پنج روز گذشته در شهرستان فسا از سارقان کشف و تحقیقات جهت کشف سرقت های احتمالی دیگر از آنان ادامه دارد.

سردار سجادیان یادآور شد: استان فارس جایی برای مخلان ‌نظم،‌امنیت و آرامش شهروندان نخواهد بود و ماموران انتظامی فارس با اینگونه افراد شدیدا برخورد و پس از دستگیری جهت اعمال قانون، تحویل مقام قضایی خواهند داد.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :