یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
14 : 11
19 / 5 / 2024
امنیت اجتماعی  >  انهدام باند سارقین بانك‌
دوشنبه 21 آذر 1390 12 : 18 تعداد بازدید ها : 2482 کد خبر : 3371
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان خبرداد:
0

انهدام باند سارقین بانك‌

اعضاي باند سرقت مسلحانه از بانك‌ها و طلافروشي‌ها كه سابقه سرقت در شيراز و استان اصفهان را دارند، دستگير شدند.

سردار سرتيپ سيروس سجاديان گفت: اعضاي اين باند بعد از انجام سرقت از يك مغازه طلافروشي در شهر بيضا در استان فارس، شناسايي و ظرف مدت 8 ساعت دستگير شدند.

وي با بيان اينكه اين باند متشكل از سه مرد و دو زن است، گفت: اعضاي اين باند از سال 84 تاكنون قريب به 12 فقره سرقت خودرو، بانك و طلافروشي به شكل مسلحانه انجام داده‌اند كه به همه اين سرقت‌ها اعتراف كرده و همچنان پرونده آنان در حال رسيدگي است.

سجاديان درباره نحوه دستگيري اعضاي اين باند گفت: پس از انجام سرقت از طلافروشي بيضا كه طي آن سارقان با كلاه‌گيس زنانه وارد مغازه شده و با تهديد فرد مقدار 8 كيلو و500 گرم طلا را ربوده بودند، مركز پليس 110 از جريان مطلع و طرح مهار توسط پليس بيضا اجرا مي‌شود.

وي گفت: 45 دقيقه بعد خودروي سارقان شناسايي شد و در يك تعقيب و گريز كه ماموران پليس سپيدان انجام مي‌دهند، خودروي سارقان با دو سرنشين به دره سقوط مي‌كند و يكي از آنان به‌شدت مصدوم و ديگري نيز با مصدوميت كمتر حوالي محل سقوط دستگير مي‌شود.

فرمانده انتظامي فارس خاطرنشان كرد: با انجام بازجويي‌هاي اوليه 2 سارق ديگر نيز شناسايي و دستگير و بعد از گذشت 14 ساعت از وقوع سرقت، تمام طلاها كشف مي‌شود.

وي با بيان اينكه خودرو و پلاك نصب شده بر روي آن،‌ سرقتي بود، افزود: با توجه به شباهت شيوه سرقت انجام شده در بيضا با برخي از سرقت‌هاي انجام شده در گذشته، بازجويي فني توسط عوامل آگاهي استان بعد از ارجاع پرونده از سپيدان، آغاز شد كه طي آن افراد دستگير شده، به سرقت‌هاي ارتكابي اعتراف كردند.

رييس پليس استان فارس با بيان اينكه تمام اموال خريداري شده توسط سارقان از مسير فروش اموال مسروقه، شناسايي و توقيف شده است، گفت: سارقان با استخدام دو زن، طلاهاي مسروقه را به‌شكل خرده و تحت عناوين مانند طلاي هديه و غيره به مغازه‌هاي طلافروشي برده و آن را تعويض مي‌كردند و پس از آن طلاي تعويضي را در محل ديگري به‌فروش مي‌رساندند.

وي ادامه داد: سارقان به سرقت خودرو پژو در سال 89 از كوار، سرقت از طلا‌فروشي آريا و ميثاق در شيخ‌علي‌ چوپان در شهريور 89، سرقت خودرو پژو پارس در آبان 89 از مرودشت، سرقت از طلافروشي شقايق و كيميا در ارديبهشت 88، سرقت از طلافروشي فيروزي در آبان 87، سرقت از طلافروشي محمود رحمان‌پور در شهريور 86، سرقت از بانك ملت شعبه قدوسي غربي در مهر ماه 84، سرقت از بانك سپه احسان در مهر 84، سرقت از بانك ملت اميركبير در مهر 85، سرقت پژو 206 در آذر 85، سرقت از طلافروشي زمرد و بعثت در اصفهان در آذر 87 و سرقت از طلافروشي پويا در اصفهان در سال 87 و سرقت نافرجام از بانك تجارت آرين در آبان 84 اعتراف كرده‌اند.

سجاديان با بيان اينكه اين سرقت‌ها مسلحانه بوده است، گفت: سارقان بين 25 تا 37 سال سن دارند و يكي از زنان، همسر سردسته باند و ديگري نيز همسر يكي از اعضاي باند است.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :