شنبه 29 اردیبهشت 1403
18 : 58
18 / 5 / 2024
امنیت اجتماعی  >  سارقان مسلح بانک، سرانجام در فارس به دام افتادند/ راز کلاهبرداري از مشتريان عابربانک لو رفت
سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 01 : 0 تعداد بازدید ها : 2807 کد خبر : 3360
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان خبر داد:
0

سارقان مسلح بانک، سرانجام در فارس به دام افتادند/ راز کلاهبرداري از مشتريان عابربانک لو رفت

 فرمانده انتظامي فارس از متلاشي شدن باند سارقان مسلح که از بانک هاي استان هاي اصفهان، البرز و فارس سرقت مي کردند، طي عمليات ويژه پليسي در دو هفته گذشته خبرداد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سردار "سجاديان" ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشريح عملكرد پليس فارس طي دو هفته گذشته، اظهارداشت: فردي 38 ساله كه با ترفندي ماهرانه اقدام به کلاهبرداري از مشتريان عابربانک ها کرده بود، شناسايي و دستگير شد.

وي توضيح داد: اين متهم که داراي شش فقره سابقه کيفري است با استفاده از چند کارت باطل شده در مقابل بانک هاي استان به ويژه بانک هاي شهرستان هاي شيراز، جهرم،‌ فسا،‌ داراب و ني ريز، افرادي را که جلوي خودپرداز بانك ها بنا به دلايلي قادر به دريافت پول نبوده را شناسايي و اقدام به کاهبرداري از آنها کرده اند.

فرمانده انتظامي فارس گفت: اين کلاهبردار پس از گرفتن کارت افراد به شيوه اي ماهرانه، رمز دوم آنها را دريافت و پس از انجام عمليات بانكي‌ كارت سوخته خود را با كارت افراد تعويض و اقدام به انتقال وجه به حساب ديگري مي كرد.

سردار "سجاديان" با بيان اينكه تا كنون پرونده اين متهم 20 شاکي دارد و همچنين 20 ميليون تومان كلاهبرداري از اين متهم كشف شده، از شهرونداني که با اين شيوه از آنها کلاهبرداري شده، خواست به پليس فتا استان فارس مراجعه و اعلام شکايت کنند.

وي در ادامه از کشف ، شناسايي و انهدام باند تهيه و توزيع تجهيزات دريافت از ماهواره در شيراز خبر داد و گفت: طي دو عمليات جداگانه، دو باند توزيع تجهيزات دريافت از ماهواره که در شيراز مبادرت به فعاليت مي کرند، شناسايي و در اين رابطه نيز تعدادي دستگير شدند.

سجاديان دستگيري تعدادي از اراذل و اوباش سابقه دار در شيراز كه پس از تحمل محکوميت مباردت به شرارت مي كردند، كشف 105 هزار و670 قلم داروي غيرمجاز، پلمپ 24 واحد صنفي متخلف را از ديگر اقدامات پليس فارس طي دو هفته گذشته عنوان كرد.

دستگيري دو قاتل فراري

وي در ادامه از دستگيري دو قاتل فراري خبر داد و گفت: سال گذشته دو برادر در ميدان ميوه و تره بار شيراز با اسلحه شكاري در يك نزاع دو نفر ديگر را كه آنها هم برادر بودند را به قتل مي رسانند و سپس به يكي از استان هاي همجوار فارس فرار و در آنجا مخفي مي شوند.

فرمانده انتظامي فارس افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي هفته گذشته اين دو نفر دستگير و در تحقيقات مشخص شد علت و انگيزه قتل اختلافات مالي و خانوادگي بين آنها بوده است.

دستگيري يك متهم فراري كه با راه اندازي باند سرقت مسلحانه از سال 82 تا كنون اقدام به سرقت از بانك هاي استان هاي البرز، فارس و اصفهان مي كرد از ديگر اقدامات پليس فارس طي دو هفته گذشته بود كه فرمانده انتظامي فارس به تشريح اين خبر پرداخت.

سردار "سجاديان" در اين خصوص توضيح داد: در سال 82 فردي به اتهام سرقت مسلحانه بانک صادرات در کرج دستگير و سپس متواري مي شود و اين فرد با راه اندازي يک باند شش نفره  مبادرت به سرقت مسلحانه در فارس، اصفهان و البرز مي کند.

وي ادامه داد: با تلاش مأموران سرشبکه اين باند دستگير و در بازرسي از محل اختفاي وي، دو قبضه اسلحه کلاشينکف به همراه 172فشنگ، يك قبضه کلت کمري، 60 تير فشنگ اسلحه شكاري، يك جفت پلاك جعلي، تعدادي مدارک هويتي جعلي، افشانه و اسپري فلفلي، 16 دستگاه تلفن همراه سرقتي کشف شده است.

فرمانده انتظامي فارس گفت: تا كنون دو فقره سرقت مسلحانه بانک در اصفهان، سرقت مسلحانه يك محموله تلفن همراه تحت پوشش مأموران ناجا در شيراز در سال 92 و نيز پنج فقره سرقت مسلحانه بانک در سال هاي 88 و 89 در اين استان كشف شده كه در مجموع مبلغ 238 ميليون تومان از بانک هاي استان فارس سرقت كرده بودند.

 

برچسب ها
ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :