شنبه 29 اردیبهشت 1403
17 : 1
18 / 5 / 2024
خدمات شهری  >  نرده ها جمع شود پلاکارد «تشکر، تشکر» در مقابل ستاد فرماندهی فارس نصب می کنیم
دوشنبه 16 دی 1392 49 : 18 تعداد بازدید ها : 3057 کد خبر : 3336
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان
0

نرده ها جمع شود پلاکارد «تشکر، تشکر» در مقابل ستاد فرماندهی فارس نصب می کنیم

یکی دیگر از شهروندان شیرازی گفت: اگر این نرده های خیابان های شیراز برداشته شود من اولین کسی هستم که پلاکارد «تشکر، تشکر» در مقابل ستاد فرماندهی استان فارس نصب می کنم.

صبح دیروز در حالی که رانندگان شیرازی قصد عبور از میدان ولیعصر تا میدان نمازی را داشتند با صحنه ای رو به رو شدند که خوشحالی آن ها را به همراه داشت؛ آن ها مجبور نبودند برای طی مسافت یک کیلومتری نزدیک به پنج کیلومتر راه خود را دور کرده و وارد خیابان تختی شوند. این امر علاوه بر این که شادمانی مردم را به همراه داشت باعث رضایتمندی کسبه دروازه سعدی نیز شد به گونه ای که آن ها نتوانستند شادی خود را از این اتفاق نشان ندهند و با بوق زدن های مکرر ضمن ابراز رضایت از این اتفاق اعلام کردند که از اجرای طرح ترافیک به این شیوه و با این امکانات محدود ناراضی بوده اند.

در این میان رانندگان در این مسیر چراغ های خودرو های خود و برف کن های آن را در یک روز آفتابی روشن کرده و به شادمانی پرداختند البته حضور رانندگانی تاکسی ها و شادمانی آن ها نیز از جمع آوری نرده ها و بازگشایی مسیر قابل توجه بود.

بازگشایی این مسیر به دستور فرمانده انتظامی استان فارس انجام شد.

از 15 دی ماه سال جاری همزمان با زمزمه اجرای طرح ترافیک شیراز مسیر دروازه سعدی به سمت میدان امام حسین (ع) برای خودروهای شخصی مسدود شده بود به گونه ای که آن ها برای طی این مسیر مجبور بودند در ترافیک سنگین خیابان تختی ساعت ها بمانند اما طی چند روز گذشته زمزمه هایی از سوی برخی از مسئولان پیرامون جمع آوری نرده هایی که برای خطوط ویژه در شهر در نظر گرفته شده بود به گوش رسید تا این که فرمانده انتظامی استان فارس در نشستی خبری خیال همه را راحت کرد و گفت: طرح ترافیک شیراز اجرایی نمی شود؛ این سخنان سردار سجادیان و بازگشایی مسیر تردد در خیابان های یاد شده باعث خوشحالی رانندگان و کسبه محل شد و آن ها صبح دیروز با شادمانی و بوق زدن های پیاپی رضایتمندی خود از عدم اجرای این طرح را اعلام کردند.

در این رابطه راننده یک تاکسی با اظهار خوشحالی از باز شدن مسیر دروازه سعدی تا میدان امام حسین (ع) به خبرنگار ما گفت: امیدواریم هر چه سریع تر این نرده ها برداشته شود زیرا این نرده ها قوز بالا قوز شده و نه تنها مشکلی از ترافیک شیراز را حل نکرده بلکه مشکل را دو چندان کرده اند.

علی اکبر کشاورزی افزود: این خطوط ویژه و نرده کشی ها فقط به نفع اتوبوس هایی شده که به تعداد کمی از مردم سرویس دهی می کنند.

وی ادامه می دهد: امیدواریم که هر چه زود تر این نرده ها هم برداشته شود.

یکی از کسبه محل نیز در این رابطه می گوید: اگر مسئولان کاری انجام می دهند باید فکری هم به حال کسبه و رفت و آمد های مردم از میان این نرده ها می کردند.

علی محمدی افزود: من خودم به شخصه هر روز که این نرده ها را می بینم ناراحت می شوم زیرا چند روز قبل پیرزنی با عصا قصد عبور از خیابان را داشت اما به دلیل این که راهی برای عبور عابر پیاده در نظر گرفته نشده بود مجبور شد آرام آرام به سمت انوری برود و از آن جا و از وسط خیابان به سمت دیگر برود.

این شهروند که صاحب خشکباری است ادامه داد: البته خود ما هم به دلیل مسدود شدن این مسیر و عدم امکان تخلیه اجناس مغازه مان با مشکلاتی رو به رو شده ایم.

نبود پل عابر پیاده به اندازه کافی از دیگر مشکلاتی است که این شهروند به آن اشاره کرد و گفت: در محدوده زند فقط یک پل عابر پیاده وجود دارد و این مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

یکی از رانندگان که معتقد است طرح ترافیک می تواند مشکلات ترافیک شهر را حل کند می گوید: البته با این نرده ها نمی توان گرهی از ترافیک باز کرد بلکه باید با بررسی دقیق برای ترافیک شیراز فکری کنیم.

یکی از کسبه محدوده طرح ترافیک شیراز نیز به خبرنگار ما گفت: چند روز قبل برای انجام کاری به خیابان نادر رفته و نزدیک به سه ساعت در ترافیک بودم و در آخر هم از کوچه پس کوچه ها توانستم از این ترافیک فرار کنم.

وی ادامه داد: از مسئولان می خواهم که فقط به خاطر رضای خدا هم که شده این نرده ها را جمع کنند.

علی رضا رضایی راننده یک تاکسی نیز اضافه کرد: با نصب این نرده ها مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمده به گونه ای مجبور هستیم برای وارد شدن به خیابان پیروزی تا سر انوری رفته و بعد دور بزنیم زیرا دور برگردانی برای ما در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: امیدواریم که یک روز که از خواب بیدار شدیم این نرده ها دیگر وجود نداشته باشد.

یکی از کسبه خیابان نادر هم بر این عقیده است که نرده کشی خیابان ها باعث شده که کسب و کار مردم دچار مشکل شود زیرا هیچ کس حاضر نیست برای خرید به خیابان های این محدوده بیاید و ترافیک چند ساعته را تحمل کند.

یکی دیگر از کسبه خیابان زند هم گفت: همان طور که در روزنامه «خبرجنوب» به نقل از سردار سجادیان نوشته بود با این نرده کشی ها شهر تبدیل به یک قفس شده بود و ما خواستار برچیده شدن هر چه سریع تر این نرده ها هستیم.

یکی دیگر از شهروندان نیز بیان کرد: اگر این نرده های خیابان های شیراز برداشته شود من اولین کسی هستم که پلاکارد «تشکر، تشکر» در مقابل ستاد فرماندهی استان فارس نصب می کنم.

شهروند دیگری نیز ضمن اظهار خوشحالی از باز شدن مسیر دروازه سعدی به سمت میدان امام حسین (ع) گفت: اگر این نرده ها جمع شود من در بین مردم شهر شیرینی پخش می کنم.

شهروند ديگري با مراجعه به سردار سجاديان خطاب به وی گفت: همچنان محكم بر مواضع خود بمانید و در حمایت از شهروندان طرح ترافيك را اجرا نكنید.

يكي از كسبه خيابان نادر كه متوجه حضور سردار در خيابان زند شده بود نيز با مراجعه به وي گفت: من وقتي متوجه شدم شما در خيابان زند حضور داريد، خودم را سريع به اين جا رساندم و حدود نيم ساعت دنبال شما مي گشتم تا از شما به خاطر جمع آوري نرده هاي خيابان انقلاب (نادر) تشكر كنم.

البته بازگشایی این مسیر دردسرساز و اعلام رضایت مردم شیراز از این تصمیم متاثر از اعلام حمایت استاندار فارس از پلیس نیز می باشد .

دو روز پیش دکتر احمدی در جمع خبرنگاران با بیان این که اعتراضات کسبه خیابان نادر نسبت به نرده کشی ها به حق است از شهرداری خواسته بود برای اجرای طرح ترافیک با پلیس هماهنگ باشد.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :