جمعه 7 اردیبهشت 1403
19 : 59
26 / 4 / 2024
خدمات شهری  >  استقرار ۱۰ ایستگاه پلیس راهور در محور شیراز - آباده
دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 01 : 0 تعداد بازدید ها : 2216 کد خبر : 3231
به اشتراک گذاری
0

استقرار ۱۰ ایستگاه پلیس راهور در محور شیراز - آباده

فرمانده نیروی انتظامی فارس یکی از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی را سرعت غیر مجاز دانست و گفت: برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم ۱۰ ایستگاه پلیس راهور در محور شیراز - آباده مستقر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سردار سیروس سجادیان در بازدید از نقاط حادثه‌خیز جاده باجگاه شمالی و جنوبی یکی از دلایل عمده تصادفات در این جاده را سرعت زیاد خودرو‌ها عنوان و اظهار کرد: با وجود اینکه در مسیر باجگاه شمالی و جنوبی تابلو سرعت مجاز 85 زده شده ولی بیشتر رانندگان از حد سرعت مجاز تجاوز کرده و سبب بروز حادثه می شوند.

وی بر لزوم نصب تابلو هشدار، دوربین و سرعت زن در این مسیر تاکید و خاطر نشان کرد: اولویت اول ما در نیروی انتظامی فارس برای کاهش حوادث رانندگی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز استان  و رفع مشکلات آنهاست.

فرمانده نیروی انتظامی فارس افزود: خوشبختانه نوروز امسال در مسیر پلیس راه شیراز – اصفهان تا بعد از گردنه باجگاه نسبت به مدت مشابه سال قبل تصادفات کمتری داشتیم.

وی با اشاره به  استقرار یک خودرو راهنمایی رانندگی و 3 پلیس راهور در جلوی دانشکده کشاورزی شیراز، گفت: اگر دوربین در این مسیر نصب شود دیگر لزومی به حضور واحد گشت در این مکان نیست.

سردار سجادیان بر لزوم کنترل سرعت در مسیر باجگاه شمالی و جنوبی تاکید و خاطر نشان کرد: هدف ما این است که در این مسیر هیچ تصادفی جرحی و فوتی رخ ندهد.

وی با بیان اینکه نصب دوربین و سرعت‌گیر در جاده‌ها برعهده راه و شهرسازی است، افزود: رانندگان با مشاهده دوربین در این مسیر، دیگر خلاف نمی‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی فارس با بیان اینکه برای ما کشته و مصدوم نشدن یک نفر هم بسیار مهم است، گفت: نصب دوربین در این مسیر را به راه و شهرسازی اعلام می‌کنیم اگر اقدام نکردند خودمان این دوربین‌ها را نصب می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با کم‌ترین هزینه باید بیشترین بهره‌دهی را داشته باشیم، خاطر نشان کرد: علاوه بر تجهیز مسیر شیراز مرودشت به دوبین و سرعت‌گیر باید لاینی برای عبور و مرورکامیون‌ها در نظر گرفته شود تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

سردار سجادیان تصریح کرد: اولویت نصب دوربین در جاده‌های شمال استان در مسیر شیراز – کوار، شیراز - سپیدان و شیراز - کازرون است.

وی با بیان اینکه 99.5 درصد تخلفات ثبت شده ازطریق دوربین‌ها ثبت تخلف به درستی ثبت شده است، افزود: در مسیر شیراز - آباده 10 ایستگاه پلیس راهور فارس وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی فارس با اشاره به اینکه استان فارس در نوروز 93 از نظر کاهش تصادفات استان برتر در کشور شناخته شده، گفت: مشارکت مردم، رسانه‌ها، سازمان‌های اورژانس و  راهداری و تلاش نیروی انتظامی سبب کاهش تصادفات در فارس شده است.

 

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :