شنبه 29 اردیبهشت 1403
11 : 43
18 / 5 / 2024
امنیت اجتماعی  >  باند اینترنتی فروش داروی غیر مجاز در شیراز کشف شد
شنبه 15 مهر 1391 01 : 0 تعداد بازدید ها : 1961 کد خبر : 3198
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان خبر داد:
4.1

باند اینترنتی فروش داروی غیر مجاز در شیراز کشف شد

شیراز – خبرگزاری مهر: باند اینترنتی فروش داروی غیرمجاز به وسیله پلیس فتای فارس کشف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک روز پس از پایان هفته ناجا فرمانده انتظامی فارس در اولین نشست خبری خود با دست پر به جمع خبرنگاران وارد شد و بحث های مختلفی را مطرح کرد که در این میان بحث دستگیری یک باند بین المللی قاچاق داروی غیر مجاز، بحث مشاوره به مردم و کاهش چشمگیر جرایم و افزایش دستگیر شدگان در استان فارس از مهمترین بخش های این مصاحبه مطبوعاتی بود.

10 هزار قلم داروی غیر بهداشتی و کالای قاجاق کشف شد

سردار سیروس سجادیان با اشاره به کشف و انهدام باند خرید و فروش داروهای  غیربهداشتی غیر مجاز و کالاهای قاچاق یادآور شد: واحد های کشت در فضای مجازی در حالیکه مشغول به کار روزانه خود بودند به سایت های خرید و فروش کالاهای بهداشتی و غیر اخلاقی برخورد کردند که پس از بررسی 46 وب سایت مشخص شد.

وی تصریح کرد: روش کار این وب سایت ها انجام تبلیغات کالا و بازاریابی گسترده و سپس دریافت سفارش و ارسال کالا به وسیله پست بود.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه پس از تحقیقات گسترده محل نگهداری این گونه کالاها کشف شد، افزود: با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی محل کشف اینگونه کالاهای قاچاق و غیر اخلاقی کشف شد که در این میان 210 نوع و 10 هزار قلم کالای غیر بهداشتی قاچاق و کالاهای غیر اخلاقی کشف شد.

سردار سجادیان تصریح کرد: در این عملیات چهار نفر دستگیر شدند که سه نفر آنها مردم و یک نفر زن هستند و در این عملیات چهار هزار و 500 قلم کالای آرایشی و صنعتی قاچاق کشف شد.

وی یادآور شد: طی مدت انجام فعالیت این سایت ها 12 هزار قلم کالا به فروش رسیده که مردم باید در مصرف و استفاده از آنها دقت کنند.

78 درصد از مجرمین استان فارس بیکار هستند

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت امنیتی فارس طی شش ماه گذشته، گفت: 94 درصد افراد دستگیر شده در فارس مرد و شش درصد زن و در این راستا 38 درصد متاهل و 62 درصد مجرد هستند.

سردار سجادیان افزود: 22 درصد از دستگیرشدگان شاغل و 78 درصد بیکار هستند و در این میان 24 درصد بی سواد، 74 درصد دیپلم و دو درصد تحصیلات عالی دارند.

وی با اشاره به اینکه طی شش ماه گذشته شاهد کاهش جرایم در استان بوده ایم تصریح کرد: سرقت منزل 28 درصد، سرقت اماکن 21 درصد، سرقت خودرو 14 درصد، سرقت وسایل داخل خودرو 14 درصد، سرقت محموله های خودرو 75 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی فارس تاکید کرد: طی شش ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در مجموعه سرقتهای مختلف شاهد کاهش 16 درصدی در استان بوده ایم.

افزایش دستگیرشدگان طی شش ماه گذشته

سردار سجادیان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طی شش ماه گذشته دستگیری مجرمین در استان افزایش داشته است، گفت: طی شش ماه گذشته 15 درصد افزایش دستگیری داشته ایم که 16 درصد به جرم سرقت، دو درصد جرایم مالی، 14 درصد مفاسد اجتماعی، 14 درصد اعتیاد، چهار درصد قاچاق، دو درصد ارازل و اوباش و 44 درصد نیز سایر جرایم بوده است.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :