شنبه 29 اردیبهشت 1403
17 : 29
18 / 5 / 2024
امنیت اجتماعی  >  شرق فارس از وجود عوامل ناامنی پاک شد
دوشنبه 1 آبان 1391 01 : 0 تعداد بازدید ها : 2001 کد خبر : 3194
به اشتراک گذاری
0

شرق فارس از وجود عوامل ناامنی پاک شد

فرمانده انتظامی فارس گفت: با انهدام دو باند اشرار و آدم‌ربایان، شرق فارس به‌شکل کامل از وجود عوامل ایجاد ناامنی پاکسازی شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سردار سرتیپ سیروس سجادیان، گفت: طی هفته‌های اخیر، اعضای دو باند از اشرار و آدم‌ربایان در شرق فارس دستگیر شده یا به هلاکت رسیدند.

سجادیان توضیح داد: یکی از این دو باند، باقیمانده اشرار باندی بودند که در سال ۸۵ عوامل آن دستگیر، کشته یا متواری شده بودند و طی این سال‌ها با تشکیل یک باند جدید اقدام به آدم‌ربایی، قتل و عمل منافی عفت می‌کردند.

وی با بیان اینکه باند یاد شده با پوشیدن لباس بسیج اقدام به برخی فعالیت‌های ضد امنیتی می‌کردند، گفت: طی سال‌های گذشته اعضای این باند با ربودن تعدادی از افراد متمول، از آنان بیش از یک میلیارد تومان در ازای آزادی دریافت کرده بودند.

سجادیان تصریح کرد: عوامل این باند با توجه به سابقه شرارتی که در منطقه داشتند، با تهدید افراد ربوده شده و خانواده آنان، تاکید می‌کردند که اگر شکایتی شود، مصون نخواهند بود.

وی اضافه کرد: در ‌‌نهایت خانواده یکی از افراد ربوده شده در تاریخ ۲ مهرماه امسال، با مراجعه به نیروی انتظامی، ‌ اقدام به طرح شکایت کرد که پیگیری این پرونده، منجر به شناسایی دقیق آنان، کشته شدن ۴ شرور در سه عملیات و دستگیری یکی دیگر از آن‌ها شد.

سجادیان با یادآوری اینکه شرور پنجم پس از هلاکت همدستانش، خود را تسلیم کرده است، گفت: دو شرور از این باند در حین ربایش دو نفر توسط ماموران شناسایی شده و به هلاکت رسیده‌اند.

فرمانده انتظامی فارس همچنین با اشاره به اینکه اعضای یک باند دو نفره نیز که در منطقه استهبان فردی ربوده بودند، شناسایی و باند آنان منهدم شده است، گفت: سرکرده این باند در درگیری با ماموران به هلاکت رسید و همدست او دستگیر شد.

وی با تصریح اینکه تمام گروگان‌های ربوده شده توسط این باند‌ها، طی عملیات‌های مختلف، بدون هیچ آسیب و پرداخت وجهی آزاد شده‌اند، تصریح کرد: مردم باید با اعتماد به اقتدار و توان تخصصی پلیس، ‌ ما را امین خود و حافظ امنیت جامعه بدانند و کوچک‌ترین موضوعات مرتبط با ناامنی را به پلیس گزارش دهند.

سجادیان گفت: اعضای باند شروران شرق فارس از سال ۸۵ تا زمان شناسایی و هلاکت در کوه‌های نزدیک شش‌ده و قره‌بلاغ، زندگی مخفیانه داشته‌اند، وسعت منطقه فعالیت آنان را شهرستان‌های شیراز، فسا، استهبان و خرامه اعلام و اضافه کرد: این افراد از طریق شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت پشتیبانی می‌شدند.

فرمانده انتظامی فارس همچنین از دستگیری ۵ تن از پشتیبانی کنندگان اشرار معدوم شده خبر داد و گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضایی، تمام کسانیکه به اشکال مختلف به این افراد کمک کرده‌اند، دستگیر خواهند شد و تمام اموالی که از طریق پول‌های گرفته شده از گروگان‌ها تامین و کسب شده، ‌ توقیف می‌شود.

سجادیان یادآور شد: اعضای این باند در مجموع اقدام به سه فقره قتل، هشت فقره آدم‌ربایی و چندین فقره عمل منافی عفت شده بودند و دارای سوابق متعدد شرارت و اقدامات علیه امنیت استان و کشور بودند.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :