یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
0 : 55
19 / 5 / 2024
فرهنگی  >  لازمه ايجاد و حفظ امنيت انجام اقدامات فرهنگی است
دوشنبه 10 مهر 1391 14 : 0 تعداد بازدید ها : 1939 کد خبر : 3193
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان:
5

لازمه ايجاد و حفظ امنيت انجام اقدامات فرهنگی است

رييس پليس فارس گفت: در يك‌سال انتظامي گذشته، به ميزان قابل توجهي از سرقت خصوصا سرقت از منازل در سطح فارس كاسته شده، نه اينكه تعداد سارقان كم شده باشد كه شايد افزايش هم داشته اما شرايط براي سرقت ناامن است.

سردار سرتيپ سيروس سجاديان امروز در حضور نماينده ولي فقيه در استان فارس افزود: سرقت از منزل سال قبل 18 درصد افزايش داشت اما امسال، شاهد كاهش 15 درصدي آن بوديم.

وي با بيان اينكه در اغلب جرايم خصوصا جرايم خرد، شاهد كاهش وقوع و بروز هستيم، گفت: برخي جرايم مانند سرقت از ادارات دولتي و مكان‌هاي عمومي افزايش را شاهد بوده‌ايم.

سجاديان با يادآوري اينكه طي يكسال انتظامي گذشته رويكرد نيروي انتظامي از پليسي به اجتماعي و از عملياتي به اطلاعاتي تغيير كرده است، گفت: مشاركت مردم با پليس افزايش داشته و همين زمينه كاهش جرايم خصوصا در جرايم خرد شده است.

وي از شناسايي و دستگيري اعضاي باند سرقت خودرو در فارس خبرداد و گفت: اعضاي اين باند طي 6 يا 7 سال گذشته در سطح كشور اقدام به سرقت خودرو مي‌كردند كه جزئيات آن به‌زودي از طريق رسانه‌ها به اطلاع مردم رسانده مي‌شود.

سردار سجاديان با قدرداني از همراهي رسانه‌ها و خبرنگاران با پليس، تصريح كرد: كاهش ميزان جرايم خرد مانند سرقت منزل از يك‌سو به دليل افزايش سطح مشاركت مردمي بوده كه اين موضوع را ناشي از اطلاع‌رساني خوب، انعكاس راهكارهاي ايمني و امنيتي و همچنين توجه مردم به اين موضوعات مي‌دانيم.

رييس پليس فارس تاكيد كرد: مردم امروز در كنار نام پليس امنيت را جست‌و جو مي‌كنند، امنيت سرمايه ارزشمند اجتماعي و اساس آن اقتدار پليس و نيروي انتظامي است.

وي اضافه كرد: اعتقاد دارم كه تامين و حفظ امنيت بيش از آنكه نيازمند كار انتظامي و پليسي باشد، نيازمند اقدامات فرهنگي در سطحي وسيع است.

 

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :