سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
11 : 2
7 / 5 / 2024
خدمات شهری  >  طرح ترافيك گره اي از مشكل خيابان هاي شيراز باز نمي كند
دوشنبه 15 مهر 1392 43 : 18 تعداد بازدید ها : 2511 کد خبر : 3187
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان
0

طرح ترافيك گره اي از مشكل خيابان هاي شيراز باز نمي كند

بیشترین ترافیک را از ساعت 16 در این شهر شاهد هستیم.

طرح ترافیک شیراز قرار است از صبح تا ساعت 15 اجرا شود در صورتی که ما بیشترین ترافیک را از ساعت 16 در این شهر شاهد هستیم.

سردار سیروس سجادیان در همایش فرهنگیاران ترافیک و تجلیل از نمونه های ترافیکی در استان فارس با اشاره به اظهارات شهردار پیرامون اوج ترافیک شیراز گفت: متاسفانه بیشترین اوج ترافیک در شیراز در ساعت های 16 تا 21 است در حالی که طرح ترافیک قرار است از صبح تا ساعت 15 اجرا شود.

وی  با بیان این که قرار است افراد برای تردد از ساعت شش صبح تا 15 در اين طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: همين مشخص مي كند که باز هم آن گونه که باید گره ای از مشکل ترفیک شیراز گشوده نخواهد شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به این که مساله ترافیک در شیراز مانند مثلث است گفت: در این خصوص آموزش و فرهنگ در رأس هرم، مهندسی ترافیک و اعمال قانون و مقررات در ضلع های دیگر هرم هستند.

وی  با اشاره به این که در حوزه ترافیک اولین مقصر پلیس است، اظهار داشت: هم اکنون در برخی از نقاط شهر شاهد هستیم که افراد زیر تابلوی توقف ممنوع پارک می کنند در صورتی که برای برخورد با این افراد متخلف پلیس باید اعمال قانون کرده و فضا را برای رانندگان متخلف نا امن کند.

سردار سجادیان با تاکید بر این که در حوزه شهری و ترافیک دچار بحران مدیریت هستیم اظهار داشت: در حوزه شهری و جاده ها تلاش و اقدامات شهری و راه و شهرسازی بر هیچ کس پوشیده نیست اما باز هم شاهد اتفاقات ناگواری هستیم که این نشأت گرفته از عدم وجود مدیریت لازم است.
وی با تاکید بر این که معضلات ترافیکی شیراز مربوط به عصر است ادامه داد: پلیس برای رفع مشکل ترایک شیراز آمادگی کامل دارد و بعضاً هم در این خصوص با برخی از مدیران خاطی در پلیس راهور برخورد هایی شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با تاکید بر این که در سه ضلع مثلث باید مدیریت حاکم باشد گفت:  زمانی که در حادثه رانندگی   چند نفر کشته می شوند کسی به غیر از پلیس مقصر نیست زیرا چگونه يك راننده مي تواند بدون اين كه برخوردي با او شود با این تعداد سرنشین از مقابل پلیس راه عبور کند.

سردار سجادیان در ادامه سخنان خود با اشاره به ترافیک سنگین شب ها در محدوده چهار راه زند اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که شب ها شاهد حضور دستفروش ها در این محدوده هستیم که ترافیک سنگینی را به وجود آورده اگر مشکلی در برخورد با این افرد و ساماندهی آن ها وجود دارد موضوع را به پلیس گزارش دهید تا خود ما برخورد کنیم.

وی گفت: در این خصوص شاهد هستیم که حدود سه خودرو بازرسی و نظارت مربوط به تاکسیرانی در محدوده زند مستقر است و مدیریتی نمی شود اگر در این مورد مشکلی وجود دارد ما حاضریم مامور در اختیار این خودروهای بازرسی قرار دهیم تا با دستفروش ها برخورد شود.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :