دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
3 : 55
20 / 5 / 2024
اجتماعی  >  استفاده از تمام ظرفیتهای علمی فارس در راستای ایجاد امنیت
سه شنبه 11 بهمن 1390 41 : 23 تعداد بازدید ها : 2777 کد خبر : 3184
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان تاکید کرد:
0

استفاده از تمام ظرفیتهای علمی فارس در راستای ایجاد امنیت

فرمانده انتظامی فارس بر لزوم استفاده از ظرفیتهای علمی برای دستیابی به دانش در راستای ایجاد امنیت تاکید کرد.

سردار سیروس سجادیان بعدازظهر سه شنبه در همایش علمی "استان فارس، نظم و امنیت" افزود: هدف از برگزاری این همایش شناخت علمی مؤلفه های جغرافیای طبیعی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، جامعه شناسی عمومی، محیط زیست و مولفه های تاثیرگذارو تاثیر پذیر استان فارس در محیط نظم و امنیت داخلی است.

وی ادامه داد: شناسایی و بهره برداری از قابلیتها وظرفیتهای موجود در حوزه نظم و امنیت فارس، ارج گذاری به فعالان حوزه نظم و امنیت پس از انقلاب اسلامی،استخراج و بهره برداری از اندوخته های علمی و دانش تجربی کارگزاران نظم و امنیت در استان بعد از پیروزی انقلاب تا کنون و جذب کارشناسان و متخصصان حوزه نظم و امنیت با هدف بهره گیری از دیدگاه ها، نظرات نو و کاربردی در حوزه نظم و امنیت، از جمله موضوعاتی است که به عنوان هدف این همایش مد نظر قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: محیط شناسی شهرستانهای استان، نظم و امنیت و جامعه شناسی عمومی فارس، نظم و امنیت و جغرافیای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و طبیعی فارس محورهای اصلی این همایش است.

سردارسجادیان با تأکید بر اینکه فارس در همه ادوار مرکز فرهنگ و ادب و دارالعلم بوده و است، گفت: فرماندهی انتظامی فارس بر اساس وجود مؤلفه های استانی و درون سازمانی از طریق ناجا مأموریت دارد تا به دانش مورد نیاز ناجا در عرصه نظم و امنیت دست یابد.

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیتهای علمی و نخبگان استان برای دستیابی به دانش مورد نیاز در راستای ایجاد نظم و امنیت استفاده خواهد شد، گفت: این همایش یکی از مکانیزمهای دست یابی به راهکاری علمی و پاسخ یابی مشکلات حوزه نظم و امنیت است.

فرمانده انتظامی استان فارس کشف راهکارهای استقرار، توسعه و پایداری نظم و امنیت اجتماعی با رویکرد پیشگیری را از جمله نکات مورد نظر برگزار کنندگان این همایش علمی دانست و تصریح کرد: 127عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده و 20 مقاله سفارشی نیز در دست تهیه است.

سردار سجادیان، فارس را از نظر ظرفیتهای علمی وداشته های پژوهشی یکی از استانهای برتر کشور قلمداد و بیان کرد: نیروی انتظامی نیز رویکرد مطلوبی به علم و مسائل پژوهشی داشته و دارد و هم اینک 40 نشریه علمی، دو نشریه علمی پژوهشی و 12 نشریه ترویجی در این نیرو منتشر می شود.

وی گفت: تلاش می شود که تمام ویژگیهای امنیتی استان در قالب مجموعه هایی تهیه و مستند سازی و ماندگار شود، استان فارس نیز یک استان با ویژگی های مشخص و خاص است که در کار پلیس تأثیر بسزایی داشته و دارد.

همایش علمی "استان فارس، نظم و امنیت" امروز یازدهم و فردا دوازدهم بهمن ماه جاری در محل باشگاه رفاهی دانشگاه شیراز در خیابان ساحلی غربی برگزار می شود.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :