سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
13 : 32
7 / 5 / 2024
خدمات شهری  >  بازرسان نامحسوس ترافیک کار خود را در فارس آغاز کردند
سه شنبه 15 اسفند 1391 01 : 0 تعداد بازدید ها : 2165 کد خبر : 3161
به اشتراک گذاری
0

بازرسان نامحسوس ترافیک کار خود را در فارس آغاز کردند

شیراز – خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی فارس از آغاز به کار بازرسان نامحسوس ترافیکی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیروس سجادیان پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری آغاز فعالیت بازرسان نامحسوس ترافیک در استان فارس، گفت: امنیت ترافیکی از جمله مهمترین مباحث ایجاد امنیت در شهرها است که در این میان نیروی انتظامی فارس اقدام به راه اندازی بازرسان نامحسوس ترافیکی کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این طرح با حضور 224 نفر و با همکاری شهرداری شیراز اجرایی شده که این افراد آموزش های لازم را در این خصوص کسب کرده اند.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگ ترافیکی در استان فارس نسبت به گذشته بهتر شده یادآور شد: در سال جاری برای سومین سال متمادی رتبه اول کاهش تصادفات و تلفات ترافیکی به استان فارس تعلق گرفته و تا به امروز شاهد کاهش 140 نفری کشته شدگان حوادث ترافیکی هستیم.

سردار سجادیان افزود: در بحث اعمال قانون نیز در سال جاری شاهد کاهش 41 درصدی هستیم که این آمار نشانگر کاهش تخلفات از جانب شهروندان هستیم.

وی با بیان اینکه بازرسان نامحسوس ترافیکی در 14 بخش فعالیت می کنند، گفت: محدوده فعالیت این افراد مشخص است که در بخش های مختلفی شامل توقف در محل پارک ممنوع، ایستادن ممنوع، سرعت و سبقت غیر مجاز، توقف دوبله و... است.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه این بازرسان به طور نامحسوس اعمال قانون می کنند تاکید کرد: بازرسان حق مداخله در امور و سطح شهر را ندارند بلکه به طور نامحسوس اعمال قانون خواهد کرد و در فاز دوم این طرح نیز برگه های جریمه به درب منازل صاحبان خودرو ارسال می شود.

"خاله" و "پسر خاله" هیچکس برای ما مهم نیست

سردار سجادیان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص رفتار های پلیس راهور در سطح شهر شیراز، گفت: من نمی دانم "خاله" و "پسر خاله" چه کسی در ترافیک گیر کرده که اینگونه سخنان از برخی مسئولین شنیده می شود.

فرمانده انتظامی فارس تاکید کرد: پلیس این حق را دارد که بنا به تشخیص خود یک خیابان را ببندد یا باز کند و از طرفی طرح هایی که از جانب ما در شورای ترافیک استان مطرح می شود کاملا کارشناسی شده است.

وی در خصوص وضعیت خیابان حافظیه شیراز نیز افزود: این خیابان باید برای ایام نوروز محیطی آرام برای تردد مسافرین و بازدید کنندگان از آرامگاه حافظ باشد.

سردار سجادیان ادامه داد: اگر هماهنگی های لازم انجام شود بعد از تعطیلات نوروز نیز این خیابان همچنان بسته خواهد ماند.

راه اندازی محدوده ترافیکی با ایجاد زیر ساخت ها ممکن است

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، مبنی بر راه اندازی محدوده ترافیکی، گفت: برای راه اندازی این محدوده 14 مولفه را پیش بینی کرده ایم که اگر این تعداد مولفه به تدریج آماده شود اجرایی شدن این طرح ممکن است.

وی یادآور شد: پیش بینی پارکینگ ها، خطوط ویژه، بحث ذوج و فرد کردن و آموزش از جمله این بخش ها است.

سردار سجادیان افزود: شهرداری شیراز در بخش اول این طرح که همان ارایه آموزش های لازم است فعالیت های قابل قبولی داشته و امیدواریم ما بقی مولفه ها نیز به سرانجام برسد.

فرمانده انتظامی فارس در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، با اشاره به برخورد مامورین راهور با شهروندان، گفت: احترام متقابل اولویت اول پلیس راهور است اما بهتر است که مامورین برای اعمل قانون خودشان به نزد رانندگان خودرو بروند تا اینکه آنها را به سمت خود بکشانند.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :