شنبه 29 اردیبهشت 1403
20 : 57
18 / 5 / 2024
امنیت اجتماعی  >  معتادین شهر شیراز اهل دیگر استانها هستند
شنبه 3 اسفند 1392 00 : 0 تعداد بازدید ها : 1937 کد خبر : 3149
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان:
0

معتادین شهر شیراز اهل دیگر استانها هستند

فرمانده انتظامی فارس گفت: 90 درصد از معتادان شهر شیراز اهل دیگر استانهای کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیروس سجادیان بعد از ظهر شنبه در حاشیه تخریب چندین منقلخانه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: یکی از وظیفه های ما جمع آوری معتادین و برخورد با منقلخانه ها است که در این خصوص طی چند مورد تخریب منقلخانه متوجه حضور بیش از حد معتادن سایر استانهای کشور در شیراز شدیم.

وی تصریح کرد: در یکی از منقلخانه ها که بیش از 20 نفر معتاد در آن حضور داشت تنها 10 درصد آن را  اهالی شیراز تشکیل داده بودند.

فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: افراد معتاد از استانهای خوزستان، ایلام، کرج، مازندران، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و.... هستند.

سردار سجادیان در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه "به چه دلیل این افراد پس از دستگیری به استانهای خود برگشت داده نمی شوند"، گفت: در این خصوص قانونی نداریم آنچه که برعهده نیروی انتظامی قرار دارد برخورد با عمده فروشان و خورده فروشان مواد، منقلخانه ها و... است که در این خصوص جمع آوری معتادین نیز هر زمانیکه که درخواستی ارائه شود طی کمتر از 48 ساعت این کار در سطح شهر شیراز انجام می شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس باید به وضعیت منازل تاریخی شیراز رسیدگی کند، گفت: متاسفانه برخی از این منازل خانه های تاریخی است که به دلیل عدم توجه میراث فرهنگی، به منقلخانه و محل تجمع معتادین تبدیل  شده است.

فرمانده انتظامی فارس ادامه داد:اینگونه منازل باید از طریق میراث فرهنگی ساماندهی شوند که البته در این خصوص استاندارفارس به فرماندار شیراز دستور داده که در خصوص منازل تاریخی با میراث فرهنگی به نتیجه برسند.

سردار سجادیان در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور مراکز "دی ای سی" در برخی از نقاط بافت فرسوده شیراز، گفت: برخی از این معتادین حاضر در منقلخانه ها افرادی هستند که در مراکز "دی ای سی" حضور دارند که این حرکت آنها نشان از بی برنامگی اینگونه مراکز است.

وی تصریح کرد: کسانیکه در مراکز "دی ای سی" حضور دارند که دیگر نباید در منقلخانه ها دیده شوند.

فرمانده انتظامی فارس تاکید کرد: مدیریت واحد بر مصرف کنندگان، مدیرت درمان و بازپروری از جمله موارد بسیار مهمی است که باید در اینگونه مراکز مد نظر قرار داده شود.

سردار سجادیان ادامه داد: تخریب منقلخانه ها در شیراز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :