سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
15 : 44
7 / 5 / 2024
خدمات شهری  >  قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات در فارس راه اندازی شد
شنبه 28 مرداد 1391 22 : 0 تعداد بازدید ها : 2284 کد خبر : 3144
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان خبر داد:
0

قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات در فارس راه اندازی شد

شیراز - خبرگزاری مهر: در راستای کاهش تصادفات و جلوگیری از حوادث ناگوار رانندگی قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات در استان فارس راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی استان فارس بعدازظهر شنبه در مراسم راه اندازی قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات این استان پیرامون اقدامات پلیس برای کاهش تصادفات گفت: در سال جاری به منظور کاهش تصادفات گشتهای زیادی در محورهای استان فعال شده و همچنین 39 دستگاه خودرو مگان نیز به منظور رسیدگی به امورات ترافیکی فعال شده اند.

سردار سسیروس سجادیان از اختصاص 50دستگاه خودرو به پلیس راهور و پلیس راه خبر داد و افزود: فعالیت پلیس راه در محور آباده 24 ساعته است و در حال حاضر هفت ایستگاه پلیس از شیراز تا آباده مستقر است.

وی با بیان اینکه در فاصله این ایستگاه ها گشتهای پلیس نیز فعال هستند، اظهار داشت: طی مدت اخیر همکاری تمامی ارگانها در کاهش تلفات تصادفات در استان موثر و مفید بوده و درخواست می شود که این همکاری کماکان ادامه داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون مسائل رانندگی در شهر شیراز گفت: در این شهر باید کارهای اساسی در حوزه رانندگی انجام شود زیرا این وضعیت درخور شهر شیراز نیست.

افزایش تصادفات در برخی از شهرستانهای فارس

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش تصادفات در برخی از شهرستانهای فارس خبر داد و تاکید کرد: طی مدت اخیر آمار تصادفات در شهرستانهای داراب، فسا، آباده، قائمیه و نورآباد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این راستا ضروری است که برخورد با رانندگان متخلف در دستور کار قرار گیرد و علاوه براین دوربینهای ثبت تخلفات نیز فعال شوند.

سردار سجادیان با بیان اینکه با حضور پلیس می توان وقوع حوادث رانندگی را 80درصد کاهش داد، اظهار داشت: تیمهای گشت پلیس در محورهای استان فارس باید حضور پررنگتری نسبت به گذشته داشته باشند.

کاهش تصادفات در نی ریز، مهر و بوانات

در این مراسم رئیس پلیس راهور استان فارس نیز با بیان اینکه وقوع حوادث رانندگی تابع مولفه های خاصی است، گفت: دو مولفه حجم ترافیک و کنترل رفتار رانندگان دو موضوع اساسی در وقوع حوادث رانندگی است.

سرهنگ محمدرضا ضیایی با اشاره به اقدامات پلیس راهنمایی برای کاهش تصادفات در استان فارس اظهار داشت: در چند ماهه گذشته اقدامات زیادی برای کاهش تصادفات رانندگی در استان انجام شده به گونه ای که در شهرستانهای نی ریز، مهر، بوانات، داراب و... بیشترین کاهش تصادفات را داشته ایم.

وی با تاکید بر لزوم آموزش پیرامون قوانین رانندگی به مردم گفت: در این راستا رسانه ها باید وارد شده و با ارائه آموزشهایی پیرامون حوادث رانندگی شهروندان را با موضوعات آشنا کنند.

محورهای نورآباد و قائمیه بیشترین تلفات رانندگی را دارند

فرمانده پلیس راه استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه وضعیت تصادفات رانندگی در شهریورماه سال گذشته در این استان بحرانی بوده، بیان کرد: در شهریورماه سال 88 در تصادفات رانندگی جاده های فارس 117 نفر کشته و 210 نفر مجروح شده اند که این آمار در شهریورماه سال 89 به 132 کشته و 207 مجروح رسیده اما در سال 90 آمار کشته ها در این ماه 128 نفر و مجروحان 726 نفر بوده است.

سرهنگ احمد احمدی ادامه داد: طی مدت اخیر محورهای نورآباد و قائمیه بیشترین تلفات را در حوادث رانندگی داشته اند.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :