چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
6 : 45
8 / 5 / 2024
خدمات شهری  >  تشدید برخورد با رانندگان متخلف در محورهای فارس
سه شنبه 3 مرداد 1391 23 : 0 تعداد بازدید ها : 2252 کد خبر : 3133
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان خبر داد:
5

تشدید برخورد با رانندگان متخلف در محورهای فارس

تشدید برخورد و اعمال قانون رانندگان متخلف در محورهای فارس از مهمترین اخبار پلیس فارس است.

 به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده انتظامی فارس در جلسه گارگروه بررسی وضعیت ترافیکی استان فارس گفت: به منظور کاهش تلفات جاده ای و امنیت بیشتر مردم ، اعمال قانون توسط پلیس در خصوص رانندگان متخلف در محورهای فارس تشدید می شود.

سردار سیروس سجادیان در جلسه گارگروه بررسی وضعیت ترافیکی استان شرط موفقیت در کسب توفیقات برای کاهش تلفات ترافیکی را تعامل و همکاری و هماهنگی بیش از بیش دستگاه های ذیربط و پرهیز از شیوه جزیره ای عمل کردن در این خصوص دانست.

وی با اعلام آمادگی 100 درصد پلیس فارس برای همکاری با سایر ارگانهای متولی در کاهش تلفات ترافیکی اظهار امیدواری کرد: با این هماهنگی و همکاری، استان فارس به عنوان موفق ترین استان کشور، در کاهش تلفات جاده ای و ارتقاء فرهنگ ترافیکی در استان خواهد شد.

در این جلسه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس نیز گفت: باتوجه به اینکه درطول سه ماهه اول سال جاری آمار تصادفات درون شهری، فراز و نشیب هایی را داشت، در بررسی موضوع به این نتیجه رسیدیم که دو مؤلفه حجم سفر و کنترل رفتار رانندگان دراین آمار موثر است و هر جا با تخلفات رانندگان برخورد شده کاهش تصادفات رابه دنبال داشته ایم.

سرهنگ سیدمحمدرضا ضیایی افزود: آنچه در تصادفات واقع می شود، غفلت رانندگان و بی توجهی آنان نسبت به مقررات است که برای پیشگیری از این دو امر نیاز است به رانندگان آموزشهای لازم داده شود.

وی با بیان اینکه علت عمده تصادفات منجر به فوت، سرعت غیر مجاز می باشد اظهار کرد: استفاده از صنعت الکتریکی کنترل سرعت در این خصوص بسیار موثر است.

رئیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان فارس فرسوده بودن خودروها و وجود نقاط حادثه خیز را از دلایل دیگر تصادفات منجر به فوت برشمرد.

کاهش 12درصدی تصادفات فوتی

در ادامه جلسه این کارگروه فرمانده پلیس راه استان فارس ضمن مقایسه آمار تصادفات جاده ای در محورهای استان طی سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل گفت: در سال جاری در تصادفات فوتی 12 درصد کاهش، جرحی 60 درصد افزایش، خسارتی 27درصد کاهش و در مجموع تصادفات شش درصد کاهش داشته ایم که تعداد متوفیان نیز در مقایسه به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.

سرهنگ احمد احمدی نیز علت بیشتر تصادفات را تخطی از سرعت غیر مجاز عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه اکثر جاده های استان دوبانده نیست و به صورت رفت و برگشت می باشد، یشتر کشته های ناشی از تصادفات، در تصادفات رخ به رخ بوده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری 380مورد واژگونی در جاده ها رخ داده، علت اکثر این صوانح را خستگی و خواب آلودگی رانندگان عنوان و بیان کرد: بیشترین واژگونی ها در محورهای آباده سپس سپیدان، جهرم و نی ریز به سمت سیرجان بوده است.

فرمانده پلیس راه استان فارس 19 درصد تصادفات منجر به فوت در سطح حوزه برون شهری را مربوط به موتورسواران اعلام کرد و افزود: در تصادفات فوتی برون شهری 74 درصد از متوفیان در صحنه تصادف و 26 در صد در بیمارستان جان خود را از دست داده اند.

سپس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص مضرات آثار ترافیکی از نظر جسمی و روحی سخن گفت و راهکار ها مقابله با این مضرات را بیان کرد.

محمدهادی ایمانیه گفت: آلاینده هایی که بر اثر ترافیک وارد اتمسفر می شوند بویژه سرب بر سلامت انسان بسیار تاثیر گذار است.

وی در ادامه به اثرات مهم آلودگی صوتی در سلامت انسان اشاره کرد و افزود: از جمله این اثرات کاهش میزان شنوایی، افت در تشخیص رنگ، تاثیر بر دید شبانه، کاهش میدان دید، اختلالات خواب، کاهش کارایی، تاثیر روی قلب و عروق، اثرات روانی و ترس و عصبانیت انسان می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توسعه مخابرات، توسعه وسایل نقلیه عمومی، مدیریت و کاهش تقاضای سفر، سرعت بخشی به روند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و جایگزین کردن آن، اجرای معاینه فنی، استفاده از مبدل کاتالیزوری جهت تبدیل مونوکسید کربن و هیدرو کربن سوخت شده به دی اکسید کربن را از جمله راهکارهای مقابله با مضرات آثار ترافیکی دانست که از نظر جسمی و روحی بر انسان تاثیر گذارند.

تاکید بر لزوم افزایش ابزارهای کنترل ترافیکی

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهر سازی استان فارس نیز در جلسه کارگروه بررسی وضعیت ترافیکی استان فارس، افزایش ابزارهای کنترل ترافیکی اعم از هوشمند، مستقیم و غیر مستقیم را در کاهش تصادفات موثر دانست.

هوشنگ عشایری گفت: هشت محور در استان فارس را نیز به توجه ویژه دارد که این محورها شامل اصفهان - شیراز، کمربندی شیراز، شیراز –آباده، شیراز –سپیدان، شیراز –جهرم، شیراز-کوار، شیراز –فسا داراب، فیروزآباد - عسلویه هستند.

تشدید برخورد با آلوده کنندگان صوتی، عملیاتی کردن طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف، برنامه ریزی برای سفرهای ایام شهریور همانند فروردین، فعال کردن واحدهای معاینه فنی خودروها، فعال کردن واحدهای آزمایش اعتیاد رانندگان، ایمن سازی بزرگراه ها، راه اندازی سرعت سنجها و فعال سازی صدور قبض جریمه از دیگر مواردی بود که به منظور کاهش تلفات ترافیکی در جلسه این کارگروه عنوان شد.

کشف مواد غذایی قاچاق در جنوب شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از شناسایی و توقیف یک دستگاه وانت حامل مواد غذایی قاچاق در یکی از خیابانهای جنوب شیراز خبر داد.

سرهنگ سیروس حیدری در این رابطه گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فارس، در راستای تشدید اقدامات کنترلی در خصوص جلوگیری از قاچاق کالا، هنگام گشت زنی در جنوب شهر شیراز به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را مورد تعقیب قرار دادند.

وی ادامه داد: پس از اطمینان از وجود کالای قاچاق در خودرو، ماموران این وانت متوقف کردند.

رییس پلیس آگاهی فارس اظهار کرد: در بازرسی از این خودرو 600 بطری شربت میوه، یک هزار 776 قوطی آبمیوه و یک هزار و 200 قوطی کنسرو خارجی به ارزش تقریبی 50 میلیون ریال فاقد تاییدیه وزارت بهداشت و اسناد و مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ حیدری افزود: این خودرو به همراه مواد غذایی قاچاق کشف شده توقیف و برای سیر مراحل قانونی به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز منتقل شد و اقدامات پلیس در رابطه با تکمیل این پرونده در حال پیگیری است.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :