سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
13 : 4
7 / 5 / 2024
امنیت اجتماعی  >  166 مرکز پلیس راه در روستاهای فارس فعال می شوند
شنبه 17 تیر 1391 03 : 18 تعداد بازدید ها : 2860 کد خبر : 3131
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان خبر داد:
5

166 مرکز پلیس راه در روستاهای فارس فعال می شوند

فرمانده انتظامی فارس از آغاز فعالیت 166 مرکز پلس راه در روستاها و بخشهای مختلف این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیروس سجادیان بعد از ظهر شنبه در نشست خبری، گفت: در راستای ایجاد امنیت ترافیکی بیشتر در راه های فرعی و روستای استان فارس تصمیم بر راه اندازی مراکز انتظامی در روستاها و بخش های مختلف استان گرفته شد.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف کنترل تردد وسایل نقلیه در بخش های بدون پلیس راه، نظارت و کنترل بر راه های فرعی استان و کاهش تصادفات و تلفات در اینگونه راه ها اجرایی می شود.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: از مجموع 166 مرکزی که در بخشها و روستاهای استان راه اندازی خواهد شد 109 مرکز در روستاها و 57 مرکز به بخش های مختلف استان تعلق دارد.

سردار سجادیان با اشاره به اینکه بحث آموزشی نیز با اجرای این طرح مد نظر قرار خواهد گرفت، ادامه داد: ارایه آموزشهای لازم به دهیاران، شورا های روستا، مدارس و کشاورزان نیز در اولویت انجام این طرح قرار دارد.

وی با تذکر به موتور سیکلت سواران نیز تاکید کرد: کسانیکه دارای موتورسیکلتهای بدون پلاک و مدارک شناسایی هستند باید هرچه سریعتر نسبت به کامل کردن مدارک خود اقدام کنند.

پلیس راه های فارس به دو بخش تقسیم شد

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت رسیدگی به تخلفات جاده ای اعلام کرد: با برنامه ریزیهای صورت گرفته پلیس راه های استان فارس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم خواهند شد.

سردار سجادیان افزود: پلیس راه های شمال، شمال شرق و شمال غرب استان فارس با مرکزیت شیراز فعالیت می کنند و پلیس راه های جنوب، جنوب غرب و جنوب شرقی استان نیز با مرکزیت لار فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی در خصوص کاهش تلفات جاده ای طی سه ماه اول سال جاری نیز یادآور شد: طی سه ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 13 درصدی تصادفات و تلفات جاده ای هستیم.

فرمانده انتظامی فارس تصریح کرد: طی چند ماه گذشته نیز شاهد کاهش هشت درصد تلفات شهری هستیم.

زیرساختهای محدوده ترافیکی مهیا شود

فرمانده انتظامی فارس در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت اجرای محدوده ترافیکی شهر شیراز تاکید کرد: پلیس آمادگی کامل برای اجرای این طرح را دارد اما باید زیرساختهای اجرای طرح مهیا باشد.

وی تصریح کرد: این طرح از بهترین راهکار ها برای رفع مشکلات شهر است اما اجرایی کردن چنین طرح بزرگی نیاز به یکسری زیرساختها دارد که در صورت ایجاد چنین زیر ساختهایی نیروی انتظامی نیز همکاری لازم را خواهد داشت.

سردار سجادیان در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در  خصوص حمل خودروهای متخلف در مقابل بیمارستانها و مراکز درمانی تاکید کرد: هیچکس حق ندارد خودرو های پارک شده در مقابل بیمارستانها، مراکز درمانی و داروخانه ها را به پارکینگ منتقل کند بلکه باید با تذکر آنها را به محل پارک مناسب هدایت کرد.

برچسب ها
ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :