یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
16 : 32
5 / 5 / 2024
فرهنگی  >  برخورد با مجرمان جرائم خشن در فارس
سه شنبه 9 اسفند 1390 01 : 0 تعداد بازدید ها : 2126 کد خبر : 3125
به اشتراک گذاری
4

برخورد با مجرمان جرائم خشن در فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست مشترک مسئولان عالی قضایی و انتظامی استان فارس بر روند برخورد شدید و قاطعانه با مجرمین جرائم مهم و خشن تأکید کرد. 

ذبیح اله خدائیان گفت: هر چند شاخصها و آمارهای موجود حکایت از کاهش چشمگیر جرائم مهم همچون قتل، تجاوز، آدم ربایی و سرقتهای مسلحانه دارد اما هدف نهایی ریشه کن کردن این جرائم و از بین بردن جرائم خرد و کوچک است.

وی افزود: عموم مردم مجموعه های قضایی و انتظامی را مسئول اصلی امنیت عمومی جامعه می دانند و این امر مسئولیت این دو مجموعه را در راستای هماهنگی هر چه بیشتر سنگین تر می کند.

رئیس شورای قضایی فارس یکی از راهکارهای مهم ادامه مبارزه با جرائم را طرد اتباع بیگانه غیر مجاز خواند و افزود: این افراد به غیر اشغال فرصتهای شغلی در بسیاری از پرونده های علیه هموطنان خود و یا علیه مردم مرتکب جرائمی می شوند که لزوم ساماندهی این افراد در سریع ترین زمان ممکن احساس می شود.

خدائیان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه مسئولان انتظامی استان به تقویت واحد جلب و همچنین واحد ابلاغات شد و اظهار داشت: در حال حاضر مشکلاتی در مجموعه و نیروهای واحد ابلاغات احساس می شود که این امر باعث اطاله دادرسی می شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین در راستای توجه به امر نظارت به خصوص در راستای حفظ حقوق شهروندی به راه اندازی تیم های مشترک بازرسان دستگاه قضایی و انتظامی تأکید کرد.

در ادامه این نشست سردار سیروس سجادیان فرمانده انتظامی فارس نیز گفت: در کنار وظایف ذاتی بین دو دستگاه قضایی و انتظامی هماهنگی و تعامل دو جانبه می تواند کیفیت انجام وظایف ذاتی دو دستگاه افزون و رضایت عمومی را در پی داشته باشد.

وی گفت: جرائم خشن مسبوق به سابقه در استان فارس همگی کشف شده و آنچه در اذهان عمومی به نام امنیت تعریف می شود در استان فارس برقرار است اما در عین حال باید بکوشیم تا احساس امنیت نیز در میان مردم بیش از پیش افزایش یابد که راهکار مؤثر آن حضور مؤثر پلیس و برخورد قاطع دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به آمار سرقتها در چند ماههای اخیر بخش اعظم آن را سرقتهای خرد و کوچک خواند و از کاهش 42 درصدی اخاذی و زورگیریها، 52 درصدی آدم ربایی و همچنین کاهش 54 درصدی سرقتهای مسلحانه خبر داد.

در این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس از رئیس پلیس آگاهی فارس و هشت نفر از نیروهای انتظامی استان که در دستگیری باندهای سرقت مسلحانه طلا فروشیها و بانکهای شیراز نقش مهمی را ایفا کردند با اهداء لوح تقدیر کرد.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :