جمعه 7 اردیبهشت 1403
5 : 49
26 / 4 / 2024
اجتماعی  >  اعلام آمادگی فرمانده‌ انتظامی فارس برای ساماندهی معتادان و ولگردان خیابانی
یکشنبه 27 بهمن 1392 34 : 23 تعداد بازدید ها : 2277 کد خبر : 2067
به اشتراک گذاری
معتادین
5

اعلام آمادگی فرمانده‌ انتظامی فارس برای ساماندهی معتادان و ولگردان خیابانی

فرمانده‌ انتظامی فارس برای جمع‌آوری موانع موجود در مسیر ورودی شرقی شیراز، بلوار مدرس، 72 ساعت به شهرداری شیراز فرصت داد.

سردار «سیروس سجادیان» در جمع خبرنگاران گفت: طی 5 سال گذشته چند دستگاه کانکس، بخشی از مسیر بلوار مدرس شیراز را مسدود کرده که لازم است جمع‌آوری و منتقل شود.

وی با بیان اینکه در خصوص برطرف کردن معضلات ترافیکی در محل اجرای برخی پروژه‌ها مانند تقاطع دلگشا هم‌چنین بازگشایی محور بلوار مدرس با شهرداری مکاتبه شده است، گفت: شهردار شیراز تماس گرفته و فردی را به‌عنوان مسئول این موضوع مشخص کرد اما طی دو هفته اخیر اقدامی در این‌باره نشده است.

فرمانده‌ انتظامی فارس گفت: همین امروز مکاتبات لازم با دستگاه قضایی در خصوص وجود این مشکل انجام می‌شود تا پس از صدور مجوز، کار جمع‌آوری کانکس‌ها انجام شود.

سجادیان با بیان اینکه در خصوص ساماندهی وضعیت ترافیکی شهر نیز نیازهای موجود در خصوص ایجاد ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس و نصب تابلوهای مناسب، به شهرداری شیراز اعلام شده است، گفت: تاکنون اقدامی از سوی شهرداری انجام نشده و هفته‌ی آینده موضوع را در جلسه‌ای با استاندار فارس مطرح می‌کنم.

وی در خصوص اقدامات پلیس برای ایام نوروز نیز گفت: از 15 اسفندماه طرح برخورد با موتورسواران متخلف در سطح استان فارس و خصوصاً شیراز اجرایی می‌شود.

فرمانده‌ انتظامی فارس گفت: برای جمع‌آوری معتادان و ولگردان نیز پلیس بارها اعلام آمادگی کرده و باز هم می‌کند، اما باید دستگاه‌های مسئول، مکانی را برای نگهداری این افراد مشخص کنند تا ظرف 48 ساعت همه‌ی آنان را جمع‌آوری کنیم.

سجادیان خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های مسئول آماده نیستند،‌ پلیس این آمادگی را دارد که ضمن جمع‌آوری این افراد، آنان را در محلی کمپ‌ مانند لااقل برای ایام تعطیلات پایان سال و ایام نوروز، نگهداری کند اما وسائل، امکانات و هزینه‌های نگهداری را دیگر دستگاه‌های مسئول باید تأمین کنند.

وی با انتقاد از رسانه‌ها و خبرنگاران، گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران گاه مطالبه‌گری را فراموش می‌کنند، آنجا که باید حقوق شهروندان را گوشزد کرده و مطالبه کنند، گاهی کم‌رنگ می‌شود.

فرمانده‌ی انتظامی فارس گفت: از 4 سال پیش که به فارس آمده‌ام، بارها در خصوص وجود این معضل و لزوم ایجاد مکانی برای نگهداری معتادان و ولگردان خیابانی تذکر داده‌ام، مسئولان هم قبول کردند، اما اگر همان موقع اقدام اجرایی شده بود، هم‌اینک بزرگ‌ترین مکان را ایجاد کرده بودیم.

سجادیان تصریح کرد: پلیس آماده است که کمپ موقتی را با ایجاد چادر مهیا کند و این افراد را برای مدت پایان سال نگهداری کند اما این راهکار موقت است، ما مسئولان بیشتر از آنکه فکر ایام نوروز و مسافران نوروزی باشیم،‌ باید به فکر شهر و شهروندان و آسودگی و امنیت و رفاه آنان باشیم.

وی گفت: همه ما دائم از اقدامات فرهنگی می‌گوییم، نمی‌دانم حجم اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های مختلف چه میزان است، اما در راستای اقدامات فرهنگی و اجتماعی هم می‌توان، از ظرفیت‌های اعتباری این بخش و حتی ظرفیت خیرین استفاده کرد و کار را به سامان رساند.

فرمانده‌ انتظامی فارس تصریح کرد: باور کنیم که می‌توان کارهای خوبی را به‌خوبی انجام داد، تنها نیاز است پای کار باشیم.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :