جمعه 7 اردیبهشت 1403
19 : 47
26 / 4 / 2024
اجتماعی  >  مقام برتر پلیس فارس در کاهش تلفات تصادفات نوروزی
شنبه 17 خرداد 1393 01 : 0 تعداد بازدید ها : 2052 کد خبر : 1047
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان
4

مقام برتر پلیس فارس در کاهش تلفات تصادفات نوروزی

فرمانده انتظامي فارس برنامه های پلیس برای کاهش تصادفات را در سال جاری تشریح کرد.

سردار سیروس سجادیان اين موفقيت را مرهون همت مردم، بويژه سازمان ها، اداره راه و شهر سازي، پايانه ها، هلال احمر، اورژانس، هواشناسي، امداد خودرو و شهرداري دانست.

سردار سجاديان از كاهش 34 درصدي تعداد كشته ها در تصادفات جاده اي و بين شهري در نوروز امسال خبر داد و گفت: در نوروز سال گذشته (92) تعداد 118 نفر در تصادفات جاده اي جان باختند كه با تدابير انجام شده، همكاري مردم با پليس، اطلاع رساني مناسب رسانه ها، همكاري ساير سازمانها  و تلاش ماموران اين تعداد در نوروز امسال با 40 نفر كاهش به 78 نفر رسيده است.

وي اظهار اميدواري كرد اين روند كاهش در همه ايام سال ادامه تا آنجا كه ديگر شاهد حوادث دلخراش در تصافات نباشيم.

فرمانده انتظامي فارس ادامه داد: براي رسيدن به اين اهداف در سال 93 اقداماتي انجام شده كه از جمله آن كاهش سرعت عمومي از 82 به 80 كيلومتر بر ساعت، برخورد با رانندگان پرخطر و حادثه ساز، برخورد با رانندگاني كه در طرح مقابله با مظاهر علني فساد قرار مي گيرند، تقويت و كنترل و آموزش همگاني، پيگيري و رفع نقاط حادثه خيز و يا آشكار سازي به كيفي سازي راه هاي فعلي و موجود و پيگيري تا وصول نتيجه و زدودن رانندگان معتاد از ناوگان عمومي مسافربري و در جمع "سلامت رانندگان استاني" است.

وی پوشش و نظارت تصويري محورهاي استان، درگير كردن سهم ساير سازمانها بر اساس قوانين و مقررات،‌ استفاده از ظرفيت هاي بومي و محلي،  ايمن سازي معابر عبور و مرور عابرين محلي، تعيين وضعيت كمربندي شيراز و بازنگري در محل ايجاد پليس راه هاي فعلي و آتي و جديد را از ديگر اهداف پليس فارس در سال جاري براي كم كردن حوادث دلخراش ترافيكي و تصادفات جاده اي عنوان كرد.

وي ارتقاء علمي كاركنان،‌ ايمان و روحيه مناسب را از شرايط لازم براي رسيدن به اين هدف عنوان كرد و افزود: پيش بيني برای احداث پليس راه هاي مورد نياز در محور هاي جديد الاحداث و پيگيري برای تعريض محور قائميه به نورآباد از ديگر اقداماتي است كه پليس فارس براي كاهش تصادفات جاده اي در سال 93 پيگيري مي كند.

فرمانده انتظامي فارس از جديت پليس اين استان در برخورد با رانندگاني كه در حين رانندگي از موادمخدر و الكل استفاده كرده باشند خبر داد و گفت: از ابتداي سال جاري تا كنون از يك هزار و 174 راننده خودرو در اين خصوص تست انجام شده و با افرادي كه از موادمخدر استفاده و يا الكل مصرف كرده بودند برخورد و خودرو آنها توقيف شده است.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :