شنبه 29 اردیبهشت 1403
14 : 18
18 / 5 / 2024
سیاسی  >  تحلیلی بر فوت مهسا امینی با رمز حجاب اجباری
سه شنبه 29 شهریور 1401 20 : 13 تعداد بازدید ها : 2615 کد خبر : 10030
به اشتراک گذاری
یادداشت سیاسی
4

تحلیلی بر فوت مهسا امینی با رمز حجاب اجباری

 

فوت مهسا امینی و جریحه دار شدن احساسات عمومی

وضعیت:

چنانچه به پاساژها، پارکها، رستورانها، سالن ها، لابی هتل ها، آثار باستانی ها، هواپیماها، اتوبوسها، تاکسی ها، خیابانها و معابر عمومی در شیراز و تهران و اصفهان و تبریز و قم و کیش و خیلی جاهای دیگر گذری داشته باشیم، افرادی با پوشش نامتعارف را کم شمار نمی بینیم. در رابطه با قانون، اجرای قانون ، مجریان قانون ، سازمانها و نهادهای مسئول در حوزه امنیت عمومی و خاصه امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه باید فکری و تدبیری اساسی اندشید و راهبردهایی صحیح، منطقی، اصولی و قابل اجرا را تبیین نمود تا آرامش، آسایش و احساس امنیت را برای شهروندان به ارمغان آورده و راهبردها نیز مانعی باشد برای هنجارشکنان امنیت اخلاقی و اجتماعی شهروندان. پرشمار میدانیم که برای بعضی از افراد جامعه، خاصه "بانوان کرد، ترک، لر، بلوچ و روستائیان" حضورشان به حق یا ناحق در مراجع قضایی، پاسگاه، کلانتری، آگاهی، موادمخدر و امنیت اخلاقی دارای یک قبح در فامیل و یا اجتماع تلقی میگردد و قضاوتهایی نادرست در مورد آنان میشود تا حدی که برای مدتها و یا سالها انگشت نما میشوند، لذا وقتی اینگونه افراد در شرایطی قرار میگیرند که به اجبار باید در آن محل ها حاضر شوند خود بخود استرس و حالت روحی نگران کننده ای به آنان دست میدهد که در پی آن قطعا عوارض روحی، روانی و جسمی ناگواری را در پی خواهد داشت. در این یادداشت تحلیلی بر نحوه دستگیری، اجرای قانون، احساس امنیت شهروندان، عملیات روانی و فضا سازیهای راست و دروغ و پیامدهای امنیتی و سیاسی خواهم نوشت.

دستگیری منجر به فوت

ژینا دختری از دیار کردستان روز چهار شنبه 1401.06.23 در تهران گفته شده بدلیل پوشش نامناسب لباس در انظار عمومی توسط  پلیس امنیت عمومی مورد تذکر واقع و چون تذکر پلیس تاثیر نمیگذارد، دستگیر و برای ارشاد و اخذ تعهد به مقر پلیس انتقال و در سالن اجتماعات آن مقر دچار عارضه قلبی و مغزی میشود، به بیمارستان انتقال و پس از تلاش پزشکان متاسفانه عصر روز جمعه دارفانی را وداع میکند و در سقز به خاک سپرده و برای همیشه دستش از این دنیا کوتاه میشود و لاوه بر خانواده و بستگان جمع زیادی از مردم و مسئولان شهرستان و استان در مراسمات آن مرحوم حضور پیدا میکنند. درگذشت ایشان را به خانواده و مردم ایران زمین تسلیت گفته و خود را در غم آنان شریک میدانیم.

جریحه دار شدن احساسات عمومی

در پی این حادثه اظهار نظرهایی مبنی بر ضرب و شتم ایشان در رسانه ها و بیشتر در فضای مجازی منتشر و احساسات عمومی را جریحه دار می کند. بدون تردید خبر درگذشت مهسا، مهم‌ترین موضوعی بود که در شبکه‌ های اجتماعی و رسانه های دیداری و شنیداری در یکسال گذشته بی سابقه بوده است و میتوان اذعان داشت بیشترین واکنش های داخلی و خارجی را داشته و افکار عمومی را مدیریت کرده است. مدیریتی که بیشتر از طرف استفاده کنندگان از این فرصت برای بهره برداری سیاسی بوده تا ابراز همدردی با خانواده مهسا و تقویت امنیت عمومی.

ضرب وشتم مهسا توسط پلیس 

مهسا همراه ۳ خانم و ۲ آقا در پارک طالقانی با گشت پلیس روبه‌رو می‌شوند. مهسا در موقع دستگیری تنها نبوده، برادر و همراه هم داشنه، بهترین افرادی که میتوانند اظهار نظر در خصوص ضرب وشتم ایشان کنند برادر و همراهان مهسا هستند، لذا کسانی که خارج از اظهار نظر اینان سخن پراکنی میکنند یا از سر ناآگاهی است و یا نیت سوء دارند. ضمن اینکه تشخیص وارد کردن هرگونه ضرب و شتمی توسط پزشک قانونی و محکمه قضایی میباشد. آنچه که مبرهن میباشد بانوان گشت ارشاد معمولا بدون ابزار دفاعی از قبیل سلاح و باتوم هستند و به لحاظ روحی نیز بانوان پلیس روحیه ی خشن در برخورد با هم نوعان خود را ندارند و از طرفی نیز مامورین مرد حق دخالتی در خصوص مذاکره ، دستگیری و انتقال متهمین زن را ندارند.

مامور معذور یا مامور مسئول

عده ای پلیس را در این حادثه، خودسر، غیرقانونی، خشن و مامور و معذور و عاملی برای سرکوب مردم و بقای حاکمیت دانسته و عده ای نیز پلیس را مامور و مسئول و ضابط دادگستری و مجری قانون. آنچه پرواضح است اینکه پلیس بر اساس ماده 45 قانون آئین دارسی کیفری و ماده 638 قانون مجازات اسلامی که در مجلسِ و در سالهای 65، 75و92 تصویب و مورد اصلاح نیز قرار گرفته به عنوان ضابط دادگستری با جرمی مشهود اقدام کرده است، حال چنانچه پلیس خارج از قانون اقدامی کرده نیز باید پاسخگو باشد.

تقویت کنندگان امنیت عمومی

آنچه مُسلّم است رئیس قوه مجریه مجری قانون است، مدیریت بر اجرا به عهده قوه قضائیه است، نظارت بر اجرای قانون وظیفه مجلس شورای اسلامی و مامورِ اجرا ی قانون در ماده 638 پلیس و در شرایطی نیز بسیج میباشد. جدای از اظهار نظرها و فضا سازی افراد عادی جامعه که بر اساس شنیده ها و گفته ها، مطالبی را در فضای مجازی بازگو و یا باز نشر میکنند، گروهها و افرادی نیز مطالبی را عنوان داشتند که با پیامدهایی مثبت و منفی همراه بوده که قابل بررسی است از جمله:

 رئیس جمهور در تماس تلفنی با خانواده مهسا میگوید؛ اینجانب را در مصیبت خود شریک، و همدرد غم و اندوهتان بدانید. دختر شما همچون دختر خود من است، احساس من این است که این حادثه برای یکی از عزیزان خودم پیش آمده است. همه دختران ایران را همچون فرزندان خود می‌دانم. لذاست که این ابراز همدردی از طرف عالیترین مقام کشور پس از رهبری، نشان از عقلانیت، انسانیت و حس مسئولیت پذیری خادمین واقعی به کشور میباشد.

  • رئیس مجلس، اتفاق تلخ اخیر سبب جریحه‌دار شدن افکار عمومی و تاسف شدید اینجانب شد. فصل الخطاب همه برای موضوعات باید عمل به قانون و رفتار قانون‌مندانه باشد. به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ماموریت می‌دهم همه ابعاد این موضوع را با قید فوریت و دقت بررسی کنند و در صورتی که کوتاهی و تقصیری مشاهده شد، الزامات لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل موارد مورد توجه قرار گیرد.
  • تعدادی از نمایندگان مجلس در راستای اجرای قانون و احقاق حق مهسا گفته اند؛ هرجا حقوق حقه مردم تضییع شود ما آن را مورد پیگیری و بررسی قرار می‌دهیم. این حق مردم است که موضوعاتشان را از طریق نمایندگان خود مورد پیگیری و اقدام قانونی قرار دهند. فوت مهسا برای همه تأثرانگیز بود الا برای غربگرایان خارجی و داخلی که در مرگ او جشن گرفتند. ضرورت پیگیری قضایی جامع و کامل نسبت به موضوع مرگ مهسا ضرورتی اجتناب ناپذیر است. فصل الخطاب همه مسائل برای تمام سازمانها و ارگانهای کشور حاکمیتِ قانون است. بازنگری در روشها می بایست جزو محورهای مهم رسیدگی باشد. ‏در شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر تجدیدنظر شود. مجلس نسبت به حقوق شهروندی و اجرای قانون اساسی حساس است پرونده پزشکی خانم امینی با دقت بررسی می شود.
  • رئیس قوه قضلئیه میگوید، قوه قضائیه جان‌باختن مرحومه امینی را با دقت پیگیری می‌کند. نتیجه بررسی‌ها بدون هیچ ملاحظه‌ای اعلام می‌شود. نتیجه تحقیقات هر آنچه بود حسب قانون اقدام خواهد شد.
  • رئیس کل دادگستری استان تهران میگوید؛ در این مسئله هیچگونه اغماضی صورت نمی گیرد.هر کسی تخلفی مرتکب شده باشد در چهارچوب قانون به آن رسیدگی میشود. موضوع دروغ پردازی‌ها در مورد این واقعه رسیدگی می‌شود.
  • نماینده ولی فقیه در کردستان، به همراه همسرش در منزل مرحومه مهسا امینی حاضر و با خانواده ایشان اظهار همدردی کرد. پیگیری‌های لازم را برای شفاف‌ سازی کامل در این خصوص از طریق مبادی رسمی انجام می‌دهیم.

تضعیف کنندگان امنیت عمومی

  • تعدادی از تصویب کنندگان و ناظرین بر اجرای قانون (نمایندگان مجلس) در رابطه فوت مهسا گفته اند؛ اوضاع چنان تأسف بار و در هر شکل غیر قابل دفاع است که مسئؤلین مرتبط هیچ راهی جز عذرخواهی رسمی از خانواده مهسا و مردم و همچنین پایان دادن به چنین رفتارهای غیر قانونی، پیش روی خود ندارند. اینکه ما به این راحتی یک دختر را با این نوع رفتار آزار دهیم، قابل قبول نیست. برخورد فیزیکی اتفاق افتاده و در حین تذکر به قدری به او(مهسا) استرس وارد شده که قلبش کشش این همه استرس را نداشته است. گشت ارشاد باعث رویگردانی مردم از حجاب شده است. گشت ارشاد، هیچ محمل قانونی ندارد. اینکه در جمهوری اسلامی دختری را به خاطر حجاب بگیرند و بعد جنازه‌اش را تحویل خانواده‌اش دهند غیرقابل قبول است. جا دارد زمین دهان باز کند و آدمی از شرم در زمین فرو رود. خدا به ما و بچه‌های ما و آینده سرزمین‌مان رحم کند.
  • مجمع روحانیون اعلام میکند؛ آنچه به نام مبارزه با بی حجابی در حال انجام است، روشی غلط است، درگذشت مهسا غیر طبیعی ، در بازداشت بودن و دستگیری ایشان اقدامی بر علیه سلامت جسمی و روحی و روانی است. اقدام پلیس متأثر از نگاهی متحجرانه به دین و بدبینانه به دیگران و سخت گیرانه درباره جامعه است.
  • آیت الله محقق داماد میگوید، امربه معروف نقد قدرت حاکمه است نه دخالت در حریم خصوصی شهروندان.مظهر کامل معروف تذکر خیرخواهانه ونقد قدرت حاکمه است و نه دخالت درحریم خصوصی شهروندان و منحرف ساختن افکارعمومی از وظایف اصلی آنان.
  • آیت الله بیات زنجانی میگوید، اتفاقی که رخ داده غیرقانونی است، غیرعُقلائی است و نامشروع. هیچ یک از قوانین کشور، مأموریت ارشاد و تربیت شهروندان را به پلیس نسپرده این قبیل تلاش و تقلّاهای قهری غیرمشروع است .
  • آیت الله سیدعلی‌محمد دستغیب میگوید؛ ما مردم مسلمان ایران که می‌دانیم که یکی از احکام مُسلّم اسلام که قرآن بر آن گواه است حجاب و پوشش سر و بدن زنان در مقابل نامحرم و ورود در بین مردم بدون آرایش میباشد. از جمله احکام قرآن امر به معروف و نهی از منکر است با شرایط آن. امر به معروف و نهی از منکر بر همه مردم مسلمان واجب و منحصر به گروه خاصّی نیست. چرا بعضی خانم‌ها آشکار و لجوجانه به این حکم الهی (حجاب) مخالفت نموده و بعضاً شدّت به خرج می‌دهند، علت آن صادق نبودن با مردم است، به اضافه فقری که اکثریت جامعه را فرا گرفته.
  • خاتمی رئیس جمهور اسبق میگوید؛ باز هم فاجعه ای ناگوار که درد آن تا مغز استخوان را میسوزاند! دختر خانمی با ادعای پوشش نامناسب بازداشت و در جریان بازداشت و انتقال دچار جراحات و عارضه قلبی و مغزی می شود! آیا این فاجعه و رویدادهای پرتکرار مشابه آن کافی نیست که برای خدا، برای آبروی اسلام و رعایت انتظارات به‌حق مردم و حال بدی که در تنگناهای معیشتی و مواجهه با انواع فساد های ویرانگر و ناکارآمدی ها دارند از این شیوه و رفتارهای خلاف قانون، منطق و شرع دست برداشته شود. برای خدا، آبروی اسلام و رعایت انتظارات به‌حق ‌مردم⁩ از رفتارهای ‌خلاف‌قانون⁩، منطق و شرع دست برداشته شود.
  • کروبی رئیس اسبق مجلس میگوید؛ این کشور ملک مطلق یک فرد نیست و بنا نیست همه چیز از جمله شرع، قانون و اخلاق در راستای حاکمیت فردی ذبح شود. اجباری کردن حجاب پس از انقلاب، نادرست و سیاسی است. از مردم عزیز، شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی می‌خواهم که برای ممانعت از تکرار این نوع جنایت‌ها، تحقیرها و آزار و اذیت زنان و دختران، این پرونده را تا مختومه کردن این روش غیر شرعی و غیر انسانی پیگیری کنند.
  • جبهه اصلاحات در بیانیه ای اعلام میکند؛ شرم بر ما اگر چنین مصیبت دلخراشی به اصلاحی ریشه‌ای نیانجامد و از مصیبت‌های مشابه پیشگیری نشود.مرگ مهسا در اثر برخورد خشن توسط گشت ارشاد چنان تکان‌دهنده و دلخراش است که هر واکنشی به آن کمتر از برچیدن کامل گشت‌های ارشاد غیرمسئولانه است. بساط گشت‌های ارشاد که ناقض کرامت شهروندان‌ است جمع شود؛ مراجع تقلید و علمای اسلام صدای اعتراضشان را به این تحمیل‌های فاجعه‌خیز که از جهت نقض حق‌الناس و طبق قاعده حرمت تنفیر از دین حرام شرعی اند بلند کنند و واکنش موثری نشان دهند.
  • عبدالله نوری، وزیر کشور دولت هاشمی و خاتمی میگوید، سکوت را بشکنید. بنیادی‌ترین حق شهروندی چنان نقض گردید باید بر آن خون گریست. آنانی که از موضع قدرت دم از غیرت دینی می‌زنند و چهره استکبار ستیز و حامی مظلوم به خود می‌گیرند، کجایند که بینند با دلایل و بهانه‌های مضحک و واهی، ظالمانه و متکبرانه جان شریف انسان مظلومی گرفته شده. کدام انسان آزاد و آگاه و مستقل و کدام فرد مسئول و زمان شناس و دلسوز رضایت می‌دهد که با کمترین ضابطه و معیاری، تنها با بهانه‌ای و در پوششی تحت عنوان ارشاد و هدایت، مرگ انسانی رقم زده شود؟
  • جهانگیری معاون اول دولت روحانی میگوید: نمی توان از کنار این حادثه تلخ گذشت؛ این رفتارها را تمام کنید.
  • محمود صادقی نماینده سابق مجلس میگوید: نیروی انتظامی بر اساس کدام مجوز قانونی حق بازداشت شهروندان و به تعبیر خود هدایت آنها برای توجیه و آموزش به مراکز پلیس دارد؟ باتوجه به اقرار پلیس مبنی براینکه نامبرده هنگام بروز عارضه قلبی در اختیار یکی از بخش‌های پلیس تهران بوده، قطعا مسئولیت حفظ جان و سلامتی او با نیروی انتظامی است.
  • عباس عبدی: این طرز اداره کشور نیست. نه قانونش مطابق خواست عمومی است، نه در اجرا می توانند متعادل رفتار کنند و نه قادرند که به شفافیت تن دهند.
  • حزب ندای ایرانیان؛ بدون هرگونه بررسی خواستار استفعای وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی میشود. توقف گشت ارشاد و برخوردهای نادرست با زنان و دختران نجیب ایرانی. بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی در قبال این اتفاق، در آینده به حوادث تلخ‌تر و غمبارتری منجر خواهد شد.
  • حسین علایی از فرماندهان سابق سپاه؛ گشت امنیت عمومی را گشت اجبار میخواند. با چنین شیوه‌هایی بعضی از مردم به یاد رفتارهای خشن رضاشاه می‌افتند.
  • مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی، ابتدا نگاهتان را به مردم تغییر بدهید، بعد بخواهید به قانون و احکام دین عمل کنند. آنها اگر حکمرانانی مقید به اجرای عدالت داشته باشند، خودشان به انجام امر بمعروف و نهی از منکر قیام خواهند کرد. قرآن کریم، فریضه امر به معروف را برعهده مردم دانسته که «کُنْتُمْ خَیْرَ اُمَّهٍ اُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَامُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَر…».

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر میگوید، برای رفع معضل بدحجابی باید مساله جرم بودن بدحجابی که نیاز به دستگیری و پرونده سازی و دادگاهی شدن دارد، برداشته شود. با تکلیفی که منجر به مقابله مستقیم پلیس با بدحجابان شود مخالف است. آیا پلیس ما اموزش های لازم را به پرسنل خود داده است که کرامت انسانی افراد را حفظ نمایند؟ در مواجهه با این مساله نه پلیس باید به صورت مستقیم وارد صحنه شود و نه باید حل این مساله را با محاکم قضایی گره زد و نه اینکه متولی و مسوول این مساله دولت باشد.

پیامدهای فتنه حجاب اجباری

اغتشاش، تخریب، قتل، ناآرامی، تضعیف پلیس، تحت شعاع قرار دادن سفر رییس جمهور به سازمان ملل، عقده گشایی اپوزسیون،

خطای راهبردی نمایندگان مجلس

  • قانون گذاران و نمایندگان مجلس ، چنانچه قانون (ماده 638 مجازات اسلامی) و اجرای آن مشکلی دارد مگر راه مرتفع کردن آن اصلاح قانون و تغییر فرآیند آن در اجرا با آیین نامه های اجرایی میسر نمیگردد که عجولانه و یا به هر دلیل دیگری اظهار نظرهایی میکنید که همسو با خواسته های اپوزسیون میباشد!!

نمایندگان واقعی مردم

  • نمایندگان واقعی کسانی هستند که بدون توجه به خواسته سیاسی (جذب آرای مردم و دیده شدن) و بدون هیاهو با استفاده از ابزارهای قانونی بر اجرای قانون نظارت و مطالبات مردمی را پیگیر و پاسخگو هستند. از طرفی نیز ضمن تاکید بر برخورد جدی و بدون اغماض با هرگونه قصور و تقصیر احتمالی، بعضی از نمایندگان نباید با بی تدبیری و دوقطبی سازی جامعه، زمینه ی سوء استفاده جریانهای معاند و مغرض را فراهم آورند. نماینده ای که بالاترین مقام برای نظارت بر اجرای قانون میباشد آیا چنین اظهار نظرهایی از سر دلسوزی اشان است یا بهره برداری سیاسی؟! اگر از سر دلسوزی است که معمولا انسانهای عاقل بهترین راه احقاق حق را بدون داد و فریاد، توجه به حاکمیت قانون و رسیدگی از طریق مراجع صالحه دنبال میکنند ، لذا بدترین فضا سازی را بعضی از قانون گذاران و ناظرین بر اجرای قانون در پروژه مهسا امینی به راه انداختند که باید اقدام مقتضی از سوی قوه قضائیه و شورای نگهبان در مورد آنان اعمال گردد و پاسخگوی تشویش اذهان عمومی، ایجاد جوبدبینی به نظام و هتک حرمت به ارزش های ملی، دینی، به آتش کشیده شدن پرچم مقدس کشورمان و اغتشاشات اخیر در شهرها باشند.

نقش علما و سیاسیون در ایجاد فتنه

  • علما و رسانه هایی که به عنوان هادیان و سفیران فرهنگی جامعه میباشند چگونه است که آن قسمت از احکام الهی را که به نفعشان میباشد در این حادثه اعلام، لکن به آیه " وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَ .... " که اشعار میدارد " ‌و باید از میان شما گروهى باشند که مردم را به نیکی فرا خوانند و به کار پسندیده فرمان دهند و از زشتى بازدارند"، عالما" و عامدا" اشاره ای نمیکنند که آن أُمَّةٌ يَدْعُونَ روحانیون، معلمین و عوامل انتظامی هستند تا مردم بدانند نهی از منکر در مرحله یدی وظیفه حاکمیت میباشد، بدیهی است که همین التقاطی بودن سیاسیون و بعضی علماست که سبب بی اعتمادی مردم به حاکمیت و دین گریزی از اسلام و انقلاب شده است.
  • چگونه است که قبل ازکشف حقایق توسط مراجع صلاحیت دار، از علما گرفته تا روحانیون سیاسی کار و مخالفین دولت و حاکمیت، فوت مهسا را قتل، قانون را خلاف شرع و ضابط قوه قضائیه را غیرقانونی میدانند؟! و به عواقب آن در جامعه توجه نمیکنند.
  • آقایان علما و سیاسیون ، شلیرهم بانوی دیگری از کردستان بود که برای حفظ عفت و ناموس خود از دست هواپرستی عیاش خود را از پنجره ساختمانی پرت و آسمانی شد، چرا نسبت به اقدام اخلاقی و انسانی شیلر واکنشی نشان ندادید؟ همین تبعیضها نشان از منفعت طلبی و بهره برداری از اتفاقات رخدادی در کشورمیباشد.
  • میترا استاد هم بانوی دیگری از کردستان بود که توسط شهردار اسبق تهران از همین قُماش که دورانی از صاحب منصبان دولت بود میترا را گلوله باران کرد و هیچ صدای وانفسا و وا اسفایی از شما علما، سیاسیون و هم جناحی ها بر نیامد؟
  • شما جماعت اگر به امر معروف و نهی از منکر که بعضا" اشاره کردید اعتقاد دارید که توسط مردم باید انجام شود وقتی که دختر خانمی در اتوبوس امر به معروف کرد و یا در پاساژی در شیراز در چند قدمی آیت الله منتقد در حادثه مهسا و موافق با فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، نهی از منکری انجام و با بدترین برخوردها از سوی منکرین و عده ای اراذل و اوباش مواجه شدند لب به سخن باز نکردید، این دوگانگی ها در کدام دین و آیین و منشی وجود دارد، آیا بجز به التقاطیون و یا منافقین به گروهی دیگر میتوان رجوع کرد؟!
  • چه شده است که همنوا با استکبار بدنبال تضعیف نیروهای امنیتی و حافظان امنیت در کشور شده اید، آیا اگر امنیت را که همتراز با سلامت میباشد از دست بدهید چه خواهید کرد؟!، از ضرب و شتم و شهادت مامورین پلیس که برای برقراری امنیت، آسایش و آرامش شبانه روزی مردم تلاش میکنند و توسط عده ای آگاه و ناآگاه که توسط شما تحریک و به اغتشاش روی می آورند چه سودی بجز ایجاد ناامنی و از دست دادن سرمایه های انسانی کشور برده اید؟ آیا وقت آن نرسیده که بخود آیید و از لجاجت ، زیاده خواهی، خوی استکباری و دیکتاتوری دست برداشته و پایبند به قانون باشید.

سازمان مسئول در تمام ماجراهای حجاب کیست؟

  • ستادی امربه معروف و نهی از منکری که خود مستقیما" وظیفه هدایت جامعه را در راستای تحقق اصل هشتم قانون اساسی (امر به معروف و نهی از منکر) دارد و چند دهه است که از موضوع عفاف و حجاب خارج نشده اید، چگونه است که سر از مقابله ی با قانون در آورده و خواستار برچیده شدن فرایند اجرای آن هستید؟! واکنش شما در شرایطی اعلام میشود که آن ستاد ناکارآمد که هیچ گونه تجربه ی کاری ندارد و خود مسبب اکثر ناکارآمدیها میباشد حال طلبکار شده و موضوع را به طرحی سفارش میدهد که هم غیر قابل اجراست و هم بر خلاف قوانین جاریه کشور. از واکنش شما به یاد این ضرب المثل افتادم که، "خود کرده را تدبیر نیست" وقتی کسی برای خود گرفتاری درست کند، به او می گویند "خود کرده را تدبیر نیست" یعنی هر بلایی که هست، خودت بر سر خودت آورده ای؛ لذا باید مشکلاتش را تحمل و دم هم بر نیاوری.

راهبردها برای مهار و کاهش فتنه

  • شناسایی عوامل تهدید
  • شناسایی و برخورد قضایی و اجتماعی با مسببان فتنه
  • برخورد با آشوبگرانی که آگاهانه آشوب کردند.
  • اصلاح و تربیت فریب خوردگان آشوبگر بجای زندان
  • شفاف سازی علل و عوامل فتنه
  • برخورد مدیریتی و قضایی با مسئولین ناکارآمد
  • دلجویی از آسیب دیدگان فتنه
  • اخذ خسارت های مالی از عوامل فتنه و آشوبگران آگاه

نکته پایانی

قابل توجه همه مسئولین و اپوزسیون داخلی و خارجی؛ پدر مهسا آب پاکی بر روی دست همه ریخت و گفت؛

آیت‌الله رئیسی در تماس تلفنی که با خودم داشت، گفتند که موضوع به‌جد بررسی می‌شود و این قوت قلب و امیدی برایمان شده است. سوءاستفاده‌کنندگان دلسوز ما نیستند؛ کسانی که از موضوع مرگ مهسا دنبال سوءاستفاده هستند، هیچ ارتباطی با ما ندارند و ما نیز کاری به آنان نداریم، آن‌ها دلسوز ما نیستند. 1401.06.29سجادیان

 

shirane سید محمدرضا رضوی 3/7/1401
درود بر شما تحلیل بسیار عالی به نظر میرسد افرادی که غیرمسئولانه و مغرضانه اظهار نظرهایی داشتند باعث شده معاندین بهره برداری خوبی از این سخنان داشته باشند و با استفاده از همین بیانات غلط و غیر کارشناسی جو جامعه را ملتهب و مانند بنزین روی آتش عمل کنند که میطلبد مراجع قضایی مرتبط ضمن بررسی کارشناسی و تبیین لازم با اظهار نظر کنندگان برخورد قاطع و بدور از اغماض صورت پذیرد و نتیجه برخورد و علت شفاف به اطلاع عموم رسانده شود در غیر اینصورت باید منتظر فتنه های بعدی باشیم
ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :