جمعه 7 اردیبهشت 1403
23 : 43
26 / 4 / 2024
امنیت اجتماعی  >  دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب مدیران استانی و شهرستانی،زمینه ی فساد و ناکارآمدی را در پی دارد1400.08.10
شنبه 20 شهریور 1400 58 : 0 تعداد بازدید ها : 2885 کد خبر : 10016
به اشتراک گذاری
یادداشت سیاسی

دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب مدیران استانی و شهرستانی،زمینه ی فساد و ناکارآمدی را در پی دارد1400.08.10

استفاده صحیح از قدرت، اقتدار را در پی دارد و سواستفاده از قدرت، اقتدارگرایی و دیکتاتوری 

نمایندگان مجلس چنانچه در انتصاب و یا عزل مدیران دستگاه های اجرایی برخلاف قانون دخالت کنند نباید انتظار بر رفع مشکلات موجود در کشور را داشت.

آنچه امروز نیاز عمومی جامعه است اینکه دولت برنامه های معیشتی و سلامت برای مردم داشته باشد و نمایندگان مجلس با ارائه طرح های حمایتی، برون رفت از شرایط موجود و سهولت در اجرای برنامه های دولت را در دستور کار داشته باشند.

دخالت در تصمیمات دولت، بلایی است که سبب فساد، وام دار کردن و ناکارآمدی مدیران و عدم احساس امنیت شغلی آنان می گردد.

از نمایندگان محترم مجلس انقلابی انتظار میرود بجای صرف وقت در بحث انتخاب مدیران استانی و شهرستانی و ...، ابزارهای نظارتی را تقویت و با اصلاح و یا تصویب قوانین جدید، ساز و کارهای اصولی و قانونمند برای شایسته سالاری را فراهم و دخالت در تصمیمات دولت را با قدرت نظارت بر عملکرد، اشتباه نگیرند.

آنچه مُسـلَم است، نمایندگان با استفاده از حق نظارت میتوانند نسبت به اجزای حاکمیت مطالبه گری، از آنان حمایت و در صورت نیاز، وزرا و حتی رئیس جمهور را مورد سئوال و یا استیضاح قرار دهند، لذا وزرا را در معذورات قرار دادن برای انتخاب افراد مورد نظر، خلاف مشی انقلاب گری است.

پرواضح اینکه قانون گذاری و نظارت بر عملکرد سایر قوا، وظیفه اصلی و مهم نمایندگان میباشد، نمایندگان مکلفند وظایف قانونی را در سطح کلان کشوری و حوزه انتخابیه دنبال و از دخالت در تصمیمات دولت پرهیز کنند.

نمایندگان مجلس در شرایط حساس فعلی کشور، تمام فکر و ذکرشان سلامت، معیشت و امنیت مردم باشد با هدر دادن فرصتها مسبب آسیب وارد کردن بر پیکره ی اجتماع نشوند.

انتظار میرود انتصاب مدیران اجرایی، توسط دولت انجام شود تا فردا نمایندگان محترم مجلس بتوانند مطالبه از دولت را در چهارچوب قانون داشته باشند.