شنبه 8 اردیبهشت 1403
3 : 45
27 / 4 / 2024
امنیت اجتماعی  >  هفته دفاع مقدس یادآور پاسداری از کشور و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی است.
سه شنبه 30 شهریور 1400 22 : 21 تعداد بازدید ها : 2208 کد خبر : 10004
به اشتراک گذاری
دفاع مقدس
0

هفته دفاع مقدس یادآور پاسداری از کشور و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی است.

در ادبیات دفاعی – امنیتی، دفاع مقدس شیواترین و رساترین واژه ی است که در قاموس مقاومت و پایداری ملت قهرمان ایران خود نمایی میکند.

یادداشت روز: هفته دفاع مقدس یادآور پاسداری از کشور و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی است.
هفته دفاع مقدس یادآور صداقت، پاکی، رشادت و از خودگذشتگی رزمندگانی است که برای دفاع از میهن اسلامی، سند افتخارشان مجاهدت، جانبازی، اسارت و شهادت در راه خدا بود. در ادبیات دفاعی – امنیتی، دفاع مقدس شیواترین و رساترین واژه ی است که در قاموس مقاومت و پایداری ملت قهرمان ایران خود نمایی میکند.
وقتی رژیم عراق برای مقابله با انقلاب اسلامی و تصرف مناطقی از کشور، جنگ تمام عیاری را در 31 شهریور 1359 بر علیه انقلاب آغاز کرد، مردان و زنانی از کیان جمهوری اسلامی دفاع کردند که نان و نام برایشان بهایی نداشت و مرزبانانی در روزهای اول جنگ میدان دار این جنگ تمام عیار بودند که به قیام و مقاومت در برابر متجاوزان عراقی پرداختند و تا مرز شهادت ایستادگی کردند تا مبادا وجبی از خاک کشورمان به دست متجاوزین بعثی افتد.
پس از اطلاع مردم از تجاوز رژیم بعث عراق به خاک مقدس کشورمان، مردان و زنان، ماندن را در شهرهای امن برای خود بی معنا دانستند و هرکس به طریقی برای دفاع از کشور تلاش کردند.
ایثار، از خودگذشتگی و شهادت طلبی رزمندگان، شاهراه اصلی برای تحقق دفاع و پیروزی بر علیه دشمنان متجاوز بود.
در هشت سال دفاع مقدس مردان و زنان این مرز و بوم، هشت بهار عشق و آزادگی را در دریای خون و فضای اسارات پیمودند تا پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر فراز مرزها همچنان برافراشته باشد.
با تبعیت مردم، سازمانها و نهادها و نیروهای مسلح از فرامین رهبرکبیر انقلاب حضرت امام (ره)، انقلاب اسلامی به جهان صادر، ابهت ابرت قدرتهای شرق و غرب شکسته و به این نتیجه رسیدیم که انقلاب دشمنان زیادی دارد و برای حفظ دین و کیان میهن اسلامی باید با تکیه بر توان داخلی روی پای خود بایستیم.
هفته دفاع مقدس را به خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، یادگاران و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس که از متاع دنیوی گذشتند تا فرمان رهبرشان اجرا گردد تبریک و تهنیت عرض میکنیم.
سیروس سجادیان 31 شهریور1400

برچسب ها
ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :