عضو مرکز مطالعات راهبردی ناجا بر ضرورت تشکیل اتاق فکر برای رفع مشکلات ترافیکی شیراز تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از نقطه نظرات نخبگان و افراد صاحب نظر برای رفع ترافیک شهر شیراز چاره اندیشی کرد. سردار سیروس سجادیان در خصوص ترافیک بیان کرد: زمانی که پیرامون ترافیک موضوعاتی مطرح می شود بیشتر نقشهای منفی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که به عنوان نمونه می توان به تعدد خودروها، تردد های غیر ضروری، عدم استفاده از خودروهای عمومی، مهندسی خیابانها، کنترل عبور و مرور، مهندسی ترافیک، زیر ساختهای امور حمل و نقل، فرهنگ رانندگی و اشاره کرد. وی با تاکید بر ضرورت ایجاد یک اتاق فکر برای حل مسایل مربوط به ترافیک شیراز اظهار داشت: در این راستا برای برنامه ریزی صحیح و کارشناسی شده باید مطالعات راهبردی با تشکیل اتاق فکر و راه اندازی میزها و یا کمیته های تخصصی مانند میز آمایش واحدهای خدماتی اصناف، میز نظارت و کنترل پلیس، میز مهندسی ترافیک شهرداری، میزآموزش و فرهنگ رانندگی دانشگاه با اخذ نظر صاحب نظران را اندازی شود. فرمانده سابق انتظامی فارس با بیان اینکه باید از نظرات صاحب نظران برای رفع مشکلات ترافیک استفاده کرد، افزود: وجود نخبگان، خبرگان، عالمین به علم ترافیک و عالمین به علم تحقیق و چگونگی انجام مراحل تحقیق و عالمان به علم مدیریت و ...... از ضروریات انجام کار برای یک تصمیم گیری درست است. سردار سجادیان افزود: برای انجام رفع ترافیک شیراز باید از بین متقاضیان به همکاری افراد آشنا به امور تعیین و فعالیت را به آنان واگذار کرد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه باید برای كاهش ترافيك و كاهش سفرهاي درون شهري مردم و استفاده از خودروهای شخصی فرهنگ سازی کرد، اظهار داشت: در این خصوص باید وسایل حمل و نقل عمومی برای کاهش سفرهای درون شهری افراد با وسائط نقلیه شخصی تامین و همچنین پارکینگ به اندازه کافی باشد و در نهایت با فرهنگ سازی و اعمال قانون برای متخلفین به اهداف خود دست یابیم. وی با اشاره به اینکه برای رفع معضلات در خدمات عمومی باید دغدغه های مربوطه شناسایی شود، گفت: متاسفانه برای رفع ترافیک فرهنگ مدیریتی رایج ما بلافاصله به سمت اینکه به مردم اجازه ندهیم با خودروهای شخصی وارد هسته مرکزی شهر و یا برای خرید به بلوار معالی آباد و خیابان قصرالدشت – زند و... شوند می رود که همان برخورد با معلول است در صورتی که این تفکر درست نیست. سردار سجادیان گفت: باید دغدغه مربوط به معضل ترافیک را شناسایی کرد و برای هر دغدغه حداقل 4 دلیل مبنی بر بروز دغدغه را معلوم کرد و براساس دغدغه های موجود موضوع تحقیق را تعیین و تبیین ویک کار مطالعاتی و تحقیقاتی انجام داد و بر اساس یافته های به دست آمده راهکار داد.
|