شنبه 1 اردیبهشت 1403
11 : 42
20 / 4 / 2024
اجتماعی  >  جشن سالروز تاسیس کمیته انقلاب اسلامی در شیراز برگزار شد
شنبه 24 بهمن 1394 59 : 18 تعداد بازدید ها : 5420 کد خبر : 3555
به اشتراک گذاری
0

جشن سالروز تاسیس کمیته انقلاب اسلامی در شیراز برگزار شد

شیراز- جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس کمیته انقلاب اسلامی با حضور آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز، سردار سجادیان عضو مرکز مطالعات راهبردی ناجا و دیگر مسئولان در شیراز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز  شامگاه جمعه در جشن سالروز تاسیس کمیته انقلاب اسلامی که با حضور فرماندهان و سرداران این کمیته در دوره های مختلف برگزار شد، گفت: این کمیته قبل از انقلاب تاسیس و در شهرستانها همه امور مردم توسط کمیته انقلاب ساماندهی می شد.

آیت الله اسدالله ایمانی افزود: این کمیته از  بدنه مردم و جامعه بود و در یک زمان به تنهایی عهده دار وظایفی بود و در آن شرایط تمام نیازمندی های جامعه را انجام می داد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر این کمیته نبود انقلاب دچار آفت می شد، بیان کرد: کمیته انقلاب اسلامی مادری برای نهادهای خودجوش انقلاب بود و به عنوان سدی در مقابل دشمنان انجام وظیفه می کرد.

در ادامه مراسم عضو مرکزی مطالعات راهبردی ناجا نیز ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز تاسیس کمیته انقلاب اسلامی خطاب به اولین فرماندهان این کمیته گفت: فرزندان انقلاب در کمیته انقلاب اسلامی در استان فارس به خوبی درخشیدند و ولی امر مسلمین را همیشه حمایت کردند.

سردار سیروس سجادیان افزود: آن زمان که همه دنبال مسائل دیگر بودند این افراد از خط امام دور نشدند.

وی خدمت گزاری به مردم را بزرگترین افتخار پاسداران کمیته انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برخی از پاسداران نیز با وجود بازنشستگی بازهم خود را خادم مردم می دانند.

عضو مرکز مطالعات راهبردی ناجا با اشاره به نقش مهم کمیته در ابتدای انقلاب اظهار داشت: این افراد همواره در دفاع از آرمانهای انقلاب در خط مقدم بوده اند.

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) نیز در این مراسم گفت: در زمان انقلاب مردم در تمامی سنین فداکاری کرده و در ۲۲ بهمن، انقلاب به پیروزی رسید.

آیت الله سید علی اصغردستغیب با ذکر خاطراتی از پیروزی انقلاب افزود: مقام معظم امروز می فرمایند دیپلماسی جایگاه خود را دارد و با نهایت دقت مردم هم باید در صحنه باشند. 

حجت الاسلام تهرانی یکی از فرماندهان این کمیته  نیز در این مراسم با بیان اینکه  تمام نعمتهای خداوند به دست امام زمان(عج) به مردم می رسد، گفت: ما نباید از یاد امام زمان(عج) غافل شویم و مسئله مایه تاسف این است که اصل نعمتهایی را که همان خود امام است، فراموش کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین گرفتاری ما به خاطر غفلت از یاد امام زمان است، افزود: نباید امام زمان (عج) را فراموش کرد اما در حال حاضر مردم او را طرد کرده اند و به فکر تمام مسایل هستند اما او که تمام عالم به برکت اوست را فراموش کرده اند.

حجت الاسلام تهرانی اظهار داشت: امام زمان(عج) می خواهد تمام حقوق از دست رفته را زنده  کرده و با مستکبرین جهان مبارزه و فساد را از بین ببرد.

وی افزود: در این برهه به فرمایش رهبر  باید خود را ساخت و رذایل اخلاقی که در خود داریم دور و فضایل اخلاقی را جایگزین کنیم و سعی کنیم خود را بسازیم تا ندای امام زمان(عج) را لبیک بگوییم.

راه اندازی نمایشگاه طرح مطالعاتی تاریخچه کمیته انقلاب اسلامی

در حاشیه این مراسم نمایشگاه طرح مطالعاتی تاریخچه کمیته انقلاب اسلامی برگرفته از اخبار مربوط به کمیته انقلاب اسلامی است که در روزنامه خبرجنوب چاپ شده است.

در این نمایشگاه اخبار مربوط به کمیته انقلاب اسلامی که از سال ۵۸ در روزنامه «خبرجنوب» تا زمان ادغام کمیته چاپ شده بود، گردآوری و در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

برچسب ها
ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :