جمعه 7 اردیبهشت 1403
0 : 5
26 / 4 / 2024
امنیت اجتماعی  >  دانش آموزان شیرازی پلیس شدند
پنج شنبه 11 مهر 1392 01 : 0 تعداد بازدید ها : 2002 کد خبر : 3333
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان:
0

دانش آموزان شیرازی پلیس شدند

دانش آموزان شیرازی به مناسبت هفته ناجا پلیس شدند.

به گزارش خبرنگار ما، جلسه صبح روز پنجشنبه که به مناسبت هفته ناجا در ستاد فرماندهی انتظامی استان فارس تشکیل شده بود با روزهای گذشته متفاوت بود زیرا در این جلسه تعدادی از دانش آموزان به عنوان پلیس ایفای نقش می کردند.

در ابتدای برگزاری این جلسه که با حضور روسای پلیس های تخصصی فرضی برگزار شد یکی از افسران پلیس از سردار فرمانده نمادین انتظامی استان فارس خواست که در خصوص هفته ناجا سخنرانی کند.

فرمانده انتظامی ضمن گرامیداشت هفته ناجا روزهای این هفته را که هر کدام به اسمی نامگذاری شده بود اعلام کرد.

سپس هرکدام از روسای پلیس های تخصصی از جمله پلیس آگاهی، یگان ویژه، راهور و... در مورد حوزه فعالیت خود از قبیل تعداد وقوع سرقت های یک هفته، تصادفات و... مطالبی را عنوان کردند.

پس از اتمام این جلسه دانش آموزان شیرازی سوار خودرو پلیس شده و در حالی که از شدت ذوق زدگی نمی دانستند چگونه شوق و ذوق خود را نشان دهند به سمت میدان گاز رفتند.

در این میان دانش آموزانی که نقش پلیس راهور را ایفا می کردند با در دست داشتن تابلوهای راهنمایی و رانندگی نظیر ایست و... از رانندگان می خواستند که سریع حرکت کرده و یا توقف کنند.

پس از توقف 15 دقیقه ای در میدان گاز، دانش آموزان سوار خودروهای پلیس که با حضور یک مامور بود شده و به سمت میدان امام حسین(ع) و سپس شهرداری حرکت کردند.

در میان راه تنها مساله ای که نظر همه عابران را جلب کرده بود ذوق زدگی این دانش آموزان شیرازی بود.

در پایان، این دانش آموزان به نمایشگاه توانمندی های پلیس برده شدند.

فرمانده انتظامي استان فارس در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران گفت: دانش آموزان ملبس به لباس پلیس سوار بر خودروهای واحدهای گشت نیروی انتظامی مانند فرماندهان، برای برقراری نظم و انضباط اجتماعی در مناطق شلوغ و آلوده اقدام به گشت‌زنی نمادین کردند.

سردار سجادیان با بیان اینکه اگر حضور فیزیکی نیروهای پلیس در محله‌ها و مناطق آلوده به جرائم اجتماعی و اخلاقی مشهود باشد، نشان از اقتدار این نیرو مي باشد، گفت: برای تحقق شعار امسال نیروی انتظامی مبنی بر اقتدار پلیس در سایه قانونمداری، مردم‌داری، روزآمدی و کارآمدی، باید هر کدام از ما پلیس خود باشیم.

وی با اشاره به شعار امسال گفت: در راستاي وظايفي كه پليس فارس به تاسي از تدابير ابلاغي از شعار امسال كه اقتدار در سايه قانونمداري – روزآمدي – كارآمدي دارد به صورت نمادين از سوي معاونت اجتماعي قرارگاه فرضي دانش آموزان طراحي و عملياتي شد.

سردار سجادیان اظهار داشت: حرکت نمادین در گذشته به شکل ستادی بوده اما به درخواست عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان که علاقه مند به پوشیدن لباس پلیس بودند، این طرح به صورت عملیاتی اجرا شد.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :