جمعه 7 اردیبهشت 1403
0 : 51
26 / 4 / 2024
خدمات شهری  >  پشت پرده های طرح ترافیک شیراز
چهار شنبه 2 بهمن 1392 34 : 18 تعداد بازدید ها : 2832 کد خبر : 33
به اشتراک گذاری
سردارسجادیان
0

پشت پرده های طرح ترافیک شیراز

آب پاکی بر روی دستان همه مدافعان طرح ترافیک

پس از گذشت 17 روز از اجرای مرحله ارشادی طرح ترافیک شیراز بالاخره فرمانده انتظامی استان فارس آب پاکی بر روی دستان همه مدافعان این طرح ریخت و اعلام کرد که طرح ترافیک شیراز اجرا نمی شود.

سردار سیروس سجادیان با بیان این که مشکل ترافیک شیراز را می توان بدون گرفتن پول از مردم هم حل کرد گفت: در همین چند روز مرحله ارشادی این طرح نواقص آن دیده شد و پی بردیم که در خطوط ویژه ایستگاهی برای افراد وجود ندارد و مردم مجبور هستند برای تردد زحمات زیادی را متحمل شوند.

وی ادامه داد: باید هر چه سریع تر نرده هایی که خیابان های شهرشیراز را تبدیل به قفس کرده برداشت و به خواسته مردم احترام گذاشت . در میدان جنگ هم از این نرده هایی که خیابان های شیراز را در یک حصار فرو برده ، استفاده نمی شد .

این مقام انتظامی فارس گفت: در هیچ شهری جز تهران طرح ترافیک اجرا نشده، آنها که می گویند در برخی از شهرها این طرح اجرا شده، اسامی آن شهرها را اعلام کنند تا ما هم یاد بگیریم.

سردار سجادیان گفت: وظیفه شهرداری و راه و شهرسازی است که دوربین های ثبت تخلف را در اختیار پلیس قرار دهند و این یک قانون است اما تا کنون دوربینی در محدوده ای که قرار بود طرح اجرا شود در اختیار پلیس قرار نگرفته است.

فرمانده انتظامی استان فارس در خصوص پاکت جریمه های مهر و موم شده معاون حمل و نقل شهرداری شیراز نیز گفت: آن آقای زحمتکش که پاکت مهر و موم شده ای را به شورا می برد و می گوید 50 هزار برگ جریمه ارسال شده آیا این را هم می گوید که چگونه این قبض جریمه ها به در خانه مردم ارسال شده است؟ علاوه بر این ثبت جریمه ای که توسط این دوربین ها انجام می شود باید مکانیزه باشد نه دست نویس! حال آن که آقای زحمتکش قبوض دست نویس را به عنوان قبض مکانیزه به شورا می برد و می گوید این ها توسط دوربین های مکانیزه ثبت شده است در حالی که صدور قبض های دست نویس تنها توسط ماموران پلیس انجام می شود.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: دوربینی که معاون حمل و نقل شهرداری در مورد آن می گوید دوربین سرعت سنج است که در بولوارهای شیراز نصب است نه در محدوده ترافیکی، علاوه بر آن همه این دوربین ها دستی هستند نه مکانیزه!.

وی با بیان این که این مسائل همان پشت پرده ها و زوایای پنهان است گفت: در یک جسله خصوصی به طور حتم دیگر مسائل هم عنوان خواهد شد.

فرمانده انتظامی فارس گفت: پلیس می تواند با زور مقابل مردم بایستد تا وارد محدوده طرح نشوند اما اینکه هنر نیست، هنر آن است که شرایط طوری باشد که محدودیت ایجاد کنیم نه ممنوعیت.

وی در خصوص یکی دیگر از پشت پرده های این طرح گفت: یکی دیگر این است که افرادی که توانایی مالی دارند می توانند دو خودرو خریداری کرده و هر روز با یکی از آن وارد طرح ترافیک شوند . براین اساس این طرح چه مشکلی را از ترافیک حل خواهد کرد.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :