شنبه 1 اردیبهشت 1403
13 : 45
20 / 4 / 2024
اجتماعی  >  کاهش 6 درصدی آمار جرایم در استان فارس
دوشنبه 14 اسفند 1391 01 : 0 تعداد بازدید ها : 2705 کد خبر : 3289
سردار سیروس سجادیان درکارگروه پیشگیری از جرم شهرستانهای فارس  این کاهش را نتیجه هم افزایی بین دستگاههای فرهنگی،قضائی و پلیس در پیشگیری از جرم برشمرد.

' />
0

کاهش 6 درصدی آمار جرایم در استان فارس

سردار سیروس سجادیان درکارگروه پیشگیری از جرم شهرستانهای فارس  این کاهش را نتیجه هم افزایی بین دستگاههای فرهنگی،قضائی و پلیس در پیشگیری از جرم برشمرد.

سردار سجادیان ادامه داد: درجرایم شاخص استان فارس به لحاظ کمیت، درسرقت درون خودرو 9درصد، سرقت منزل 16درصد، اماکن خصوصی 13درصد و سایر سرقت های عادی پنج درصد کاهش داشتیم.

وی درادامه بر نقش اساسی چهار عامل درپیشگیری از وقوع جرم اشاره نموده و افزودند: اجتماع، دستگاه های حکومتی، پیشگیری وضعی با پلیسی و پیشگیری کیفری از مسائل مهم در پیشگیری اجتماعی به فرد، خانواده و اجتماعی بر می گردد و مقدم برتمام پیشگیری ها است.

سردار سجادیان ادامه داد:اما جای این پیشگیری در جامعه ما بسیار خالی است و بی توجهی برخی از مسئولان در حوزه پیشگیری را ابتدا پلیس و سپس مرجع قضائی پاسخگو هستند.

سردار سجادیان در بحث پیشگیری توسط دستگاههای حکومتی نیز گفت:بیشترین نقش در پیشگیری اجتماعی را،سازمان ها و نهادها دارند و تمام این واحدها و سازمانها باید در پیشگیری موضوعات مرتبط با خود را پیگیری کنند که گاهاً بی توجه هستند.

وی با اشاره به پیشگیری وضعی پلیس افزود:حضور سریع پلیس و کشف جرم با استفاده از هوش مصنوعی همانند سیستم انگشت نگاری، دوربین های دراختیار و سایر امکانات، نقش موثری در پیشگیری از جرم دارد. فرماند ه انتظامی فارس همچنین به پیشگیری کیفری اشاره و گفت این پیشگیری از زمانی شروع می شود که مجرم دستگیر و با او برخورد شود که دراین خصوص برخورد قاطع و اشد مجازات برای فرد مجرم می تواند نقش موثری درپیشگیری از جرم داشته باشد.

سردار سجادیان خواستار توجه بیشتر به اقدامات فرهنگی به جای استفاده از ابزارهای حکومتی در پیشگیری از جرم شد و خاطر نشان کرد: پیشگیری این است که ما با استفاده از هنر خود از وقوع یک سری جرایم جلوگیری و به جای برخورد با معلول ها با علت ها برخورد کنیم  وی هم افزایی بین پلیس، دستگاه قضائی و دستگاه های فرهنگی را شرط موفقیت در پیشگیری از جرایم دانست و گفت: با اقدامات فرهنگی، ایجاد شغل، فراهم کردن شرایط ازدواج، می توان میزان جرایم را تا حد زیادی کاهش داد چرا که 77 درصد از متهمان دستگیر شده طی 10 ماهه سال جاری افراد بیکار و 62 درصد از آنان مجرد بوده اند

فرمانده انتظامی فارس اضافه کرد:19 درصد از این دستگیر شدگان نیز اتباع بیگانه بوده اند و وجود این افراد، درایجاد بزه تاثیرگذار بوده که خوشبختانه استانداری همکاری خوبی را درطرد این افراد با پلیس دارد

سردار سجادیان از ایجاد یک هزار و 400 شغل طی مدت یک ماه توسط پلیس فارس خبر داد و گفت:با اقدامی که در یکی از معاونت های انتظامی فارس صورت گرفت ظرف مدت یک ماه تعداد یک هزار و 400 نفر افراد بیکار جامعه در شهر شیراز و استان، مشغول به کار شدند.

وی در ادامه با شاره به کشف 90 درصدی جرایم جناحی  درکشور گفت این میزان کشفیات نشان از ارتباط مناسب پلیس با مردم و رویکرد اجتماع محور پلیس است فرماندهی انتظامی فارس با اعلام آمادگی 100 درصدی پلیس فارس برای همکاری درحوزه پیشگیری آماده است به عنوان نیروی انتظامی با روحیه بسیجی، هرکجا کاری را لازم است انجام شود همکاری کند

ششمین کارگاه علمی-کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی شهرستانهای فارس که به  مدت یک روز درشهرستان مرودشت برگزار شد با تجلیل از فعالان این کارگاه به کار خود پایان داد.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :