سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
23 : 31
23 / 4 / 2024
امنیت اجتماعی  >  74 درصدجرایم فارس در شیراز اتفاق می افتد
شنبه 3 خرداد 1393 25 : 18 تعداد بازدید ها : 2013 کد خبر : 3271
به اشتراک گذاری
سردار سجاديان :
0

74 درصدجرایم فارس در شیراز اتفاق می افتد

بالغ بر 74 درصد جرایم در شیراز و مابقی در سطح شهرستان‌ها حادث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پانا؛ سردارسیروس سجادیان، صبح امروز در جلسه آغاز به‌كار رسمی قرارگاه مهار و كاهش سرقت استان فارس اظهار داشت: از دی‌ماه سال گذشته، چنین قرارگاهی را به شكل پایلوت در شیراز راه‌اندازی كردیم كه عملكرد آن موفقیت آمیز بوده است.

وی با اشاره به دستور فرماندهی ناجا مبنی بر ایجاد این قرارگاه‌ها در سراسر كشور، ابراز داشت: با توجه به این موضوع، از امروز رسما قرارگاه مهار و كاهش سرقت در استان فارس نیز راه‌اندازی می‌شود.

سجادیان خاطرنشان كرد: این قرارگاه در 6 كلانتری از كلانتری‌های 22‌گانه شیراز و شش شهرستان، داراب، فسا، مرودشت، جهرم، نورآباد و كازرون راه‌اندازی خواهد شد.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینكه در پنج ماه اخیر با راه‌اندازی قرارگاه مهار و كاهش سرقت در شیراز شاهد كاهش 26 درصدی سرقت به‌شكل میانگین در سطح حوزه‌های استحفاظی كلانتری‌های شش‌گانه مجری طرح بودیم، گفت: اگر سایر عوامل برون‌سازمانی نیز كه عوامل متعددی را شامل می‌شود، همراه شوند، می‌توان این میزان كاهش را به 80 درصد هم رساند.

وی با بیان اینكه در سطح استان فارس بالغ بر 74 درصد جرایم در شیراز و مابقی در سطح شهرستان‌ها حادث می‌شود، گفت: در ایجاد این قرارگاه‌ها، هدف مدیریت و مهار سرقت است، كه منجر به افزایش امنیت و احساس امنیت خواهد شد، زیرا مردم سرمایه‌اجتماعی هستند و باید اعتماد آنان به پلیس هر روز بیشتر شود.

سجادیان با تاكید بر لزوم جمع‌آوری معتادانی كه استعمال كننده مواد مخدر هستند، گفت: معتادانی كه تحت درمان هستند طبق قانون بیمار محسوب می‌شوند اما فردی كه استعمال كننده موادمخدر است، مجرم تلقی شده باید بازداشت شود.

وی با بیان اینكه در شهرستان‌ها باید استعمال كنندگان مواد مخدر در هر سازمان و دستگاهی كه هستند شناسایی شده و بر اساس قانون با آنان برخورد شود،‌ گفت: این یعنی بالابردن هزینه جرم و چنین اقداماتی اگر مستمر باشد، منجر به كاهش وقوع جرم خواهد شد.
فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: اگر هزینه‌های ارتكاب جرایم تا حد امكان افزایش یابد، شاهد كاهش وقوع خواهیم بود، اگرچه نمی‌توان مدعی بود كه جرایم را می‌توان كاملا از بین برد.

وی تصریح كرد: افزایش كشفیات بسیار مهم است، باید زمان وقوع تا كشف جرم را تاحد امكان كاهش داد، این موضوع سبب افزایش هزینه‌ی جرم خواهد شد.

فرمانده انتظامی فارس، رفع دغدغه‌ی مردم در خصوص وقوع جرایم خشن و كلان را یكی از موفقیت‌های پلیس عنوان کرد و گفت: باید روزی برسد كه پلیس بتواند پیش‌بینی كند كه ممكن است در نقطه‌ای جرمی اتفاق بیفتد و از وقوع آن پیشگیری كند.

وی بر جلب مشاركت مردم، ‌سازمان‌ها و شركت‌ها تاكید و اضافه كرد: اگر در كشف یك جرم فرد و سازمانی دیگر نقش داشته، باید به آن اشاره كنیم، این همان جلب و گسترش مشاركت مردمی مد نظر ما است.

سجادیان برلزوم تقویت توان پلیس در تدوین گزارش‌های ارسالی به دستگاه قضایی تاكید و خاطرنشان كرد: اگر گزارش‌ها مستدل، قوی و بدون كاستی باشد، قاضی به‌راحتی می‌تواند حكم بدهد.

سجادیان با بیان اینكه پلیس در اجرای حكم خدا، نباید از هیچ كس واهمه داشته باشد، گفت: حكم خدا حق است باید اجرا شود.

 

برچسب ها
ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :