پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
11 : 2
25 / 4 / 2024
فرهنگی  >  آمادگی پلیس برای تقويت گردشگري در فارس
شنبه 24 خرداد 1393 39 : 18 تعداد بازدید ها : 1677 کد خبر : 3206
به اشتراک گذاری
سردار سجادیان:
5

آمادگی پلیس برای تقويت گردشگري در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از آمادگی کامل پلیس برای برای تقويت و توسعه گردشگري در این استان خبرداد و گفت: تقویت پلیس های دوچرخه سوار در دستور کار پلیس است.

سردار سجادیان در جلسه هم اندیشی با مسئولان میراث فرهنگی استان، شهرداری و... برای برقراری امنیت توریست از آمادگی پلیس برای مهیا کردن جذب گردشگر خبرداد و افزود: پلیس فارس این آمادگی را دارد که به طور کامل امنیت گردشگر را در این استان فراهم کند البته این امر نیز مستلزم همکاری ارگان های ذی ربط با پلیس است.

وی به گوشه ای از مشکلات در این حوزه اشاره کرد و گفت: به طور مثال برای توقف و پارکینگ اتوبوس های حامل گردشگر با مشکلاتی در برخی از خیابان های شیراز مواجه هستند که در این راستا باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

فرمانده انتظامی استان فارس با تاکید بر اینکه باید هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی ایستگاه مخصوص اتوبوس های گردشگری اقدام کرد، افزود: در حال حاضر تعدادی اتوبوس شهری در شیراز وجود دارد که نهایتا 20 اتوبوس نسبت به جابه جایی توریست نیز اقدام می کند از این رو باید شرایط را برای تردد این اتوبوس ها فراهم کرد.

سردار سجادیان اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ظرف پنج روز مکان های مورد نظر خود را به پلیس اعلام تا با همکاری شهرداری نسبت به راه اندازی ایستگاه برای توقف اتوبوس های گردشگر و همچنین پارکینگ اقدام شود.

وی از تقویت پلیس دوچرخه سوار در شیراز خبرداد و افزود: در حال حاضر پلیس دوچرخه سوار در برخی از محدوده های تاریخی شهر هست اما به منظور افزايش خدمات بيشتر تقویت این پلیس در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس دوچرخه سوار به زبان انگلیسی تسلط دارند، بیان کرد: برای این افراد شرايط مخصوصی در نظر گرفته شده البته این پلیس ها دوچرخه سوار هستند.

سردار سجادیان خواستار هماهنگی بیشتر مديران هتل ها و مسئولان تورهاي گردشگري با پلیس شد و افزود: در این راستا هتلداران می توانند افرادی را که قصد بکارگیری آنها را دارند برای تایید صلاحیت شان به پلیس معرفی و در این حوزه مشکلی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برقراری امنیت گردشگر یکی از اولویت های اصلی پلیس است، اظهار داشت: پلیس فارس برای برقراری امنیت گردشگر آمادگی کامل داشته و از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

فرمانده انتظامی استان فارس خواستار رعایت شئونات و ارزش هاي جمهوري اسلامی ايران از سوی گردشگران شد و افزود: در این حوزه باید مسئولان تورها مسائل و موضوعات مورد نظر را مطرح کنند.

وی خواستار راه اندازی ایستگاه هاي گردشگري و پلیس در کنار ایستگاه های راهنمای گردشگری شد و افزود: اگر این امر محقق شود به طور حتم نسبت به استقرار ماموران در کنار ایستگاه های راهنمای گردشگری اقدام خواهد شد.

در این دیدار مسئولان حوزه میراث فرهنگی، هتلداران و... مسائل و موضوعات مرتبط با فعالیت پلیس برای گردشگران را عنوان کردند.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :