پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
16 : 47
25 / 4 / 2024
اقتصادی  >  وقتی تاریخ در منقلخانه های شیراز دود می شود
یکشنبه 4 اسفند 1392 01 : 0 تعداد بازدید ها : 7973 کد خبر : 1050
به اشتراک گذاری
4.5

وقتی تاریخ در منقلخانه های شیراز دود می شود

فرمانده انتظامی استان فارس از تخریب هفت منقلخانه طی پنج روز گذشته در شیراز خبر داد. 

سردار سیروس سجادیان در این رابطه گفت: در سه شنبه گذشته چهار منقلخانه در محله دروازه سعدی شیراز که حکم تخریب آن از سوی دستگاه قضایی صادر شده بود، تخریب شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این دیروز نیز سه منقلخانه در محله امامزاده سیدابراهیم و سیدتاج الدین غریب به طور کامل تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه تا پایان اسفندماه 45 منقلخانه در شیراز تخریب می شود، اظهار داشت: حکم تخریب این منقلخانه ها توسط دستگاه قضایی صادر شده است.

وی با بیان اینکه 90 درصد از معتادین شهر شیراز اهل دیگر استان های کشور هستند، گفت: یکی از وظایف پلیس جمع آوری معتادان و برخورد با منقلخانه ها است که در این خصوص از آبان ماه سال جاری تخریب این منقلخانه ها به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

سردار سجادیان با بیان اینکه به عنوان نمونه در بازرسی از یک منقلخانه فقط 10 درصد معتادان حاضر در آنجا اهل شیراز بودند، ادامه داد: افراد معتاد از استان های خوزستان، ایلام، کرج، مازندران، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و... هستند.

فرمانده انتظامی فارس گفت: در خصوص برگشت این افراد به شهرستان های خود قانونی نداریم، آنچه که برعهده نیروی انتظامی قرار دارد برخورد با عمده فروشان و خرده فروشان مواد، منقلخانه ها و... است که در خصوص جمع آوری معتادین نیز هر زمان که درخواستی ارائه شود طی کمتر از 48 ساعت این کار در سطح شهر شیراز انجام می شود.

سردار سجادیان خواستار رسیدگی به منازل تاریخی رهاشده در سطح شیراز شد و افزود: متاسفانه برخی از این خانه ها، تاریخی است که به دلیل عدم توجه میراث فرهنگی، به منقلخانه و محل تجمع معتادین تبدیل شده که باید اداره کل میراث فرهنگی برای ساماندهی آنها اقدام کند.

فرمانده انتظامی فارس اظهارداشت: در این خصوص استاندار فارس به فرماندار شیراز دستور داده که با میراث فرهنگی به نتیجه برسند.

سردار سجادیان در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور مراکز «دی ای سی» در برخی از نقاط بافت فرسوده شیراز، بیان کرد: برخی از این معتادین حاضر در منقلخانه ها افرادی هستند که در مراکز «دی ای سی» حضور دارند که این حرکت آنها نشان از بی برنامگی این گونه مراکز است.

ارسال نظر
نام
آدرس ایمیل
دیدگاه :